pakko ottaa kantaa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

pakko ottaa kantaa

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Oli ihan pakko ottaa kantaa. Myönnän, joskus lapsettaa itseäkin-onneksi harvoin ja vain silloin kun yksin ajan.
Menneellä viikolla olin tulossa illalla J.Kylän motarille kohti Tammerberiä ja takaa lähestyi kovaa kaksi farkkuAudia ihan uuden karheita. No, väistin ja ne pöhäytti ohi reteesti. Takaluukussa lätkät A6 turbo jotain... ja kaksi putkea molemmissa. J.kylän jälkeen otin sit toisen kaistan kun motari alkoi ja vähän reippaamin kiipesin mäen ylös niitten ohi ja eikun se toinen audi ampaisi perään kuin hauki rannasta. Silloin iski pieni piru ja ajattelin, että no katotaan sitten ja runttasin aero tonnarin lusikan lattiaan. Hyvin Audi kulki täytyy myöntää, ei sitä tiputtanut ja kiihtyi samaan, ehkä saab hieman kulki ripeemmin 120-170 välin, ja kun mittari kiipesi yli kaksi markaa niin se alkoi jopa saavuttaa. Ei sitä kait voi mahdottomia vaatia 12 v vanhalta tomaatti aeroltakaan? Näin jälkeen päin, oli lapsellista :roll: tunnustan, onneksi tyhjä tie. Pitää kasvaa aikuiseksi ja lopettaa moinen kohellus.
Autumn
"Turbo"
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 11:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Autumn »

Näin sitä pitääkin tehdä ;)
Joku luulee että kun ostaa uuden hienon audin tai bemarin ellei jopa TDI passatin :D niin se on maailman äkäsin auto, kyl niitä pitää jossain moottoritiellä vähän vanhalla saabilla kiusatakin..
:oops:
Trust Me, I Know What I'm Doing..
9000 Aero -93 RE85
#3264
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Autumn kirjoitti:Näin sitä pitääkin tehdä ;)
Joku luulee että kun ostaa uuden hienon audin tai bemarin ellei jopa TDI passatin :D niin se on maailman äkäsin auto, kyl niitä pitää jossain moottoritiellä vähän vanhalla saabilla kiusatakin..
:oops:
Heh... ja me saabistit emme pidä omia autojamme mitenkään ylivertaisina... emmehän =) Totuus on kai kuitenkin se, että etuvetoiset ~230 +-50HP autot eivät ole mitenkään erityisen nopeita, vaikka niillä sen naapurin 2.0i avensiksen jättääkin.

Itse en ole päässyt ajamaan kilpaa autoa vastaan, kuin pari kertaa ja toisella kerralla oli nöyryyttävä häviö 405Mi16 + turbo viritykselle (omistajan mukaan teho/painosuhde n. 300hv/1000kg) ja toisella kertaa suunnilleen yhtä kovaa mentiin 80-luvun 500SEC meisselin kanssa.

Pääsin ajamaan hetki sitten F360 Spideria ja se auto kulki sentään jotenkuten. Enemmän siinä kyllä oli fiilistä, kuin kulkua. Ja tietysti ajettavuus/hallittavuus hieman eritasoa aero saabiin verrattuna. Ei aero saapas käännä ihan samaan tapaan naisten päitä, kuin avo-ferrari :)
9-5 Aero
Autumn
"Turbo"
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 11:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Autumn »

Joo eihän nuo mitään raketteja ole kumminkaan, mutta saa kai sitä ainakin yrittää kiusata ;) Omalla autollani nyt on ainakin melko turha koittaa paljon mitään, mutta löytyyhän niitä +300hv sabojakin. Teho-paino suhteseen en sitten sano mitään. Mut sitä meinasin, että esim joku ajelee jollakin uudella tehokkaalla autolla ihan mielissään, niin saattaa se vähän yllättää kun vanha saabi pistää kampoihin..
Trust Me, I Know What I'm Doing..
9000 Aero -93 RE85
#3264
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

saba9000 kirjoitti:Ei aero saapas käännä ihan samaan tapaan naisten päitä, kuin avo-ferrari :)
Miksi ei kääntäisi kun tuo tavallinen OG900:kin kääntää. Sinne penkan puolelle tosin, mutta kuitenkin. :lol:
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

saba9000 kirjoitti:
Autumn kirjoitti:Näin sitä pitääkin tehdä ;)
Joku luulee että kun ostaa uuden hienon audin tai bemarin ellei jopa TDI passatin :D niin se on maailman äkäsin auto, kyl niitä pitää jossain moottoritiellä vähän vanhalla saabilla kiusatakin..
:oops:
Heh... ja me saabistit emme pidä omia autojamme mitenkään ylivertaisina... emmehän =) Totuus on kai kuitenkin se, että etuvetoiset ~230 +-50HP autot eivät ole mitenkään erityisen nopeita, vaikka niillä sen naapurin 2.0i avensiksen jättääkin.

Itse en ole päässyt ajamaan kilpaa autoa vastaan, kuin pari kertaa ja toisella kerralla oli nöyryyttävä häviö 405Mi16 + turbo viritykselle (omistajan mukaan teho/painosuhde n. 300hv/1000kg) ja toisella kertaa suunnilleen yhtä kovaa mentiin 80-luvun 500SEC meisselin kanssa.

Pääsin ajamaan hetki sitten F360 Spideria ja se auto kulki sentään jotenkuten. Enemmän siinä kyllä oli fiilistä, kuin kulkua. Ja tietysti ajettavuus/hallittavuus hieman eritasoa aero saabiin verrattuna. Ei aero saapas käännä ihan samaan tapaan naisten päitä, kuin avo-ferrari :)
Minkäs värinen oli ferrari? Eilen ajaessani töistä kotiin illalla Tikkurilan läpi, nii nsiellä tuli ainakin 1 uudenkarhean näköinen maranellon ori vastaan... kyllä kelpais, kakkosautoksi :lol:
Saab 900 2.0t Cab -97
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Autumn kirjoitti:Joo eihän nuo mitään raketteja ole kumminkaan, mutta saa kai sitä ainakin yrittää kiusata ;) Omalla autollani nyt on ainakin melko turha koittaa paljon mitään, mutta löytyyhän niitä +300hv sabojakin. Teho-paino suhteseen en sitten sano mitään. Mut sitä meinasin, että esim joku ajelee jollakin uudella tehokkaalla autolla ihan mielissään, niin saattaa se vähän yllättää kun vanha saabi pistää kampoihin..
Heh ... täyttä totta. Parhaat jättökokemukset ovat umpiruostuneella vm. 87 - 9000-T16 tonnarilla Corolla T-Sportia (192hv) vastaan. Ahdot vakioahtimella ja reippaalla APC modilla jossain 1.4-1.5 kilossa. Korolla lähti valoista ja otti 3 auton mittaa ennenkuin tonnarissa oli 2-vaihde päällä ja ahdin ns. kartalla. Sitten sinisen savun siivittelemänä heittäen ohi "uudesta" urheiluautosta :) Ei jäänyt perään roikkumaan vaan noyrasti kauemmaksi. Mikään kestävä viritys tuo ei ollut, vaan kansi heti halki moottoritiellä 5km kaasupohjassa ajon jälkeen.
9-5 Aero
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Harrimatias kirjoitti: Minkäs värinen oli ferrari? Eilen ajaessani töistä kotiin illalla Tikkurilan läpi, nii nsiellä tuli ainakin 1 uudenkarhean näköinen maranellon ori vastaan... kyllä kelpais, kakkosautoksi :lol:
Se oli se Rentalin keltainen kikotin http://www.rental.fi/avoautot.asp
Omavastuu on muuten hulppeet 6000€

Jos varaa olisi Ferrariin niin kyllä sen punainen pitäisi olla! Saakohan noista alennusta, jos ostaa muuna kuin punaisena.
9-5 Aero
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

saba9000 kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti: Minkäs värinen oli ferrari? Eilen ajaessani töistä kotiin illalla Tikkurilan läpi, nii nsiellä tuli ainakin 1 uudenkarhean näköinen maranellon ori vastaan... kyllä kelpais, kakkosautoksi :lol:
Se oli se Rentalin keltainen kikotin http://www.rental.fi/avoautot.asp
Omavastuu on muuten hulppeet 6000€

Jos varaa olisi Ferrariin niin kyllä sen punainen pitäisi olla! Saakohan noista alennusta, jos ostaa muuna kuin punaisena.
Vai tuolla kävit.. suhteita? vaiko ihan vain maksavana asiakkaana :wink:
Saab 900 2.0t Cab -97
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Harrimatias kirjoitti:
saba9000 kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti: Minkäs värinen oli ferrari? Eilen ajaessani töistä kotiin illalla Tikkurilan läpi, nii nsiellä tuli ainakin 1 uudenkarhean näköinen maranellon ori vastaan... kyllä kelpais, kakkosautoksi :lol:
Se oli se Rentalin keltainen kikotin http://www.rental.fi/avoautot.asp
Omavastuu on muuten hulppeet 6000€

Jos varaa olisi Ferrariin niin kyllä sen punainen pitäisi olla! Saakohan noista alennusta, jos ostaa muuna kuin punaisena.
Vai tuolla kävit.. suhteita? vaiko ihan vain maksavana asiakkaana :wink:
Meillä on virmassa osakkuus tuolla... ei tosin ollut itsellä lainassa, mutta tyypit pääsin ottaa. Vieläkin pullottaa housuissa, vaikka tapahtuneesta on jo viikko aikaa =) On se aika mieletön peli... vaikka vieläkin kovempaa kulkua olisi odottanut. Tosin 400hv/1530kg + 2 äijjänkörilstä ei kovin hurja teho-/painosuhde tule.
9-5 Aero
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

saba9000 kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:
saba9000 kirjoitti: Se oli se Rentalin keltainen kikotin http://www.rental.fi/avoautot.asp
Omavastuu on muuten hulppeet 6000€

Jos varaa olisi Ferrariin niin kyllä sen punainen pitäisi olla! Saakohan noista alennusta, jos ostaa muuna kuin punaisena.
Vai tuolla kävit.. suhteita? vaiko ihan vain maksavana asiakkaana :wink:
Meillä on virmassa osakkuus tuolla... ei tosin ollut itsellä lainassa, mutta tyypit pääsin ottaa. Vieläkin pullottaa housuissa, vaikka tapahtuneesta on jo viikko aikaa =) On se aika mieletön peli... vaikka vieläkin kovempaa kulkua olisi odottanut. Tosin 400hv/1530kg + 2 äijjänkörilstä ei kovin hurja teho-/painosuhde tule.
Olis se kyllä itsekin kiva saada koettua se.
Noh, ehkä tyydyn tuohon mustalla orilla ajeluun 8)
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin