APC:n säätäminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

APC:n säätäminen

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Terve, tuli tuossa säädeltyä pikkuisen apc boksia samalla, kun vaihdoin autoon (9000t -87) Aeron TD04 ahtaajan. Nyt kysymys kuuluukin, onko mahdollista säätää tuota ahtopaineen nousunopeutta mitenkään. Saako paineita enemmän alakierroksille, jotta ei aina tarvitsisi kierrättää voimaa etsiessä. Ahdin varmaan pystyisi nostamaan ahtoja enemmän pienemmillä kierroksillakin?

Arvot boksissa ovat nyt saabismionsairaus.net sivun foorumilta poimitut Type-M koodia tottelevat - R138 : 36,4 Kohm, - R42 : 3,82 Kohm, - P : 29,6 Kohm, - F : 461 ohm. Paineet nousevat nätisti näillä 1,2 baariin ja laskevat siitä vakaaseen 0,9-1 baariin. Jotenkin tuntuu vaan, että nuo ahdot nousevat turhan hitaasti, tai sitten vaan odotin liikaa tuolta TD04 ahtimelta verraten loppuun ajettuun T03 fööniin.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Nousunopeus, P- potikalla. P+peruspaineet vaikuttaa siihen miten kipuaa ylöspäin. Mutta kuten tiedät, liian iso P-arvo aiheuttaa muita ongelmia. Sytytys ennakolla myös merkitystä, sekä tottakai putken alkukäyrällä.
Pitäis olla nopeampi kuin T03.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Putki ahdistaa kyllä toistaiseksi 3" on kyllä jo tulollaan, sytytys säädetty saabin huoltomiehen toimesta noin vuosi sitten kohdilleen. Peruspaineet myös kohdillaan ~0,4bar :wink: Jos jollakulla on hyviä ehdotuksia P-potikan arvoksi, ettei tarvitsisi lähteä arpomaan, niin otan niitä mielellään vastaan :)
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Thor| kirjoitti:Putki ahdistaa kyllä toistaiseksi 3" on kyllä jo tulollaan, sytytys säädetty saabin huoltomiehen toimesta noin vuosi sitten kohdilleen. Peruspaineet myös kohdillaan ~0,4bar :wink: Jos jollakulla on hyviä ehdotuksia P-potikan arvoksi, ettei tarvitsisi lähteä arpomaan, niin otan niitä mielellään vastaan :)
Jos tuossa on jakaja sytty niin se on huollossa säädetty 16 astetta EYKK, viritysmielessä voi käyttää 20 astetta EYKK ilman ongelmia, mutta silloin täytyy korkeilla paineilla saada viivettä lisää. Haulla löytyy juttua, muistaakseni JCarlsson on kirjoittanut hyvin aiheesta. Peruspaineet, nyrkkisääntönä puolet tavoite maksimista, eli sun tapauksessa 0,5-0,55 bar sanoisin. P-arvoja ei voi kukaan "kertoa" vaan se täytyy säätää autokohtaisesti. Riippuu siis kaikesta edellämainitusta toiminta. Eikä siinä vielä kaikki, kun teet nuo em jutut oikein, putoaa myös auton kaupunkikulutus...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin