Konin SportKit asennettu - tyrät rytkyy! :-)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
vanha
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vanha »

V.J.S kirjoitti: Arvelisin kummallakin setillä selviäväni n.500€:n osakustannuksilla.
Kiitti! Hinta-arvio siis tee-se-itse -miehelle.... sopivan remonttireiskan löytö ja voitelu suurinpiirten saman verran..... :? :lol: :roll:
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Avot. On se kumma, miten sitä informaatiota saa, kun ottaa luurin käteen ja kysyy viisaammilta 8O

ProCar Servicen Riku oli sitä mieltä, että Sachsin iskarit ei ole oikealla toiminta-alueellaan H&R:n jousilla. Tämä ei sinänsä tunnu ajettavuudessa hirveästi, mutta syö iskareiden elinikää selvästi. Nyt mun pitää vielä pähkäillä pienessä mielessäni, että haluanko hommata tuon Sportchassisin, joka korottaa autoa selvästi nykyisestä (olen jotenkin tykästynyt tuohon "lumiaura-lookkiin"), vai pistänkö Motonetistä Sachs/Boge iskarit alle (alle 300€ kierros), ja parin kolmen vuoden päästä uudestaan :? Niin, tai ehdotanko emännälle parin kuukauden makaroonidiettiä, ja hommaan sittenkin Konit...on tää vaikeeta tämä päätösten teko :D Tuskaa onneksi helpottaa Matkahuollossa reissussa olevat etutukivarren puslat ja tilaukseen laitettu JT 3" downpipe sekä takavakaajan puslat (ei ollu PCS:llä hyllyssä, toimitusaika 3-4vkoa) 8O :!: :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

vakio-iskareista:

Sachs kaasuiskareilla ei ole takuuta jos autossa on vakiona kaasuiskarit (kuten Saab Turbot), eli kun iskarit eivät ole "upgrade" vaan "oem vastaavat"
ja autossa ei ole vakiona kaasuiskareita on takuu Sachs kaasuiskareilla takuu max perusmalli -35mm madallusjousilla + uutena rek.otteeseen merkityillä pyörillä, ei isommilla (eli kun iskari on "upgrade" vrt vakioon)

sama kaasuiskari Bogen laatikossa = on takuu madallusjousien kanssa perusmalli -35mm asti

Bilstein B4 vakio-kaasuiskarilla on takuu max perusmalli -35mm madallusjousien kanssa


--------------------


paremmat vaihtoehdot madallusjousien kanssa (toimii ja kestää) :


Sachs Performance Set taas on oikea alustasarja jonka osat ovat toisilleen suunniteltuja ja niillä on takuu (madallus n 30-40mm vrt perusmalliin)


Bilstein Sport tai Sprint

Koni Sport
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noniin, dilemma on ratkennut :D Seuraavanlaiseen kokoonpanon päädyin:

Pidän H&R:n jouset. Iskarit Bilstein Sport, tässä vaiheessa vasta eteen ~400€. Taakse sitten kun tili tokenee järkytyksestä :roll:
Polypuslat etualatukivarteen ja takavaakajan heloihin ~130€. Edellä mainitut PCS:ltä Jyväskylästä.
Etuvakaajan yhdystangot, yhdystangon puslat ja vakaajan runkokumit ~40€ Motonetistä. Kokonaiskustannus 570€.

Bilsteinin iskarit taakse tekee vielä ~200€ lisää. Semmottis.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

93t sport kirjoitti: Ai niin, koko katsastushomma kustansi 20€, muíja sano että sain halavalla... :wink:
No voi sun s***ana. Mä kävin muutoskatsastamassa oman alustasarjan maanantaina Oulussa Ruskon katsastusasemalla ja olin pudota tuolilta ku muija sano et 62€ kitooosh :evil: . Mua on kyl nyt kusetettu pahemman kerran!!!!!!!
#1747
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Max kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Ai niin, koko katsastushomma kustansi 20€, muíja sano että sain halavalla... :wink:
No voi sun s***ana. Mä kävin muutoskatsastamassa oman alustasarjan maanantaina Oulussa Ruskon katsastusasemalla ja olin pudota tuolilta ku muija sano et 62€ kitooosh :evil: . Mua on kyl nyt kusetettu pahemman kerran!!!!!!!
Mitä 8O :?: Mitenkäs on...mun pitäis ajella toi mun autonen leimalle ja samalla muutoskatsastaa se koska muutoksia on tullut oikeen isolla kädellä :lol: mutta mitähän se nyt sitten maksaa jos kerran hintahaarukka on 20-62€ :roll: mikä on oikea hinta? muistan vaan että joskus aikoinaan muutoskatsastus maksoi 150mk
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

NG900T kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Juu, eiks oo koneissa miehekäs fiilinki :D
Mäkin taidan vääntää tappiin säädöt ku saa kesäkumit alle 8)
On sitten meitinkin perheessä jotain jäykkänä :lol:
Se tappiasetus ei oo ainakaan uusilla tyränrytkyttimillä ihan niin kiva kun siltä väliltä.

nimim. kokemusta, tykkään kyllä enemmän normaalia timmimmästä asetuksesta muuten.....

Kyllä ne löystyy ajanmyötä teitinkin perheessä, mutta onneksi ko koneissa on se "viagra -mutteri" ei tarvii heti heittää roskiin kun alkaa löystymään liikaa :D
Viikko kesärenkailla takana, ja äsken kääntyi säätöruuvi 360 astetta, ja itseasiassa meno on rutosti ..mukavampaa..tossa pehmeimmässä asennossa tuppasi vähän "nypyttämään" kesärenkailla..kokeilin ensin pari kilsaa tota 180 asteen käännöstä, mutta päätin samantien kääntää tiukimmalle, ja kyllä tää on nyt paras..ei yhtään liian kova ja "nypytyskin" loppui :P
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Katsastuskioskit voivat hinnoitella muutoskatsastukset vapaasti.
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

saab900rs kirjoitti:
Max kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Ai niin, koko katsastushomma kustansi 20€, muíja sano että sain halavalla... :wink:
No voi sun s***ana. Mä kävin muutoskatsastamassa oman alustasarjan maanantaina Oulussa Ruskon katsastusasemalla ja olin pudota tuolilta ku muija sano et 62€ kitooosh :evil: . Mua on kyl nyt kusetettu pahemman kerran!!!!!!!
Mitä 8O :?: Mitenkäs on...mun pitäis ajella toi mun autonen leimalle ja samalla muutoskatsastaa se koska muutoksia on tullut oikeen isolla kädellä :lol: mutta mitähän se nyt sitten maksaa jos kerran hintahaarukka on 20-62€ :roll: mikä on oikea hinta? muistan vaan että joskus aikoinaan muutoskatsastus maksoi 150mk
Näin tyylikkäästi itse itseäni lainaten :roll:

Kysäsin katsarilta tota asiaa ja se on niin että PELKKÄ muutoskatsastus maksaa tuon 62€, esim. juuri pelkkä alusta tai vanteet. Mutta vuosikatsastuksen yhteydessä tehtävä muutoskatsatus on 26€, riippumatta muutoskatsatuksen laajuudesta, vaikka olisit sitten duunaillut yhtä sun toista?

Ajelen autollani silti vaikka en oo tuota muutoskatsastusta vielä suorittanutkaan vaan teen sen vuosikatsastuksen yhteydessä se on pian kyllä edessä, jos poliisit sitäennen alkaa mulle noista valsseista tai alustasta huomauttelee niin haistakoon paskan 8)
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Vastaa Viestiin