Arvot APC modauksen jälkeen? -89 900 t16 (kat)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
runtu
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja runtu »

Onko ihmisillä tai eläimillä kokemuksia paljonko saabismionsairaus.net:n ohjeiden mukainen modaus tuottaa lisää tehoa? Entä nostaako kuinka paljon ahtoja? Pitääkö ruveta ronkkimaan ylipaineventtiilistä hanaa auki?

Entäs onko kokemuksia vapaavirtausfiltteristä ko autossa? Miten asennettu jne. Yhdet ohjeet löysin speedpartsin sivuilta, mutta ne oli aika rujot. Saa laittaa kuvaa. Kits! 8)
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

SOS APC:n viriohje on muistaakseni saabin virisarjaa vastaavan ohjeet (T16 koneelle), eli tämän perusteella 185hv. En ole penkittänyt, joten parempaa tietoa ei ole.

Vapaavirtausputsarit asennetaan mieluiten hyllyyn koristeeksi, mutta jos haluat autoon, niin joko sellaista mallia joka asennetaan alkuperäisen tilalle ilmaboxiin, eli ruuvit auki ja vaihtoon, tai sitten kartiosuidatin suoraan ilmamassamittariin ja jonkinlaista viritelmää jotta koko paketti ei roikkuis putkien varassa... Mielikuvitukselle vapaat kädet ;)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

Tässäpä yksi tapa filtterin asentamiseksi, ei tosin kovin optimaalinen sijoitukseltaan kun imee lämmintä ilmaa konehuoneesta
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m23&id=aaf
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
runtu
"Tuplakaasari"

Kiitoksia näistä!

Sitten seuraakin seuraavaa... Nälkä kasvaa syödessä. Käsitykseni mukaan näistä vehkeistä saa 200+hv pelkällä APC:n kiusaamisella. Löytyykö jostain lisäohjettta, tai valmiiksi mitattuja f- ja p-potikoiden arvoja, vai pitääkö vaan lähteä pyörittelemään 900aero.comin perstuntumaohjeilla eteenpän? Tällä hetkellä siis SOS:n modaukset sisällä.

Voiko modatun boxin jälkeen vielä nostaa ahtoja suoraan turbolta?

Pitääkö se paikkansa ettei vaparifilsusta ole muuta "hyötyä", kuin komiammat suhinat?
Nappe
"Hölösuu"

Vapaavirtausfilsun hyödyt ja haitat on varmasti keskusteltu moneen otteeseen kaikilla eri autofoorumeilla, joku oli jopa mitannut erot dynossa, ja todennun että vapaavirtausfilsulla ei saada mitään hyötyä tavalliseen putsariin nähden. Jokainen kuitenkin tekee kuten itse haluaa ;)

200+ tehoja saa ilman ihmeellisempiä modeja, siitä vaikka minun aero on kelpo esimerkki, mutta bensalastua pitää vaihtaa, muuten menee varmasti laihalle.
Itse ainakin hain trimmereiden arvot kohdilleen ihan vain ajamalla ja säätämällä, ei siinä mitään kovin ihmeellistä ole, paitsi että tein myös itselleni bensalastun, joka taas vaati lisää testejä :roll:
Aloita nostamalla F:ää (olihan se F?), ja nosta sitten P:tä varovasti kunnes alkaa piikkaa yli, ja ota vähän takasin. Itse vierailin kaikilla bussipysäkeillä pääkaupunkiseudun 100/120 alueiden teillä... (ja liikennesääntöjä ei kehoiteta rikottavaksi, säädöt tehdään sellaisella vaihteella että suurinta sallittua nopeutta ei ylitetä!)

Nakutusledi on myös hyvä olla olemassa kun nostaa tehoja, muuten auton käyttäytyminen voi jäädä ihmetyttämään.

Voin toki tehdä sinulle bensalastun nimelliskorvausta vasttaan jos minulta löytyy vakiolastu aihioksi... Tarviin siis ruiskuboxin kolme viimeistä numeroa tähän. (-517/-521/jne.)

Suoraan turbolta, eli "bleed venttiilillä" ei missään yhteydessä kannata nostaa painetta, paitsi peruspaineen säätömielessä. Peruspaineen pitäisi olla n. 1/2 tavoitepaineesta.
mikkoimp
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onkos katteja muka tahty jo M89? vai onko tuonti malli? olen itse kuvitellut että kaikki katit ovat M90 ja eteen päin ja lucasin ruiskulla joka tuli M90 ässään ja turboon, pois lukien tuonti mallit joissa on ollut katteja jo M84 k-jeteissä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
runtu
"Tuplakaasari"

Historian mukaan lähtenyt Trollhättanista ja sieltä Sveitsin Saabin jonkun dirikan tyttärelle ensiautoksi, joka tuonut sen Suomeen.
EX 9-5 2.3t -98
mikkoimp
"Hölösuu"

no tuo juu selittää katin kun on tuonti auto...

045-6302071
jäsenyys hankittu
kopote12
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Nappe kirjoitti:Vapaavirtausfilsun hyödyt ja haitat on varmasti keskusteltu moneen otteeseen kaikilla eri autofoorumeilla, joku oli jopa mitannut erot dynossa, ja todennun että vapaavirtausfilsulla ei saada mitään hyötyä tavalliseen putsariin nähden. Jokainen kuitenkin tekee kuten itse haluaa ;)

200+ tehoja saa ilman ihmeellisempiä modeja, siitä vaikka minun aero on kelpo esimerkki, mutta bensalastua pitää vaihtaa, muuten menee varmasti laihalle.
Itse ainakin hain trimmereiden arvot kohdilleen ihan vain ajamalla ja säätämällä, ei siinä mitään kovin ihmeellistä ole, paitsi että tein myös itselleni bensalastun, joka taas vaati lisää testejä :roll:
Aloita nostamalla F:ää (olihan se F?), ja nosta sitten P:tä varovasti kunnes alkaa piikkaa yli, ja ota vähän takasin. Itse vierailin kaikilla bussipysäkeillä pääkaupunkiseudun 100/120 alueiden teillä... (ja liikennesääntöjä ei kehoiteta rikottavaksi, säädöt tehdään sellaisella vaihteella että suurinta sallittua nopeutta ei ylitetä!)

Nakutusledi on myös hyvä olla olemassa kun nostaa tehoja, muuten auton käyttäytyminen voi jäädä ihmetyttämään.

Voin toki tehdä sinulle bensalastun nimelliskorvausta vasttaan jos minulta löytyy vakiolastu aihioksi... Tarviin siis ruiskuboxin kolme viimeistä numeroa tähän. (-517/-521/jne.)

Suoraan turbolta, eli "bleed venttiilillä" ei missään yhteydessä kannata nostaa painetta, paitsi peruspaineen säätömielessä. Peruspaineen pitäisi olla n. 1/2 tavoitepaineesta.
Säädätkö sinä noita F ja P potikoita suoraan ajossa ja lyöt lämän tiskiin vai virrat pois ja sit säätöä?
Saab 9-5 2,0t -1999
Nappe
"Hölösuu"

Vähän on vaarallista säätää ajossa, kun trimmerit on takapenkin alla :)

Itse ole vetänyt parkkiin ja säätänyt, laiska kun olen, eli en ole kolvannut potikoita trimmereiden tilalle.

Toki voi myös vaihtaa potikat tilalle, ja lyödä lämän tiskiin ja ihmetellä paineiden käyttäytymistä eri säädöillä. Ei tarvi sammuttaa autoa välillä.
mikkoimp
"Hölösuu"

ei sitä autoa sammuttaa kannata säädön välissä, saa turbokin jäähtyä siinä ja on taas heti valmiina kenkimiseen.

045-6302071
jäsenyys hankittu
Sensei
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Sensei »

Riittääkö, että vaihtaa vain R42 ja R132 niihin mitä SOSsissa neuvottiin ja nostaa potentiometriä yli niiden arvojen mitä siellä oli sanottu, vai pitääkö vastuksien olla aina vähän isompia vai pitääkö niitä vaihtaa jostain muualtakin??
Vastaa Viestiin