By pass vanan vaihto -> hyödyt??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Hallu
"Hölösuu"

By pass vanan vaihto -> hyödyt??

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Onko mitään mieltä vaihtaa tuota boschin alkuper. by-pass venaa?
Eikös Turbo Sensonic: lla ole se SP: sin D1622-E by pass? Onko siitä ollut mitään muuta hyötyä kun suhinat :?:

Entäs tuo paten vena, onko kellään käytännön kokemusta :?:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joo, mulla on toi D1622-E kiinni autossa :D

Mitä siitä sitten on hyötyä? No ei ainakaan mene bypassin kalvo rikki kovallakaan paineella, koska venttiilin sisällä on jousipuristeinen hylsy toimittamassa kalvon virkaa. Lisäksi sen jäykkyyttä voi säätää, jolloin se possahtaa entistäkin paremmin :wink:

Alkuperäisen Boschin bypass on kuulemma mitoitettu kestämään 1.0 barin painetta ja kovemmalla paineella se voi rikkoutua. No itse olen pistänyt muutaman kerran ton täydet 1.3 baria ja em. venttiili on kestänyt ehjänä, joten tiedä sitten sitäkään, pitääkö toi 1.0 barin juttu paikkaansa. Joka tapauksessa vaihdoin bypassin dumppiin ihan "ennaltaehkäisevässä" mielessä, ettei toi Boschi sitten hajoaisi kovimmissakaan revityksissä.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Turbo Sensonic kirjoitti: Alkuperäisen Boschin bypass on kuulemma mitoitettu kestämään 1.0 barin painetta ja kovemmalla paineella se voi rikkoutua. No itse olen pistänyt muutaman kerran ton täydet 1.3 baria ja em. venttiili on kestänyt ehjänä, joten tiedä sitten sitäkään, pitääkö toi 1.0 barin juttu paikkaansa. Joka tapauksessa vaihdoin bypassin dumppiin ihan "ennaltaehkäisevässä" mielessä, ettei toi Boschi sitten hajoaisi kovimmissakaan revityksissä.
Mulla taitaa olla sit vaihtokunnossa toi bypass-venttiilikin. Puolisen vuotta olen 1,3-1,4barin paineilla nostanut oikeaa jalkaa vaihteen vaihdon ajaksi ja on tainnut saada toi Boschin-venttiili siitä tarpeekseen. :? Jottei tuosta edellisestä ihan väärää kuvaa saisi niin en mä koko ajan nilkka suorana ajele, mut keskiarvoksi voi kuitenkin kertyä kaksi tai kolme tollasta vaihteen vaihtoa päivää kohti :oops:

Kesäkuusta asti on kuulunut sellaisia atmosphear-dumpille ominaisia suhahduksia paineilla tapahtuvien vaihtojen yhteydessä. Jonkin verran myöhemmin huomasin intercoolerin päätyjen vuotamisen. Oletin että suhahdukset aiheutuivat vain IC:n vuodosta ja luulin ettei IC:n korjaaminen / tiivistäminen onnistunut hyvin kun suhahdukset ovat jatkuneet.
Jos bypass:in kalvo on sökönä ni se voisi aiheuttaa äänen,eikö? 8O Nykyisin paineet ei pysy ihan yhtä ylhäällä kuin keväällä, mutta punaisella pitää kuitenkin. IC näytti yhä tiiviiltä kun viikonloppuna sitä tarkastelin.
Hyviä kikkoja miten tarkastaa bypass:in kalvo? Palikka näyttää vähän sellaiselta että purkamisen jälkeen samaista venttiiliä ei kovin toimivaksi saa kasattua :D
Saabi C900
"Saabisti"
Viesti:

Testaus

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Eiköhän se testaus toimi samalla tavalla kuin C900 bypassille, eli alipaineletku irti imusarjan päästä ja sitten imemään/puhaltamaan, jos ilma kulkee esteettä ---> rikki, jos ei kulje esteettä, vaan se avaa sen venttiilin se on ehjä, näin testasin omani viime viikolla.
Vastaa Viestiin