Ahtaa luultavasti lastulla (minkähän stegin hommasit?) jo sen verran että bleederille ei enää ole käyttöä...Nuo SP:n DI/APC lastut on muutenkin vähän semmoisia että kannattaa pelata varman päälle eikä nostaa enempää paineita vuotovenojen kans.
Lastutettu boksi tulee ruotsista mattsilta, vastaa vissiin stage2:sta. Ja kyseinen autohan on trionic eikä DI/APC
ompas eksoottinen vekotin, mistähän tollasia saa Ei varmaan mistään kun boxia ei voi lastuttaa.. Lastu on vanha boxi päivitetyllä virisoftalla Itse lastu sana tulee boxin sisällä olevasta piirikortista.
saapasi kirjoitti:ompas eksoottinen vekotin, mistähän tollasia saa Ei varmaan mistään kun boxia ei voi lastuttaa.. Lastu on vanha boxi päivitetyllä virisoftalla Itse lastu sana tulee boxin sisällä olevasta piirikortista.
Viilaten ja höyläten, pilkkua mä viilailen..
Vai tulisiko boxin sisällä piirikortilla olevasta mikropiiristä?
Noniin eilen saapu viriboksi ja pitihän se laittaa kiinni, pitääkös toi nyt sit sopeuttaa jotenkin? Vähän vaihtelevasti tuntuu ahtavan, hyvin kuitenkin... Onko toi ohje minkä luin jostain APC/DI topicista pätevä trionicciin?
Sopeutuminen
Suoritetun toimenpiteen jälkeen pitaa järjestelmä
sopeuttaa seuraavasti:
Huomaa
Moottorin pitaa olla kunnolla lämpimäksi kaytetty.
Perusahtopaineen pitaa olla säädetty oikeaan
arvoon. Käytä korkeaoktaanista ja korkealaatuista polttoainetta.
Käsivalintaisella vaihteistolla varustetut autot
1 Veda läppäkytkimen liitinkappaleen kumisuojus
pois ja suorita napojen 1 ja 2 yhdyskytkentä
rautalangalla Iiitinkappaleen takapuolelta
(simuloi kiinni olevaa läppakytkintä).
2 Tee tayskaasukiihdytys mahdollisimman suurella
vaihteella kierrosluvulta n 2000 r/min
min kierrosluvulle 3500 r/min.
Koska sopeuttamisalueen (2750 - 3250 r/min)
lyhimman lapikayntiajan tulee olla pitempi
kuin 3 sekuntia, on sopeutus hyvä suorittaa vastamaessa.
Menettely toistetaan, kunnes suurin nimellisahtopaine
polttoainelaatu yms. huomioon ottaen saavutetaan.
3 Poista ohituskytkenta ja aseta kumisuojus paikalleen.
Nyt sai Saabbi taas nuoruusvuosien kiillon takaisin, oli kaverilla päivän myllytys/vahaus käsittelyssä. Ihan kuin eri auto, pitää uusia kuvia ottaa joku päivä.
Takapuskurista vedin orkkis putken kolon ja vetokoukun reiän lasikuidulla umpeen, kun ei miellytä se käyrä putki yhtään silmää. Hitsasin suoraa 3" kiillotettua rosteri putkee änäriin kiinni ja tein uuden loven putkelle. Samalla takalasit sai 50% tummennus kalvoo osakseen.
saapasi kirjoitti:Juu maalaa ihmeessä, tulee ihan erinäkönen! Ja peilit kans. Voin ottaa kuvan omastani, sit et enää mieti. Tulee ihan sairaan hyvä jälki ku ostat kunnon maalit. Voi riippua hilseilytki vähän maalin laadusta ja tietty kunnon pohjatyö pitää olla. Eihän muovissa muuten mikään kiinni pysy Mä hommasin Decoväristä auton värikoodilla presiis auton sävyn ja on kunnon metallivärimaali. Lakka päällä voidaan rauhassa laittaa tehdasmaalattu mun alaosien ja peilien viereen.
Tulihan sille tietty vähän enemmän hintaa (motonet jotain 50€, deco 120€), mut on kuule ulkonäössä eroa. Maalasin motonetillä muutama vuosi sitten vanhan valkoisen autoni koko puskurit ja aivan paska lopputulos verrattuna decoon. Ei mitään kiiltoa ja pinta aivan eriluokkaa. Ei ole kyllä tähän päivään hilseillyt sekään, joten ei oo tainnu joku nyt osata hommia oikein tai sit on ollu todella skeidat kamat.
"Pikakurssi"
Muoviosissa ensin pestään vanhat vahat ja skeidat pois. Fairy ei ole hyvä vaikka joku luulee, se vaan imeytyy muoviin ja pilaa homman. Itse käytin motonetistä liotinpesuainetta. Sitten hiot mahdolliset naarmut sileiksi ja vedät muovipohjamaalin päälle. Yksi ohut kerros ja hiot pinnan kevyesti rikki. 15min ja maali päälle. Ohut kerros -> 15min ja toinen kerros -> 15min ja lakka päälle. Mielummin kuivaa yön yli, niin paras lopputulos. Kosketuskuiva kuitenkin muutamassa minuutissa.
Parhaimman maalin kiinni pysyvyyden varmistat antamalla pohjamaalin kuivua yön yli. Minä annoin kuivua n. 1,5h.
Empä usko että mihinkään hilseilee. Pinnastakin tuli tosi joustava, mikä on hyvä, koska jos ei jousta, niin talvella viimeistään halkeilee kun muovi kovettuu.
Jees juuri näin tuohon pohjamaalin alle käytin itse vielä muovitartunta ainetta ja on hyvin pysynyt ei ole ongelmia ollut vaikka fairya käytin pesuaineena mut sen jälkeen suihkautin silikoninpoistoon tarkoitettua litkua tai sit kylmästi sitä jarrujenpuhdistusainetta....
Ja kohta pitäis tehdä sama juttu uudestaan pitäis laittaa aeron helmat CDhen saa nähdä miten sopii takapuskurin kanssa yhteen vai sopiiko ollenkaan. eihän noissa koreissa oo eroa muussa kuin takaluukun kohdilta ajattelin lähinnä kiinnityksiä..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Saabismi on sairaus ja turbosaabismi on mielis...
Mitäköhän on viriporukan tautiluokitus. Tervetuloa meidän suljetun osaston porukkaan. Meillä on niin hauskaa ,ettei muut tajua.