tuplien säätö
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
tuplien säätö
eli synkronoinista kyse. tarttis saada tuollainen mittari jostakin! ei kellään olisi myydä`? miten ku kuulin juttua että letkulla ja vedellä sais säädettyä?
mites onnistuu alipaine nippojen kautta?
kokemuksia,apuva ja vinkkejä--- kiitos
mites onnistuu alipaine nippojen kautta?
kokemuksia,apuva ja vinkkejä--- kiitos
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Puutteessa
Niin minä kokeilin synkronointimittarin puutteessa säätää kaasareita siten että otin sen muovikopan irti (siis se ulommankin irroittaminen riittää).
Sieltähän näkee kaasareihin ja niiden mäntiin. Säädin siten että ne molemmat ovat samalla tasolla.
Eikös se kerro ilmamäärän joka siitä kaasarista menee läpi.
Omassa kaarassa veto on ainakin tasasta, ihan just kaasupolkimen tyhjäkäyntiasennostakin eteenpäin.
Sieltähän näkee kaasareihin ja niiden mäntiin. Säädin siten että ne molemmat ovat samalla tasolla.
Eikös se kerro ilmamäärän joka siitä kaasarista menee läpi.
Omassa kaarassa veto on ainakin tasasta, ihan just kaasupolkimen tyhjäkäyntiasennostakin eteenpäin.
SAAB
Saahan noita alan liikkeistä, esim http://www.freetechnics.fi/mittarit.htm enempää linkkejä en nyt jaksa etsiä.... tai sitten lainaat joltain korjaamolta, näin itse tein aikanaan.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
juu on halpaa ja kallista... kallista ei viitsi ostaa kerta luontoinen juttu ja halpa on mitä on,mutta kait sillä näkee suurin piirtein...
tai sitten: pätkä kirkasta letkua joka sopii alipaine nippoihin ja kuristin ja vesitilkka sisään. katsoo kumpi huokaa enemmän ja säätää niin että vesitilkka pysyy keskellä... kellään kokemuksia? eli miten tuon sais silleen ettei se vesitilkka karkaa heti toiseen kaasariin.
tai sitten: pätkä kirkasta letkua joka sopii alipaine nippoihin ja kuristin ja vesitilkka sisään. katsoo kumpi huokaa enemmän ja säätää niin että vesitilkka pysyy keskellä... kellään kokemuksia? eli miten tuon sais silleen ettei se vesitilkka karkaa heti toiseen kaasariin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Bokseribemarin, siis moottoripyörän, alipainebingit olen synkannut kahdella ihan tavallisella, halvalla, paine- alipainemittarila joita löytyy melkein jokaisesta autotarvikepuljusta. Noissa kaasareissä lähdöt on valmiin akurkussa. Pyörässä kun kaasari ruokkii vain yhtä sylinteriä, paine sykkii kovasti, ja mittarien letkua on kuristettava jollain jotta saa luettua lukemat. Autokäytössä ei liene tätä ongelmaa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96