Moi,
Miten parhaiten onnistuisi em. homma. Paljonkohan merkkihuolto ottaa hommasta. Mulle tulee tänään Nordicin steg 1 ja tässä yhteydessä olis varmaan hyvä kattoa myös ahdot. Auto on 9-5 2,0t W vm 2000., mikä ei vakiona muuten kulje mihinkään. Entäs tulpat, onko NGK bcpr7es-11 OK.
t. 9-5 Nordic[/img]
Ahtopaineen mittaus & säätö
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat tolla "ahtopaineiden säätämisellä", mutta mittaaminen on helppo homma jos omistaa minkään näköista paine mittaria. Vetää imusarjasta letkulla jonkin painemittarin kabiinin puolelle ja ei muutakun testaamaan
Saako muuten kysyä kuinka paljon tuo Boksi maksoi Nordicilla, kun olisilla itselläkin mielessä "päivitys". Eikä oikein tuo SP:n toiminta vakuuta nykyään. Onhan niitä muitakin Boksi valmistajia
Minun tietääkseni kannattaa edelleen käyttää noita tulppia, koska DI on kuulemma aika nirso noista tulpista!
Saako muuten kysyä kuinka paljon tuo Boksi maksoi Nordicilla, kun olisilla itselläkin mielessä "päivitys". Eikä oikein tuo SP:n toiminta vakuuta nykyään. Onhan niitä muitakin Boksi valmistajia
Minun tietääkseni kannattaa edelleen käyttää noita tulppia, koska DI on kuulemma aika nirso noista tulpista!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No ahtopaineen mittauksen voi tehdä ainakin mikä tahansa Saab -huoltoliike (ja varmaan muidenkin merkkien liikkeet, jotka tietävät jotain turboista), mutta Trionicissa ahtopaine ei ole säädettävissä (peruspainetta voi joten kuten säätää, mutta maksimiahdot määrittelee Trionic -boksissa oleva ohjelma).
Ahtopaineen mittaus maksaa varmaan jotain 20 euroa, mutta ahdot kannattaa mitata vasta sitten, kun Trionic -järjestelmä on mukautunut uuden boksin softaan.
Tässä lisäinfoa peruspaineen säätämisestä:
"Perusahtopaine on TRIONIC-järjestelmän paineensäätötoiminnon aloitustila ja se pitää tämän vuoksi säätää oikealle tasolle.
Järjestelmän sopeutustoiminto sopeuttaa jatkuvasti maksimiahtopaineen suhteessa todelliseen perusahtopaineeseen.
Perusahtopaineen nostaminen ilmoitetun arvon yli ei aiheuta suurempaa ahtopainetta, koska sopeutuva toiminto tällöin säätää maksimiahtopaineen alas nimellisarvoon (negatiivinen sopeutus).
Työntötangon pituuden säädön yhteydessä on tärkeää, että vastimena käytettävät pihdit asetetaan mahdollisimman lähelle kierrettä. Käännä päätykappaletta varovasti siten, ettei työntötankoon synny naarmuja. Säätö pitää tehdä työntötanko irrotettuna käyttövivusta."
Ahtopaineen mittaus maksaa varmaan jotain 20 euroa, mutta ahdot kannattaa mitata vasta sitten, kun Trionic -järjestelmä on mukautunut uuden boksin softaan.
Tässä lisäinfoa peruspaineen säätämisestä:
"Perusahtopaine on TRIONIC-järjestelmän paineensäätötoiminnon aloitustila ja se pitää tämän vuoksi säätää oikealle tasolle.
Järjestelmän sopeutustoiminto sopeuttaa jatkuvasti maksimiahtopaineen suhteessa todelliseen perusahtopaineeseen.
Perusahtopaineen nostaminen ilmoitetun arvon yli ei aiheuta suurempaa ahtopainetta, koska sopeutuva toiminto tällöin säätää maksimiahtopaineen alas nimellisarvoon (negatiivinen sopeutus).
Työntötangon pituuden säädön yhteydessä on tärkeää, että vastimena käytettävät pihdit asetetaan mahdollisimman lähelle kierrettä. Käännä päätykappaletta varovasti siten, ettei työntötankoon synny naarmuja. Säätö pitää tehdä työntötanko irrotettuna käyttövivusta."
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No ahtopaineen mittauksen voi tehdä ainakin mikä tahansa Saab -huoltoliike (ja varmaan muidenkin merkkien liikkeet, jotka tietävät jotain turboista), mutta Trionicissa ahtopaine ei ole säädettävissä (peruspainetta voi joten kuten säätää, mutta maksimiahdot määrittelee Trionic -boksissa oleva ohjelma).
Ahtopaineen mittaus maksaa varmaan jotain 20 euroa, mutta ahdot kannattaa mitata vasta sitten, kun Trionic -järjestelmä on mukautunut uuden boksin softaan.
Tässä lisäinfoa peruspaineen säätämisestä:
"Perusahtopaine on TRIONIC-järjestelmän paineensäätötoiminnon aloitustila ja se pitää tämän vuoksi säätää oikealle tasolle.
Järjestelmän sopeutustoiminto sopeuttaa jatkuvasti maksimiahtopaineen suhteessa todelliseen perusahtopaineeseen.
Perusahtopaineen nostaminen ilmoitetun arvon yli ei aiheuta suurempaa ahtopainetta, koska sopeutuva toiminto tällöin säätää maksimiahtopaineen alas nimellisarvoon (negatiivinen sopeutus).
Työntötangon pituuden säädön yhteydessä on tärkeää, että vastimena käytettävät pihdit asetetaan mahdollisimman lähelle kierrettä. Käännä päätykappaletta varovasti siten, ettei työntötankoon synny naarmuja. Säätö pitää tehdä työntötanko irrotettuna käyttövivusta."
Ahtopaineen mittaus maksaa varmaan jotain 20 euroa, mutta ahdot kannattaa mitata vasta sitten, kun Trionic -järjestelmä on mukautunut uuden boksin softaan.
Tässä lisäinfoa peruspaineen säätämisestä:
"Perusahtopaine on TRIONIC-järjestelmän paineensäätötoiminnon aloitustila ja se pitää tämän vuoksi säätää oikealle tasolle.
Järjestelmän sopeutustoiminto sopeuttaa jatkuvasti maksimiahtopaineen suhteessa todelliseen perusahtopaineeseen.
Perusahtopaineen nostaminen ilmoitetun arvon yli ei aiheuta suurempaa ahtopainetta, koska sopeutuva toiminto tällöin säätää maksimiahtopaineen alas nimellisarvoon (negatiivinen sopeutus).
Työntötangon pituuden säädön yhteydessä on tärkeää, että vastimena käytettävät pihdit asetetaan mahdollisimman lähelle kierrettä. Käännä päätykappaletta varovasti siten, ettei työntötankoon synny naarmuja. Säätö pitää tehdä työntötanko irrotettuna käyttövivusta."
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007