Kokeilen kyllä jos vain saan jostain lappuja ja niittejä...suora6 kirjoitti:tee se itse jousitettu sintterilevy toisella kotimaisella alle 40 eurolla
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... ght=sinter
onkos ketään koittanut?

V-M
Kokeilen kyllä jos vain saan jostain lappuja ja niittejä...suora6 kirjoitti:tee se itse jousitettu sintterilevy toisella kotimaisella alle 40 eurolla
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... ght=sinter
onkos ketään koittanut?
Vauhtipyörän pultit kannattaa ainakin uusia,ja jos vahvempia löytyy,niin sellaiset.Ilman jalkoja on näet vaikea kävellä.Yleistäviä johtopäätöksiä ei kannata mielestäni vetää,veikkaan että akseleita ja pultteja saa poikki myös jousitetulla.TuPe kirjoitti:Oli joskus puhe kytkinakseleiden+vauhtipyöränpulttien katkeamisista jousittamatonta sintteriä käytettäessä. Kannattaako vetää mitään yleistäviä johtopäätöksiä? (auto siis OG900)
Pitäisikö patentoida orginaali levyyn nuo irtonaisena myytävät sintteripalat? Ei taida olla kokemusta vielä kenelläkään? Joutunee tekemään uudestaan osan mihin kitkapinnat kiinnittyy ja niittailemaan sen/ne uudestaan levyn keskiöön.
Ajomukavuus ei omassa autossa paina, mutta jokainen säästetty euro on kotiinpäin eikä pikku puuhastelu ole ogelma.
Suppari kirjoitti:Vauhtipyörän pultit kannattaa ainakin uusia,ja jos vahvempia löytyy,niin sellaiset.Ilman jalkoja on näet vaikea kävellä.Yleistäviä johtopäätöksiä ei kannata mielestäni vetää,veikkaan että akseleita ja pultteja saa poikki myös jousitetulla.TuPe kirjoitti:Oli joskus puhe kytkinakseleiden+vauhtipyöränpulttien katkeamisista jousittamatonta sintteriä käytettäessä. Kannattaako vetää mitään yleistäviä johtopäätöksiä? (auto siis OG900)
Pitäisikö patentoida orginaali levyyn nuo irtonaisena myytävät sintteripalat? Ei taida olla kokemusta vielä kenelläkään? Joutunee tekemään uudestaan osan mihin kitkapinnat kiinnittyy ja niittailemaan sen/ne uudestaan levyn keskiöön.
Ajomukavuus ei omassa autossa paina, mutta jokainen säästetty euro on kotiinpäin eikä pikku puuhastelu ole ogelma.
Kyseisestä patentista ei ole tietoa,mutta itte en ehkä lähtis tohon linjalle.Jos siinä säästää hikiset 80eur,jos vertaa 228mm nelilapaan ilman patentteja.Jos tuo 80 eur on jo ongelma,kannattanee siirtyä vaikkapa postimerkkien keräilemiseen.
Mulla on 215mm sintteri(jousittamaton,johon on vaihdettu keskiö toisesta levystä.Paikallaan toi ei viellä ole.Uusi keskiö on siis hitsattu siihen,että saas nähdä kuin kestää![]()
Mulla olis og:n kytkin akseliin sopiva keskiö,teetä jossain laser/vesileikkaamossa mittojen mukaan levy,johon kiinnität palat ja ton keskiön,jää alle ton ape importsin hinnan.Materiaaliksi kelpaa tavan patarauta.Pistä privaa jos toi keskiö kiinnostaa,ei ole kallis. Ja voin laittaa privaan myös halvan (ilmeisesti plasma tai laser) leikkaajan yht tiedot.
Tuossa ylempänä linkitetyssä STCS-foorumin jutussahan nimenomaan oli tehty noin, ja loppujen lopuksi huonoin kokemuksin?TuPe kirjoitti:Pitäisikö patentoida orginaali levyyn nuo irtonaisena myytävät sintteripalat? Ei taida olla kokemusta vielä kenelläkään?
Pulttikaupat koluttu?TuPe kirjoitti: Ei taida löytyä vahvempia pultteja. Ja taisi olla kiinni siitä ettei oltu käytetty minkäänlaista lukitetta...
Jos mun kannattaisi siirtyä postimerkkeilyyn niin sun kannattaisi olla kommentoimatta ihmisten tietotaitoa joista et tiedä. En väitä että tietäisin jostain jotain, mutta...