Ahtimen remppa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
mikan
"Hölösuu"

Ahtimen remppa

Viesti Kirjoittaja mikan »

Toivottavasti ei ole tätä linkkiä jo ollut täällä. Jos on ollut, niin otetaan pois.

http://photo.platonoff.com/Auto/2005100 ... o_Rebuild/

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ihan OK ohjeet ja hyvää infoa ahtimen rakenteesta jos ei satu olemaan tuttu.

Yksi asia tuossa ahtimen purkamisessa on kuitenkin, jonka teen toisin(katsoin vain kuvat, en lukenut tekstiä joten saatoin ymmärtää väärinkin), on kuulemma olemassa ihan realistinen riski akselin vääntymisestä jos akselin mutteri avataan vääntämällä.

Itse olen tehnyt avaamisen parinkin eri turbohuollon antamien ohjeiden mukaan, eli turbiinipuolelle hylsy ja pitkä jatkovarsi josta pidetään rukkanen kädessä kiinni(aluksi höllästi), kompurapuolelta avataan mutteri "pulttipyssyllä" siten, että aluksi annetaan akselin lähteä pyörimään hiljaa ja sit "täydet peliin" pulttipyssystä samalla kiristäen otetta turbiinipuolelta hylsyn jatkovarresta. Kuulemma turvallisempi tapa kuin vääntää väkisten auki, en sit tiedä enempää.. näin minulle on vain kerrottu.

Edit: Ja jos on ahdin, johon ei turbiinin keskiöön saa mitään hylsyä kiinni niin jarrutetaan turbiinia painamalla keskiöstä hanskan peukalolla, mutta varotaan ettei hanska tarraa siipeen!
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin