Maptun Steg 1

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
janner2
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 20:12

Maptun Steg 1

Viesti Kirjoittaja janner2 »

Innoissani asensin Maptunin Steg 1:sen, mutta eipä siten vaan auto enää käynistynyt...
Auto 9-3 lpt T7. Viriboxi on myös T7. Ainoana erona, että tämä T7 alkuinen koodi päätty 05 kun omani 04.
Onko kellään ollut moista ongelmaa/tietoa mikä mättää ?
Autossa oli kiinni vakio tulpat, mutta kait sen nilläkin pitäisi käynnistyä ?!
Pari kertaa kokeilin, mutta sama lopputulos. Välissä vakio kiinni ja taas pelas.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

käynnistyksenesto

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Taitaa olla käynnistyksenesto joka estää käynnistämisen..täälltä löytyy porukkaa jotka kertovat tarkemmin..odottele hetken aikaa..
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Juu, sama homma minulla :cry: . Sun pitää käyttää sitä autoa Saab huollossa jossa ne koodaa sen käynnineston uusiksi. Tulihan sulla siinä paketissa lappu mukana jossa sanotaan että "Virityssarja on asennettava valtuutetun Saab huollon toimesta jossa on käytössä Saabin testeri jolla saa koodattua käynnineston, jotta auto käynnistyy uudella ohjainlaitteella". Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä. Mitä ne silloin tekee kysymällään alustanumerolla jos eivät kerta sen perusteella pysty koodaamaan tuota käynninestoa? Eikös sen SP:n boxin saa heitettyä suoraan laatikosta paikoilleen ja baanalle? Onse vaan kummaa ku tämä Maptunin boxi pitää käydä koodaamassa vielä erikseen Saabilla jotta sen saa toimimaan. Mutta eiköhän sen kestä ku tietää kuinka hyvää se mulle tekee :twisted:
#1747
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

Moi. Tietääkseni boxin vaihto ei onnistu ilman Tech -huoltotyökalua, jolla järjestelmälle kerrotaan uuden ohjainyksikön "nimi". Käynnistyksen esto kieltää startin viriboxilla, mikäli et mene verstaalle asennuttamaan sitä.

Terveisin juuri saman teettänyt, iloinen sabakuski. :D
#1891
janner2
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja janner2 »

Jaaha... Olin kyll ymmärtäny et heittämällä saa toimimaan. Ei siinä mukana mitään lappuja tullu asennuksesta. Puhelimessakin sanoin et ite vaihdan boxin, eikä sanottu mitään, ettei se onnistuisi. On se tosiaan ihme, ettei sen alustanumeron perusteella saa koodattuu sitä käynnistyksenestoo.
SP:n versiossa on sit ilmeisesti jotain parempaakin...
Kiitti tiedoista !
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ite kun steg3 tilasin niin multa kysyttiin sen kolme kertaa ainakin että onko mun autossa käynnistyksenestoa ettei tuota pääse tapahtumaan.Ja iloisesti hyrähti ekalla. :P
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Nyt on pojilla hiukkasen tieto hakusessa :lol:

auto käynnistyy jos boksi koodattu identtiseksi orkkiksen kanssa.
Itsellä kokemuksia sekä toimivista että toimimattomista bokseista. Toimittajina sekä SP että Maptun. Yleensä jos auto ei lähde käymään laagista, niin se ei myöskään ala toimiaan TECH:n avulla. TECH auttaa vain sellaisessa tapauksessa jos purkki muuten sopii mutta käynnistyksen esto jää jostain syystä lukkoon. Jos boksissa on muita ristiriitoja, niin sitten ei auta mikään muu kuin boksin softan vaihto toiseen.
Mulla kävi niin että boksin piti olla "oikea" mutta TWICE (käynnistyksenesto) erilainen. Ei auttanut TECH, koska boksi ei sopinut yhteen auton muiden purkkien kanssa.

Lisätään vielä sen verran että T5:ssa boksit sopii paremmin ristiin ja ne voidaan koodata TECH:llä toiseen autoon sopivaksi. Sama on myös saabin omien virisarjojen kanssa. Saabilla ei minun tietääkseni ole välineita koodata uutta purkkia vastaamaan vanhaa, jolloin avaus täytyy tehdä TECH:llä. T7:sta on sen sijaan on eri versioita jotka ei sovi yhteen vaikka mitä tekisit.

Muistakaa kuitenkin seuraava asia:
jos auto ei jostain syystä lähde käymään viripurkilla ja saat sen käymään TECH:n avulla on sinulla tulevaisuudessa ongelma jos haluat laittaa orkkispurkin takaisin esim seuraavana syksynä. Auto ei käynnisty enää sillä, koska viriboksi koodattu uudestaan. Joudut siis taas turvautumaan TECH:n apuun ja se maksaa ainakin hesassa 20E laagi. Itselle jos tulee boksi joka ei lähde käymään niin lähetän se suosiolla takaisin juuri tämän ongelman välttämiseksi. Tulevaisuudessa jos jostain kumman syystä haluasin vaihtaa viripajaa, niin mulla ei olisi harmaintakaan hajua boksin koodista, jos se on käynnistetty TECH:n avulla.
#1730
500whp.net member
janner2
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja janner2 »

Kyllä sitä vaan täytyi TECHissä käyttää. Voi kyllä onni potkaista, että suoraankin käy, mutta yleensä kuulemma ei. No se oli parin minuutin homma, eikä tällä kertaa ees maksanu mitään. Yleensä 20 EUR Olarin Länsiautossa. Laakkonen sanoi et 75 EUR, kun on VÄHÄN kalliimpi tuntihinta ton TECHin kanssa...
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Toimiiko vielä orkkisboksillakin?
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

janner2 kirjoitti:Kyllä sitä vaan täytyi TECHissä käyttää. Voi kyllä onni potkaista, että suoraankin käy, mutta yleensä kuulemma ei. No se oli parin minuutin homma, eikä tällä kertaa ees maksanu mitään. Yleensä 20 EUR Olarin Länsiautossa. Laakkonen sanoi et 75 EUR, kun on VÄHÄN kalliimpi tuntihinta ton TECHin kanssa...
Yhtään mun boksia en ole TECH:llä avannut ja niitä kuitenki muutama tossa rivissä. Itse kyllä veikkaa, että harvassa on ne boksit jotka eivät lähde käymään. Tilanne tosin eri jos virittäjällä ei ole pienintäkään mielenkiintoa koodata purkkia oikein.

Mistä olet repinyt tiedon, "yleensä kuulemma ei"
Saabin viripurkit ei käy suoraan, yllä mainitusta syystä, joten niitä ei kannata tähän laskuun ottaa.
#1730
500whp.net member
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

maptun

Viesti Kirjoittaja arska »

Oliko se niin, että maptunilta pelkästään uusi boksi ja vanha heille.
Uusi boksi kannattaa tietääkseni asennuttaa Saab-huollossa, jossa päivitetään boksiin muut tarvittavat tiedot.
Maptun tarjoaa pelkkää boksia, riittääkö se pelkästään vai tarvitseeko vaihtaa esim. ilmansuod. jota muuten Speedpartskin tarjoaa ja vieläpä
koko pakettia huomattavasti edullisemmin.
janner2
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja janner2 »

"Yleensä ei" tieto on peräisin Suomen Maptunilta ja Länsiauton asentaja tuki tätä.
Ei ole omakohtaisia kokemuksia muista tapauksista, joten joudun luottamaan muiden puheisiin. Tuskin toimii vakio boxikaan ilman TECHiä. Vakio tulee enää takas myytäessä tai, jos on auto viel parin vuoden päästä kun on katsastus. Voishan sitä kokeilla katsastaa viriboxinkin kanssa. On se vaan eri auto Koneilla ja Maptunilla. Vielä ku pääsiäisreissun jälkeen heittää 18" alle...
tonik1
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Maalis 28, 2004 19:17

Viesti Kirjoittaja tonik1 »

Siis onko niin, että Maptunin boksin kanssa täytyy koodata ajonesto uudestaan, mutta Speedpartsin boksilla ei?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

No niin tein gallupin aiheesta, jotta saadaan jotain kuvaa kuinka yleistä tämä boksien tomimattomuus on. Galluppi löytyypi
tuolta
#1730
500whp.net member
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Suomen Maptunilta tilatessa autosta annetaan vain auton rungon numero, ei boksin numeroita kuten speedpartsilla. Ymmärtääkseni boksin numeroilla uusi poksi voidaan koodata identtiseksi, pelkällä korin numerolla selviää ilmeisesti vain auton moottorityyppi, korimalli ja vaihteisto tms.

Tästä syystä Maptun Fi -toimitus pitää istuttaa TECHillä ajoneston takia. Vaihto T7:n digital ID on siis eri kuin alkuperäisessä.

Tämä tulee oman kokemukseni pohjalta puhelinkeskustelussa Suomen Maptunin kanssa erittäin selväksi. Varmuuden vuoksi tulee vielä lappukin jossa asia todetaan: älä tee tätä kotona jos sulla ei satu olemaan TECHiä autotallissa.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Vastaa Viestiin