VV-suodin ja öljyt

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

VV-suodin ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tiedoksi kaikille saabisteille joilla on vapaavirtaus suodin autossa,
kanattaa käyttää suotimen pinnalla kunnon öljyä. Aiemmin olen nähnyt palstoilla juttua että liika öljyäminen olisi syynä ilmamäärämittarin rikkoutumiseen. Tämä on totta siinä tapauksessa jos käytetty öljy on moottoriöljy pohjaista tavaraa. Yhtälailla ilmamäärämittarin saa hajalle jos öljyäminen jää puutteeliseksi ja lika pääsee läpi.
Esim itg:llä on saatavilla tarkoitukseen sopivaa liisterimäistä öljyä, purkki tosin maksaa mutta on halpa verrattuna uuden ilmamäärämittarin hankinta hinataa.

Asia saattaa olla monille itsestään selvyys, mutta ajattelin kirjoittaa asiasta tänne.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

niin joo

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä olen käyttänyt FK-automotive tuotteita suodattimen pesuun ja öljyämiseen.

Toi liisterimäinen öljy vaan mua ihmetyttää eihän se taida lähtee millään irti suodattimesta ja kuinka paljon se estää ilman virtaamista läpi. No tapansa kullakin ja mä käytän toistaiseksi tota ohutta litkuu filtteriin... mistä tulikin mieleen että tarttis kai taas putsaa suodatin.

Osta sä sitä ITG öljyy ja toimi koekaniina mä saatan sitten uskoo sua jos se toimii todistetusti, olenhan suomalainen uskon vasta kun näen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: VV-suodin ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Aiemmin olen nähnyt palstoilla juttua että liika öljyäminen olisi syynä ilmamäärämittarin rikkoutumiseen.
Joo, toi voi olla Trionic 7:lla varustettujen Saabien ongelma, mutta Trionic 5:lla varustetuissa Saabeissahan ei ole ilmamassamittaria :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

mulla alussa

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mulla jäin rasvaukset tekemättä aluksi kun laitoin VV suodattimen. Ajelin tyytyväisenä kuukaudenpäivät. Tiedä häntä onko vaikuttanut mitenkään mittarin toimintaan. :oops:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Loman kunniaksi päätin pestä vapaavirtaussuotimen. Ei tarkkaa hajua kauanko tuo on ollut kiinni, mutta joitakin tuhansia ainakin. Kuvasta näkee, että kyllä sieltä veden väristä päätellen ainaskin likaa lähtee, eli kai siihen on jotain tarttunutkin. Vieressä pari kymppiä(?) maksanut hoitosetti, eli puhdistusaine ja oikea öljyt.

Ja niin kuin kaikissa asiallisissa autoaiheisissa kuvissa, on tässäkin hemaiseva malli mukana.

P.S: kuvassa oleva JR:n sihahteleva "dumpin suodatinsetti" on kaupan parilla kympillä.

Kuva

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin