Sopiva ahdin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Sopiva ahdin?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mikäs olisi sopiva(eli hieman liian suuri)ahdin kaksipyttyiselle n.750cc moottorille?
Pakopulssit tulee aika harvaan koska konehan on oikeasti 4 sylinterinen :roll: Ei tarvitse herätä alle 3500 rpm. :wink:
Ja tehotavoitteet siis 200 hv hujakoilla.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

KKK14 eli jostain 1.8-2L dieselistä soppeli, hatusbusaan ainakin soppii, Vaa onhan se tietty pikkusen isompi tilavuuksinen ku toi mutta isompaahan haitkin :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

200hv hujakoille voisi katsella esim. 900S:n ahdinta, luulisin.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Niin ja näitä tulisi siis kaksi.(pajastetaan nyt että siis v4 kone)
Rajoittava tekijä on viellä että ahtimen maksimi hinta käytettynä pyörii 100eurossa tai alle.
Löytyy garretin gt20 jo,mites toinen tollainen toiselle puolelle myös?

:roll:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Eikö nuita saabien T7koneitten gt17 ahteja nakella mitsujen tieltä lähinnä roskiin joten ostoilmotusta vaan. :)
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mahtaako 1498cc v4 pyörittää kahta tuollaista?
Ja tarveis aika varman vastauksen koska noita liian pieniä ahtimia on nurkissa monta. :oops:
Mut olisko tuo gt20 millainen siis tuplana?
Ahdin kuulemma mersun vitosta muistaakseni.
keima
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Heinä 03, 2005 21:34

Viesti Kirjoittaja keima »

Suppari kirjoitti:Mahtaako 1498cc v4 pyörittää kahta tuollaista?
Ja tarveis aika varman vastauksen koska noita liian pieniä ahtimia on nurkissa monta. :oops:
Mut olisko tuo gt20 millainen siis tuplana?
Ahdin kuulemma mersun vitosta muistaakseni.
jotkut pienet mitsut, 13g? 8O
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

keima kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Mahtaako 1498cc v4 pyörittää kahta tuollaista?
Ja tarveis aika varman vastauksen koska noita liian pieniä ahtimia on nurkissa monta. :oops:
Mut olisko tuo gt20 millainen siis tuplana?
Ahdin kuulemma mersun vitosta muistaakseni.
jotkut pienet mitsut, 13g? 8O
Noh noh pidät sen mitsubishin vaan sen volvon pakokaasujarruna :wink:
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Suppari kirjoitti:Mahtaako 1498cc v4 pyörittää kahta tuollaista?
Ja tarveis aika varman vastauksen koska noita liian pieniä ahtimia on nurkissa monta. :oops:
Mut olisko tuo gt20 millainen siis tuplana?
Ahdin kuulemma mersun vitosta muistaakseni.
gt20:stäkin on montaa kokoa joten vaikee sanoa... minkäs kokoinen kone vitossa on? Jos on n.2L kiisseli niin ei se sitten ole liian iso.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

V-M kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Mahtaako 1498cc v4 pyörittää kahta tuollaista?
Ja tarveis aika varman vastauksen koska noita liian pieniä ahtimia on nurkissa monta. :oops:
Mut olisko tuo gt20 millainen siis tuplana?
Ahdin kuulemma mersun vitosta muistaakseni.
gt20:stäkin on montaa kokoa joten vaikee sanoa... minkäs kokoinen kone vitossa on? Jos on n.2L kiisseli niin ei se sitten ole liian iso.

V-M
Pitääpi mittailla.
Mahtaako olla ylivoimainen homma saada ahtimet ''synkkaan'',vai pitäisikö hommata yksi iso ulkoinen kiina hks,johon molemmilta puolilta putki?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Suppari kirjoitti:
V-M kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Mahtaako 1498cc v4 pyörittää kahta tuollaista?
Ja tarveis aika varman vastauksen koska noita liian pieniä ahtimia on nurkissa monta. :oops:
Mut olisko tuo gt20 millainen siis tuplana?
Ahdin kuulemma mersun vitosta muistaakseni.
gt20:stäkin on montaa kokoa joten vaikee sanoa... minkäs kokoinen kone vitossa on? Jos on n.2L kiisseli niin ei se sitten ole liian iso.

V-M
Pitääpi mittailla.
Mahtaako olla ylivoimainen homma saada ahtimet ''synkkaan'',vai pitäisikö hommata yksi iso ulkoinen kiina hks,johon molemmilta puolilta putki?
Ei siinä mitään kummosta synkaamista ole, painemittari ja pumppu jolla laittaa hukkikset vain samaan asetukseen.

Onhan se twin kuitenkin twin :wink: (itelläkin tollanen ajatuksen alla, puhaltimet jo valmiina)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin