sintteri kytkin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Tomasso
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 17:40
Paikkakunta: Kuopio

sintteri kytkin

Viesti Kirjoittaja Tomasso »

Eli olisko kellään kokemusta jousittamattomasta sintterilevystä "siviilikäytössä"?
Onko aina lähdettävä liikkeelle kumit ulvoen :)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: sintteri kytkin

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tomasso kirjoitti:Eli olisko kellään kokemusta jousittamattomasta sintterilevystä "siviilikäytössä"?
Onko aina lähdettävä liikkeelle kumit ulvoen :)
Ei saabin kohdalla mutta muutamaa sintteri autoa on tullut ajettua ja ei voi ruuuhkaliikenteeseen suositella.
Hiilarilevy tai jäykempi asetelma tarjoaa myös parempaa pitoa, jos sitä etsit. Niiden saatavuudesta autoosi ei ole tietoa, mikä se nyt olikaan?
#1730
500whp.net member
Tomasso
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 17:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tomasso »

Turbo tonnariin tuommosta suunnittelen.
Ei noita hiilikuitulevyjä oikein tahdo saada mistään tuohon vanhempaan, pienemmällä kytkinakselilla olevaan.
Lähinnä harkitsen tuota sintterilyveä kun sasi paljon edullisemmin kuin jäykemmän asetelman.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

2.3:sen vauhtipyörä/kytkinpaketti? Eikös sinulla ollut vanhempi CC b202:lla?
Foxbody turbo
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Mä en näe mitään huonoa jousittamattomassa sintterissä. Siihen tottuu ihan hienosti, tai ainakin mä olen pärjännyt vallan mainiosti. Jousitetulla en ole ikinä sitten ajanutkaan, luulis olevan vähän pehmeämpi.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Tomasso
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 17:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tomasso »

Tuossa on jo 2.3 kytkinpaketti.
Pitänee kokeilla tuota sintteriä, jos sillä muutkin on pärjänny :)
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Paljonko sintteri kytkin maksaa ja saako niitä kuopiosta?
Tomasso
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 17:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tomasso »

Tuo sintteri jota itelleni suunnittelen maksaa n.200 e, Sarlin race teamiltä Hyvinkäältä.
Kuopiosta saa ainakin Harlinen kautta AB-Racingin 240mm pienemmälle kytkinakselille käypää nelilapaista jousitettua hiilikuitulevyä, jonka pitäs kestää 460 nm ja hintaa 339e.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ite en kyllä käyttöautoon suostu jousittamatonta sintteriä laittamaan, sen verran paljon tulee kaupunkiajoa :( .
Foxbody turbo
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Syksyllä -03 mulla oli tonnarissani noin 3viikon ajan sintterilevy. Ois se voinut toimia jotenkin, mutta kun samassa remontissa vaihdettiin autoon viallinen työsylinteri niin jokainen liikkeelle lähtö oli helvetillinen.

Sit tilalle tuli uusi Aeron levy, 600Nm asetelma ja auton orkkis työsylinteri niin alkoi taas ajo maistua. Suosittelen jäykistettyä asetelmaa.

Ainoa varmasti sintterin aiheuttama haitta joka muutamien viikkojen aikana syntyi oli vauhtipyörän naarmuuntuminen.
Fullspeed
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 18:43
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed »

Se sintterin leikkaavuus riippu mun mielestä melko pitkälle moottoristakin. Jos moottori on vakio tai alavääntöominaisuuksiltaan edes lähes vastaava, niin mielestäni sitä on ihan turha säikkyä kaupunkiliikenteessäkään. Omassa (ei saab) ns. "kireässä" :roll: vaparissa tuo alavääntö on mitä on, niin joutuu käyttää vähä kierroksia, jolloin sintteri leikkaakin paljon huomattavammin.
Jos taas malttaa pitää kierrokset tyhjäkäynnin tuntumassa niin se pelaa ihan lupsakasti.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

2,3T sport kirjoitti:
Sit tilalle tuli uusi Aeron levy, 600Nm asetelma ja auton orkkis työsylinteri niin alkoi taas ajo maistua. Suosittelen jäykistettyä asetelmaa.
Mistä hommasit ja mitä maksoi tuo 600Nm asetelma?
Foxbody turbo
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm
Osuipa silmään nettiavaruudessa moinen linkki. Mikähän asetelma esim. 4-lapaisen 228mm levyn kanssa olisi sopiva tuohon ng900:sen vauhtipyörän kaveriksi.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

http://www.trolli.nu/

Kysykääpää sieltä jäykempiä asetelmia. Suosittelen.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

tee se itse jousitettu sintterilevy toisella kotimaisella alle 40 eurolla

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... ght=sinter

onkos ketään koittanut?
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Vastaa Viestiin