Peltipakosarjoja og900 turboihin
Ensimmäinen 8v sarja lähtee ensimmäiselle ilmoittautuneelle ostajalle ensi viikon alussa kunhan kaupat varmistuu. T16-proto (sis. EGT-nippa) sarja odottaa myös mahdollisesti ostajaansa. "SabaT16" oli ilmeisesti kiinnostunut ja ensimmäisenä jonossa siitä...
Ostamisesta kiinnostuneet voivat laittaa tilauksia suoraan tekijälle. Mitään ihmeempää organisointia ei tarvita näköjään koska mitää tilausryöppyä ei tullut.
Ostamisesta kiinnostuneet voivat laittaa tilauksia suoraan tekijälle. Mitään ihmeempää organisointia ei tarvita näköjään koska mitää tilausryöppyä ei tullut.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
pakosarjoista
Kattelin noita kuvia ja täytyy kyllä sanoa että komeita on!Tollane kärmeksenpesä ku jöllis siellä moottorihuonees.Kylmät väreet ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Tuolta se näyttää paikoillaan konehuoneessa: http://office.vippet.net/files/101504_pakosarja2.jpg
Nykyään se ei tosin ole yhtä komean näköinen koska Mastonin siveltävä "kuumankesto"-maali ei kestänyt, vaan paloi aivan harmaaksi...![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Nykyään se ei tosin ole yhtä komean näköinen koska Mastonin siveltävä "kuumankesto"-maali ei kestänyt, vaan paloi aivan harmaaksi...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tuo musta Mastonin siveltävä maali näyttää samalta, kuin Mastonin spray-purkissa oleva kuumankestomaali, jonka kestoksi luvataan 650 Celsius astetta (laitoin tuota spraypurkkikamaa pakoputken keskipöntölle tonnariin). Tuo asteluku on liian vähän pakosarjalle turbo vehkeessä, tartteis maalin kestää mieluusti ainakin 900 astetta, että ei palaisi puhki. King Zink spray kestää purkin mukaan n. 450 astetta, sitä laitoin tontun takapönttöön, mutta ei toivoakaan, että kestäisi pakosarjalla.JuHem kirjoitti: Nykyään se ei tosin ole yhtä komean näköinen koska Mastonin siveltävä "kuumankesto"-maali ei kestänyt, vaan paloi aivan harmaaksi...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jos lähdetään ihan järjestyksessä...f-19 kirjoitti:Kysymyksiä:
Miten tuo sopi tuonne?
Tuliko joku osa/kohta lähelle?
Pitikö jotain muokata?
Muuta huomion arvoista vaihdossa?
Muuttuiko äänet?
Oliko bolt-on ?!
Hyvin sopi
Moottorin tukeen ja pakoputkeen jäi muutaman sentin raot, muihin jäi reilusti tilaa.
Yhdestä pultin reiästä piti hieman viilata ja toiseen laittaa pienemmällä kannalla oleva oleva pultti (putket kääntyivät sen verran ulospäin, ettei suoraan mahtunu reikäänsä)
Ainoa huomionarvoinen seikka on, että sarja käy tosiaan kuumana!! En tiedä mikä maali siinä kestäisi, tuo Maston ei ainakaan. Toisaalta siinä on kätevä lämmittää ajon jälkeen ruokaa... Itse asennus sujuu kätevästi, etenkin kun on kansi irrallaan.
Äänten muuttumisesta en osaa sanoa kun samalla meni muutakin osaa vaihtoon, suurimpana tekijänä 3"jt sporttikatilla ja yhdellä vaimentajalla. Kumeampi ja matalampi ääni tuossa on kuin vakiossa (yllätys..)
Kyllä, oli bolt-on
ja on hyvän näköinen, vaikka onkin harmaa. Kenties jotain lämmöneristysnauhaa päälle
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Ja tältä näyttä toinen Walderaman sarja asennettuna. Näkojään toista kehitysversiota.
http://koti.mbnet.fi/vesa78/Projekti/osa4/DSCN1102.JPG
Työn laatu hyvää
Suht hyvin sopii paikalleen.
Äänet muuttuivat rajusti, toki muitakin moottorimuutoksia tehty samalla, pakoputki kuitenkin sama kuin aikaisemmin. Ei enään "holotus" ääntä vaan paljon terävämpi ja racempi ääni.
Suosittelen
http://koti.mbnet.fi/vesa78/Projekti/osa4/DSCN1102.JPG
Työn laatu hyvää
Suht hyvin sopii paikalleen.
Äänet muuttuivat rajusti, toki muitakin moottorimuutoksia tehty samalla, pakoputki kuitenkin sama kuin aikaisemmin. Ei enään "holotus" ääntä vaan paljon terävämpi ja racempi ääni.
Suosittelen
mä arvasin, että joku takertuu tällaisiin epäolennaisiin seikkoihin...Aksu900 kirjoitti:Saattaa olla tyhmä kysymys ku ulkonäkö on kuitenki tärkein mutta miten se pelaa?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mutta kuten jo aikaisemmin kirjoitin niin pelkästä pakosarjan vaikutuksesta on paha sanoa mitää kun samalla vaihtui muutakin osaa
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Joo, olihan tuo tiedossa, että asteluvut ei riitä. Kehuivat kuitenkin siinä firmassa missä teetätin hiekkapuhalluksen, että siveltävä kestää paljon korkeampia lämpötiloja kuin spray ja mitä on luvattu purkin kyljessä. Eipä tuo kuitenkaan kestäny...V.J.S kirjoitti:Tuo musta Mastonin siveltävä maali näyttää samalta, kuin Mastonin spray-purkissa oleva kuumankestomaali, jonka kestoksi luvataan 650 Celsius astetta (laitoin tuota spraypurkkikamaa pakoputken keskipöntölle tonnariin). Tuo asteluku on liian vähän pakosarjalle turbo vehkeessä, tartteis maalin kestää mieluusti ainakin 900 astetta, että ei palaisi puhki. King Zink spray kestää purkin mukaan n. 450 astetta, sitä laitoin tontun takapönttöön, mutta ei toivoakaan, että kestäisi pakosarjalla.JuHem kirjoitti: Nykyään se ei tosin ole yhtä komean näköinen koska Mastonin siveltävä "kuumankesto"-maali ei kestänyt, vaan paloi aivan harmaaksi...
Ei tosin ole tullu vastaan mitään maalia, jossa olisi luvattu riittävän korkeat lämpötilat. No, tuskin tuo ihan heti läpi ruostuu, aika hyvin kuitenkin käy lämpöisenä ja kosteus haihtuu
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Jahas, nyt on sarjat menneet paikoilleen.. Hyvä homma, että sopisi, on meinaan pelkän kannen ja lohkon varassa paha tehdä mitään sovittamatta konehuoneeseen. Kiitokset kuitenkin f-19 lohkon ja kannen lainasta.
Yleisesti noista pakosarjoista, eli tosiaan soundi muuttuu, johtuen valuraudan ja teräsputken paksuus eroista ja materiaalista. Yleensä ei sarjan vaihdolla saavuteta muuta etua, kuin vetoalueen siirtoa ja tarvittaessa ahtimen paikan siirtoa. Tietyissä tapauksissa, jos originelli sarja on aivan susi, saattaa sarjan vaihdolla olla virtauksellisiakin etuja. Paha niistä kuitenkin on mennä sanomaan, kuten jo Juhem sanoikin, niin usesati vaihtuu muutakin rojua ympärillä..
Peltisatsit on kyllä esim Saabbiin aika ehdoton varuste, jos ajatellaan originellin sarjan painoa n 8-10kg ja on yhden ohuen peltisen tuen varassa, se taas aiheuttaa värinöitä ja repeämisiä.
Putkesta tehty sarja taasen painaa n 3kg ja saumat on leivottu tigillä, mikä seostaa sauman paremmin ja jättää sauman pehmeämmäksi, kuin esim. migillä hitsattu.
Sarjat tosiaan käy todella kuumina ja maalit ei tahdo kestää, mutta saadusta palautteesta voin kertoa, että black satin on toistaiseksi pysynyt hyvin ja Termal silikoonialumiini maali myös. Termal on kuitenkin hopean väristä.
Sabat16: Juu Juhemin sarja on sitä ver.2 , josta puhuttiin silloin, eli väistellään vähän downpipea..
Yleisesti noista pakosarjoista, eli tosiaan soundi muuttuu, johtuen valuraudan ja teräsputken paksuus eroista ja materiaalista. Yleensä ei sarjan vaihdolla saavuteta muuta etua, kuin vetoalueen siirtoa ja tarvittaessa ahtimen paikan siirtoa. Tietyissä tapauksissa, jos originelli sarja on aivan susi, saattaa sarjan vaihdolla olla virtauksellisiakin etuja. Paha niistä kuitenkin on mennä sanomaan, kuten jo Juhem sanoikin, niin usesati vaihtuu muutakin rojua ympärillä..
Peltisatsit on kyllä esim Saabbiin aika ehdoton varuste, jos ajatellaan originellin sarjan painoa n 8-10kg ja on yhden ohuen peltisen tuen varassa, se taas aiheuttaa värinöitä ja repeämisiä.
Putkesta tehty sarja taasen painaa n 3kg ja saumat on leivottu tigillä, mikä seostaa sauman paremmin ja jättää sauman pehmeämmäksi, kuin esim. migillä hitsattu.
Sarjat tosiaan käy todella kuumina ja maalit ei tahdo kestää, mutta saadusta palautteesta voin kertoa, että black satin on toistaiseksi pysynyt hyvin ja Termal silikoonialumiini maali myös. Termal on kuitenkin hopean väristä.
Sabat16: Juu Juhemin sarja on sitä ver.2 , josta puhuttiin silloin, eli väistellään vähän downpipea..