15T PORSIIIIIII
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
.. No yksi syy monista, miksi noita mitsuja hajoaa suhteessa vähemmän on liene, se että mitsu on harvemmin tapissa ajon aikana, eli siitä revitään harvemmin ja pidempiä aikoja täyttä 250..300hp:tä ulos.
Garretin 17 on jo tapissa 200-250 nurkilla, joka ei ole vaikea saavuttaa pelkällä lastulla "normikiihdytyksessä".
Vakioautoissakin 185hp täyspaineturbossakin ollaan huomattavasti lähempänä Garretin tappia, kun 200..230hp aeroissa mitsun tappia.
Nämä siis mielipiteitä ja teorioita.. Ei faktaa
Hook
Garretin 17 on jo tapissa 200-250 nurkilla, joka ei ole vaikea saavuttaa pelkällä lastulla "normikiihdytyksessä".
Vakioautoissakin 185hp täyspaineturbossakin ollaan huomattavasti lähempänä Garretin tappia, kun 200..230hp aeroissa mitsun tappia.
Nämä siis mielipiteitä ja teorioita.. Ei faktaa

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Erään suositun ruotsalaisen virifirman toimitusjohtaja sanoi minulle, että T7 -matalapaineturboissa käytetty Garrettin GT17 on pahasti alimitoitettu autojen käyttötarpeisiin ja siksi niitä menee rikki niin paljon. Lisäksi Garrettilta pääsi vuosina 2000-2001 markkinoille viallinen erä GT17 -turboja, joka sitten heijastui Saabiinkin, kun noita GT17:sia hajosi "tasaiseen" tahtiin.
En ole kuullut, että T5 -Saabeissa käytettyjä T25:ia olisi hajonnut suuremmassa mittakaavassa, joten ehkä ongelma koskee enimmäkseen noita GT17 -turboja. Ja toistaiseksi en ole kuullut, että uusissa ysikolmosissa kiinni olevia GT2052S:iä olisi mennyt rikki.
P.S. Minäkin luulin, että Gikturbolta peräisin olevassa Garrettin T25/28:ssa (joka on nyt kiinni autossani) olisi ollut joku vika, kun auto käyttäytyi rauhattomasti, mutta syyllinen olikin JT -Superflown halvsatsin takapönttö, joka oli "räjähtänyt" ja tukkinut sisälmyksillään & villoillaan lähes koko pakoputken
En ole kuullut, että T5 -Saabeissa käytettyjä T25:ia olisi hajonnut suuremmassa mittakaavassa, joten ehkä ongelma koskee enimmäkseen noita GT17 -turboja. Ja toistaiseksi en ole kuullut, että uusissa ysikolmosissa kiinni olevia GT2052S:iä olisi mennyt rikki.
P.S. Minäkin luulin, että Gikturbolta peräisin olevassa Garrettin T25/28:ssa (joka on nyt kiinni autossani) olisi ollut joku vika, kun auto käyttäytyi rauhattomasti, mutta syyllinen olikin JT -Superflown halvsatsin takapönttö, joka oli "räjähtänyt" ja tukkinut sisälmyksillään & villoillaan lähes koko pakoputken

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Oletko tutkinut koneen sisälmyksiä olisiko öljy syyllinen tuohon tuhoon .Katso ventiilikopan alle sieltä vikä löytyy jos öljy on syyllinen.jos mahdollista on niin ota tarkat kuvat ja tökkää minun sähköpostiin jmo220478(at)gmail.com olisin hyvin kiinnostunut tuosta tuhosta. Ja oletko myymässä tuota turboa osina pois olisin kiinnostunut tuosta ahtimesta jatkojalostusta varten
Taidan jalostaa itejani kirjoitti:Oletko tutkinut koneen sisälmyksiä olisiko öljy syyllinen tuohon tuhoon .Katso ventiilikopan alle sieltä vikä löytyy jos öljy on syyllinen.jos mahdollista on niin ota tarkat kuvat ja tökkää minun sähköpostiin jmo220478(at)gmail.com olisin hyvin kiinnostunut tuosta tuhosta. Ja oletko myymässä tuota turboa osina pois olisin kiinnostunut tuosta ahtimesta jatkojalostusta varten



9-3.1972