http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9
Tarkoitus oli nostaa bensapaineta dynossa, niin että seokset saadaan kohdalleen. Tämä onnistuikin suht helposti, muunnos-sarja orkkis bosch:in säätimeen ja menoksi. Nyt paineita pystyttiin säätämään ja eikun rullille kokeilemaan...
Pari tuntia ja neljännes tankki vähemmän besaa myöhemmin paineet saatiin kohdilleen. Eihän siihen tarvittu kuin KILON verran lisää painetta, jotta labda-arvo saatiin laskemaan ~0.85 tuntumaan aiemman yhden sijasta.Toiveet tässä vaiheessa olivat vielä kohdallaan, mutta kariutuivat äkkiä kierrosten noustessa lähemmäs punarajaa. Mitä mitä, kone nakuttaa
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ensin tietysti tuli mieleen että konetta on rääkätty penkissä jo muutama tovi ennen ajoa ja on varmasti kuuma, ehkä turhankin kuuma. Pelit seis ja jäähdyttelemään. Uus yritys ja sama homma, taas nakuttaa.
No ei auttanut muu kuin lyödä pillit pusiin ja lähteä himaan, ST:ssä kun kun ei ole välineitä sytkän säätöön. Tietääkö joku onko Suomessa muualla kuin Karalalla (ks-autosäätö) välineet säätöä varten?
Huvittavaa ja vai pitäisikö sanoa murheellista, mutta en näköjään ole ainoa joka painii SP:n puutteellisesti toimivien romujen kanssa, alias Potkuhousu oli myös paikalla aeronsa kanssa.
Auto rullille ja mittaamaan, sama homma kone lyö tahtia, eli nakuttaa.
Suosisttelen lämpimästi myös muille ko. firman ns. plug&play tuotteilla ajaville ihmisille dynossa käyntiä, ennen kuin jotain tapahtuu.
Ehkä on syytä myös mainita ettei nämä lastuviritykset ihan riskittömiä ole, esim ***ex nimisen firman asentamien lastujen jäljiltä korjaamolla lojuu jo kolme uutta turbo astraa moottorit paskana.
Ulkolämpötila oli karvan päälle kymmen astetta ja dynohuoneessa hieman enmmän ja kiihdytys dynossa ei aivan vastaa todellisuutta maantiellä, eli osan nakutuksesta voi pistää tämän piikkiin. Nyt odotellaan sitten innolla kesähelteitä ja sen tuomia lisä ongelmia nakutuksen suhteen.
Reklamaatio taas vetämässä, joten odottelen nyt sitä ennen seuraavaa reissua.