Ajattelin, että nyt kun autoon on laitettu täydellinen alustasarja, niin voishan se olla hyvä muutoskatsastaa se, jottei tule sitten tulevaisuudessa mitään ongelmia.
Otin etukäteen selvää, mitä kaikkia papereita autoa varten tarvitsee olla, kun menee sitä muutoskatsastamaan.
Katsastuskonttorin "setä" sanoi puhelimessa, että pitäisi olla tyyppihyväksyntätodistus ja todistus siitä, että pyöränkulmat on säädetty oikein alustasarjan asentamisen jälkeen, mikäli tyyppihyväksyntätodistuksessa näin mainitaan. Samalla hän tokaisi, että "ne tyyppihyväksyntätodistuksen on kuitenkin yleensä saksaksi ja eihän niistä tajua mitään joten...". Pisti vähän hymyilyttämään langan toisessa päässä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No sitten vaan varaamaan katsastusaikaa ja auto katsastukseen. Katsastusaseman "setä" pyysi tyyppihyväksyntätodistuksen ja koitti sitten saada siitä jotain selvää kuitenkaan pahemmin siinä onnistumatta
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sitten auto laskettiin alas ja katsastusaseman "setä" sanoi, että auto on ihan OK -kunnossa ja että hän menee tekemään mulle uuden rekisteriotteen, jossa on maininta siitä, että auto on muutoskatsastettu alustan osalta. Hän otti myös kopion tyyppihyväksyntätodistuksesta muutoskatsastuspapereita varten.
Sitten sain paperit käteeni ja ei muuta kuin kovaa ajoa. Ajoin ulos hallista ja "nurkan takana" pysähdyin laittamaan autoon takaisin APC -sulakkeen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Toivottavasti tästä stoorista on jotain hyötyä niille, jotka ovat ajatelleet käydä muutoskatsastuttamassa autonsa alustasarjan.