Noniin. Huomenna olisi sitten kädessä uudemman aeron puhallin. Nyt sitten pitäis mietiskellä kuinka toi kone tulee kestämään ton shokin. Tarkoituksena ei ole ottaa mitään 300hp tehoja vaan jos nyt edes aero tehoihin pääsis aluksi konetta muuttamatta.
Elikkä mitä luulette, kuinka paljon tuosta koneesta uskaltaa koneja kiusata noilla puristuksilla ja osilla, ennenkuin kilinä kuuluu?
9000 2,0lpt aeron föönillä
Alkuperäiselläkin ahtimella olisi varmasti päästy pitkälle yli kahdensadan, mutta jos ajatellaan käyttömukavuutta niin se onkin sitten toinen juttu.
Uudella isolla (TD04?) ahtimella saat varmasti tehoja lisää jos vain moottorinohjaus ym. päivitetään ajan tasalle.
Turboautojen tehot on muutenkin ympäripyöreä käsitys (esim. ilman lämpötila...ym) . Oma visioni olisi auto "isolla" +2 litrainen max.2.5 ltr. moottorilla,esim.T3 ahtimella, hyvin virtaavalla kannella, oikein valituilla nokka-akseleilla, tasapainotetuilla ja kevennetyillä osilla (kytkin,asetelma,vauhtipyörä,kampiakseli,männät,kanget) ja optimoidulla ohjelmalla. Jolloin lopputuloksena olisi herkkä, vapaasti hengittävän moottorin käytöksellä varustettu turbomoottori, jossa voimaa olisi PALJON heti n.1500rpm ja jatkuisi aina punarajalle asti, jokaisella vaihteella.
Isolla iskutilavuudella saadaan tuotettua paljon pakokaasuja --> ahdin saadaan nopeasti mukaan --> paljon vääntöä jo pienillä kierroksilla. Esim. WRC-ja A-ryhmän autoissa käytetään 34mm kuristinta ja silti autoissa +400hv ja +600Nm!!! eli voi voimaa saada muutenkin kuin ruuvaamalla ahtoja 3 baria
No tietysti sisuskalut maksavat god knows what!!
Niin ja vielä niistä puristuksista..Saabilla kaikkien ahdettujen rutistukset mahtuvat väliin 8.8-9.25 oli kyseessä sitten täyspaine tai matalapaine.
Koskas meinaat laittaa ison föönin paikoilleen? Kerrohan sitten paikalle saatua kuinka pelittää!!
Uudella isolla (TD04?) ahtimella saat varmasti tehoja lisää jos vain moottorinohjaus ym. päivitetään ajan tasalle.
Turboautojen tehot on muutenkin ympäripyöreä käsitys (esim. ilman lämpötila...ym) . Oma visioni olisi auto "isolla" +2 litrainen max.2.5 ltr. moottorilla,esim.T3 ahtimella, hyvin virtaavalla kannella, oikein valituilla nokka-akseleilla, tasapainotetuilla ja kevennetyillä osilla (kytkin,asetelma,vauhtipyörä,kampiakseli,männät,kanget) ja optimoidulla ohjelmalla. Jolloin lopputuloksena olisi herkkä, vapaasti hengittävän moottorin käytöksellä varustettu turbomoottori, jossa voimaa olisi PALJON heti n.1500rpm ja jatkuisi aina punarajalle asti, jokaisella vaihteella.
Isolla iskutilavuudella saadaan tuotettua paljon pakokaasuja --> ahdin saadaan nopeasti mukaan --> paljon vääntöä jo pienillä kierroksilla. Esim. WRC-ja A-ryhmän autoissa käytetään 34mm kuristinta ja silti autoissa +400hv ja +600Nm!!! eli voi voimaa saada muutenkin kuin ruuvaamalla ahtoja 3 baria

Niin ja vielä niistä puristuksista..Saabilla kaikkien ahdettujen rutistukset mahtuvat väliin 8.8-9.25 oli kyseessä sitten täyspaine tai matalapaine.
Koskas meinaat laittaa ison föönin paikoilleen? Kerrohan sitten paikalle saatua kuinka pelittää!!
