tuplien säätö

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

tuplien säätö

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli synkronoinista kyse. tarttis saada tuollainen mittari jostakin! ei kellään olisi myydä`? miten ku kuulin juttua että letkulla ja vedellä sais säädettyä?
mites onnistuu alipaine nippojen kautta?
kokemuksia,apuva ja vinkkejä--- kiitos
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
AMA
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 16:25
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja AMA »

ainakin dellorton tuplissa on tulpat kurkkujen päällä josta näkee läpät reikä n.1,5mm. laittaa rautalangan toiseen reikään niin että läppä nojaa lankaan niin toisen kaasarin läppä on helppo kääntää samaan kohtaan. näin saa säädettyä melko tarkasti .
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kaasarit ovat kardon/brosal/solex,riippuu missä maassa valmistettu.
mutta vinkkejä,ja jos jollakulla on jemmassa synkkamittari ja haluaisi luopua siitä niin yv:tä mulle.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ja tarkkakorvaisimmat konkarit kuulemma säätävät letkulla kuuntelemalla, väitteen todenperäisyyttä en tiedä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heh en oo tarkkakorvainen/konkari joten mittaria metsästän tai kaveria jolla on se tarkkakorva ja kokemusta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Puutteessa

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Niin minä kokeilin synkronointimittarin puutteessa säätää kaasareita siten että otin sen muovikopan irti (siis se ulommankin irroittaminen riittää).

Sieltähän näkee kaasareihin ja niiden mäntiin. Säädin siten että ne molemmat ovat samalla tasolla.

Eikös se kerro ilmamäärän joka siitä kaasarista menee läpi.

Omassa kaarassa veto on ainakin tasasta, ihan just kaasupolkimen tyhjäkäyntiasennostakin eteenpäin.
SAAB
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Saahan noita alan liikkeistä, esim http://www.freetechnics.fi/mittarit.htm enempää linkkejä en nyt jaksa etsiä.... tai sitten lainaat joltain korjaamolta, näin itse tein aikanaan.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu on halpaa ja kallista... kallista ei viitsi ostaa kerta luontoinen juttu ja halpa on mitä on,mutta kait sillä näkee suurin piirtein...
tai sitten: pätkä kirkasta letkua joka sopii alipaine nippoihin ja kuristin ja vesitilkka sisään. katsoo kumpi huokaa enemmän ja säätää niin että vesitilkka pysyy keskellä... kellään kokemuksia? eli miten tuon sais silleen ettei se vesitilkka karkaa heti toiseen kaasariin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Riittäiskö riittävän pitkästi letkua ja reilu lenkki alaspäin?
Aki Peltola #1132
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Viesti Kirjoittaja raiveh »

Toinen konsti on käyttää teräskuulaa kirkkaassa muoviputkessa ,jostain laakerista varmaan saa sopivan kuulan ,sopiva kuristin väliin nämäkin tietysti synkronoitava ensin keskenään
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Bokseribemarin, siis moottoripyörän, alipainebingit olen synkannut kahdella ihan tavallisella, halvalla, paine- alipainemittarila joita löytyy melkein jokaisesta autotarvikepuljusta. Noissa kaasareissä lähdöt on valmiin akurkussa. Pyörässä kun kaasari ruokkii vain yhtä sylinteriä, paine sykkii kovasti, ja mittarien letkua on kuristettava jollain jotta saa luettua lukemat. Autokäytössä ei liene tätä ongelmaa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Vastaa Viestiin