Turbossa lämmöt laskee 0-300c... Oman kokemuksen perusteella "kylmällä turbolla" tyhjäkäynnillä pakolämmöt turbon jälkeen 350-450c, mutta ennen turboa 600-650c.
Kovassa polkaisussa menee noin 3-5sec, että lämmöt saavuttaa noin 800-850c lämpötilan, mutta turbon jälkeen menee 10-15sec, että kutakuinkin samat... Joka voi olla myöhäistä ja varsin epätarkka. Varsinkin kun kiinnostaa tietää "reaaliaikainen" venttiilien lämpötila ja oikea afr

Samoin esim. moottorijarrutuksella 3:lla, 4:lla ja 5:lla kun trionic 5 katkaisee polttoaineen syötön kokonaan (kunnes alle 1500rpm) 100km/h -> 50km/h putoaa pakolämmöt noin 700..800 > lähemmäksi tai alle 300c. Ahtimen jälkeen tämän havaitseminen on melko hankalaa, kun kuuma ahdin pitää lämmöt vielä kohtuu pitkään korkealla, vaikka pakokaasut olisikin kylmiä.
Tulipahan muuten huomattua, että
kakkosella moottorijarrutuksessa 100->40 lämmöt NOUSEE noin 200c, eli lähemmäksi 1000c. Hmm... No tutkitaan. Tuon ei pitäisi polttaa vielä mitään, kun virtaus koneessa on melkolailla 0, kun kaasuläppä on kutakuinkin kiinni, muttta sen verran bensaa menee koneeseen, että palolämpötila ylikorkea=laihalla. Kokeiltu useamman eri virifirman softilla..
Itse vedin anturin 4 pytyn kanavan kylkeen. Asennuksessa otin pakosarjan irti, tein 8.5mm reijän ja kierretapilla kierteet. Tämän jälkeen ruuvasin apexin anturin kiinni.
Kyseessä siis ng900:sen vakiopakosarja.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.