Paljonko viritetty Saab kestää

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Paljonko viritetty Saab kestää

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Saabilla ajetuista kilometreistä on on ollut tarinaa ,mutta en löytänyt otsikon kaltaista.Jos omaat viriteyn Saabin , niin kerro kilometrit ennen ja jälkeen virityksen, Ja myös se , mikä paikka ensiksi laukesi.

Mulla pannua viilattiin 120 000 lukemassa ja 130 000 kohdalla ahdin sanoi sopimuksensa irti. Nyt 7000 lisää ja ainoa vika ,että eturenkaat ovat kovin lyhytkestoisia.

Autona 9000 2,3 T,vm 96.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

9-5T kirjoitti:6km/355000km, parkkipolttimo.
:lol: :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ei ne mitään kestä, porsii vaan 8O.
Foxbody turbo
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mullakii ahdin huutaa ku hyeena :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Virittämättömänä noin 110000 km, sen jälkeen BSR:n steg 1:

kytkin meni 140000 km:ssa.

Seuraava setti oli Speedpartsin steg 3.
Sitten Maptunin steg 3+

Sensonicin anturit alkoivat brakaamaan hieman ennen 200000 km :arrow: vaihto manuaaliksi
Vaihdelaatikko meni noin 210000 km : poskilaakerit sökönä, kakkosen synkka ja ratas vähän "huonossa" kunnossa ja vitosen rattaat väljät :cry:

Muita juttuja: ahdin vaihdettu vähän jälkeen tuon vaihdelaatikkoremontin (Maptun steg 3+ :arrow: 4): vanhan ahtimen turbiinin siivissä oli "jälkiä käytöstä", mutta tuskin johtui virityksistä :wink: Muuten ahdin oli ihan OK.

Kaikkea muuta "kivaa" on sitten tullut vaihdettua autoon ihan varmuuden vuoksi, mm. sporttijarrukittiä, Viggenin kytkin jne.

"So far, so good". Tällä hetkellä kiinni Maptunin steg 4 ja maksimiahtopaineista ei mitään hajua, kun fuel cut iskee 1,54 barissa :evil:

Edit: täytyy lisätä tähän vielä se, että tuo auton kestävyys virityksen jälkeen riippuu paljon myös siitä, miten autolla ajetaan. Itse käytän tuota lisääntynyttä tehoa/vääntöä lähinnä nopeisiin ohituksiin ja esim. rampilta motarille liittymiseen, joten tehon/väännön tarve on vain hetkittäistä. Tiedä sitä sitten, miten nuo viriputkat ovat mitoittaneet autojen keston virisetin asennuksen jälkeen, jos autolla vaikka painaisi Saksan autobahnia putkeen talla pohjassa useamman kymmenen minuutin ajan :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tässä omat kokemukset:

155tkm oli ajettu kun alotin stage3 setillä. Kesti ok.

Sit oli ajettu 195tkm ja laitoin stage4 setin ja sitä iloa kesti 2 kuukautta niin hajos ahdin ja mittariin oli kertynyt 199tkm.

Uus ahdin kehiin ja mittarissa 205tkm hajos laatikko ja kytkin. :roll:

210tkm mittarissa ja isompaan ahdinta kehiin ja samalla stagex setti sisään - 215tkm mittarissa niin porsi alakerran laakerit ja varmaan paljon muutakin...

Ja kestäminenhän todellakin riippuu siitä miten ajetaan. Jotkut voivat sanoa että ne kestää mitä vaan. No tottahan toki kestääkin kun ajetaan kuin mummot. 8O Mut jos nilkka suorana joka kerta kun paikaltaan lähetään ja vaihdetaan rusauttamalla kakosta ja sutataan rajottajalle ni ihan varmana rupee kurkkiin jostain päin.. Välillä sit (lue joka päivä) kokeilaan kuinka paljon yli 250 kulkee ym ym niin äkkiä baasin paskaksi saa.

Mut jos on hivenen järkeä päässä niin baasit kestää viriä hyvin. Ei muuta kuin virittelemään. Voin suositella lämpimästi. Viri baasit on kivoja. <3

Ja baasina toimi 9000 2.3T -96
Vastaa Viestiin