Vems WB "kimppatilaus"

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Laitoin tilauksen eteenpäin, tällä erää ei siis enempää saa tilattua...

Kiitos kaikille kiinnostuneille, pahoittelen "hieman" yht´äkkinäistä tilausta :).
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nyt kun tilaus on vetämässä niin täytyykö EGT:n anturi pistää ennen vai jälkeen turbon :roll:

On vaan tuo pakosarja vielä valurautanen niin hieman hankala saada mitään anturin paikkaa siihen 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Ennen turboa.Kukaan ei tiedä paljonko lämmöt laskee turbossa.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Turbossa lämmöt laskee 0-300c... Oman kokemuksen perusteella "kylmällä turbolla" tyhjäkäynnillä pakolämmöt turbon jälkeen 350-450c, mutta ennen turboa 600-650c.

Kovassa polkaisussa menee noin 3-5sec, että lämmöt saavuttaa noin 800-850c lämpötilan, mutta turbon jälkeen menee 10-15sec, että kutakuinkin samat... Joka voi olla myöhäistä ja varsin epätarkka. Varsinkin kun kiinnostaa tietää "reaaliaikainen" venttiilien lämpötila ja oikea afr :)
Samoin esim. moottorijarrutuksella 3:lla, 4:lla ja 5:lla kun trionic 5 katkaisee polttoaineen syötön kokonaan (kunnes alle 1500rpm) 100km/h -> 50km/h putoaa pakolämmöt noin 700..800 > lähemmäksi tai alle 300c. Ahtimen jälkeen tämän havaitseminen on melko hankalaa, kun kuuma ahdin pitää lämmöt vielä kohtuu pitkään korkealla, vaikka pakokaasut olisikin kylmiä.

Tulipahan muuten huomattua, että kakkosella moottorijarrutuksessa 100->40 lämmöt NOUSEE noin 200c, eli lähemmäksi 1000c. Hmm... No tutkitaan. Tuon ei pitäisi polttaa vielä mitään, kun virtaus koneessa on melkolailla 0, kun kaasuläppä on kutakuinkin kiinni, muttta sen verran bensaa menee koneeseen, että palolämpötila ylikorkea=laihalla. Kokeiltu useamman eri virifirman softilla.. 8O

Itse vedin anturin 4 pytyn kanavan kylkeen. Asennuksessa otin pakosarjan irti, tein 8.5mm reijän ja kierretapilla kierteet. Tämän jälkeen ruuvasin apexin anturin kiinni.
Kyseessä siis ng900:sen vakiopakosarja.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kiitti tietoiskusta ,Hook :wink: :D

Onneksi löytyy yksi ehjä 9-5:n pakosarja varastosta ,eli tuohon voisi ruveta ruuvvaamaan tuota anturia, (kunhan sellaisen jostain löydän)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Coltti kirjoitti:Laitoin tilauksen eteenpäin, tällä erää ei siis enempää saa tilattua...

Kiitos kaikille kiinnostuneille, pahoittelen "hieman" yht´äkkinäistä tilausta :).
Mitvit, joko se meni? Onpa pojat nopeita :roll:. Kai se on sitte ite hommattava...
Saabismi iskee salakavalasti!
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Hook kirjoitti:Turbossa lämmöt laskee 0-300c... Oman kokemuksen perusteella "kylmällä turbolla" tyhjäkäynnillä pakolämmöt turbon jälkeen 350-450c, mutta ennen turboa 600-650c.
Tuo on riittävä haarukka konerikon perusteeksi. :roll:
On merkitystä että onko todelliset pakolämmöt 900c tai 1200c..
Vastaa Viestiin