Ihmeellinen ääni viripalikan asennuksen jälkeen....

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Ihmeellinen ääni viripalikan asennuksen jälkeen....

Viesti Kirjoittaja Max »

Olempas tuossa ihmetellyt tuollaista ihmeellistä "resonointi" ääntä joka tulee jostain vänkärinpuolelta, ehkä konetilasta. Ääni tulee aina kun kierrokset nousee n.2100rpm yli ja jatkuu niin kauan kunnes moottorin ääni peittää sen. Mutta ei siinä vielä kaikki. Se tässä on ihmeellistä, että kun toi ääni kuuluu (oli sitten paikoillaan tai ajossa) ja kun painaa jarrua juuri sen verran että jarruvalot syttyvät niin ääni lakkaa. Samoin kun tänään kokeilin ottaa magn.vent. piuhan irti niin ääntä ei enää kuulunut ----> piuha takas ja ääni palasi. Tämä ääni tuli Maptunin boxin ja magn.vent. asennuksen jälkeen. Onko tuossa moot.ohjaus boksissa sisällä mitään releitä jotka voisivat aiheuttaa ko. äänen? Mutta voisihan se olla myös magn.venttiili? Vai onko konetilassa tai jossain relettä tai jotain joka tuon voisi aiheuttaa? Ääntä ei kuule auton ulkopuolelta millään, pitää istua sisällä ja pitää ovet kiinni ja kaasutella. Ääni on sellaista... hmmm.. vaikea selittää... ehkä aivan kuin rele naputtaisi todella nopeasti, ei siis naks naks, vaan trrrrrrrrr :lol:
#1747
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Mimmi kirjoitti:Mankkuvena säätää paineita hyvin tiheästi.
Normaalia?
#1747
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Jees. Selvispä sit et se mankkuvena on syypää. Se on vaan pultilla kiinni tuossa auton rungossa ja siitä se se sit kantautuu tonne ohjaamoon. Pitänee laittaa jotain kumia sinne väliin ettei pääse täristään. Ja kait se on sit normaalia et se vena täristää, lue: säätää, kokoajan kun kierrokset on yli 2000rpm.
#1747
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mulla myös kuuluu vaimeaa kuvailemaasi resonointia siinä 2000rpm jälkeen. Havaitsin sen paremmin kun hanskaboksi oli taannoin pidemmän aikaa irti, muuten en varmaan olisi kiinnittänytkään huomiota.

Olen sen mankkuvenan kerran joutunut vaihtamaan uuteen ja muistaakseni se on kiinnitetty runkoon ruuvein jossa vastakappaleena semmoset kumitutit eristämässä rungosta (EPC:ssä kutsutaan paisuntamuttereiksi) Ilmeisesti sitten kumin tarkoitus vaimentaa näitä outoja ääniä. :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Olen muuten huomannut saman ärsyttävän äänen. En vaan ole ehtinyt paikallistamaan sitä. Hanskalokero ollut poissa paikalta nyt muutaman viikon ECUn vaihtojen vuoksi joten eiköhän syy ole selvä..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900SET -95 kirjoitti:Olen muuten huomannut saman ärsyttävän äänen. En vaan ole ehtinyt paikallistamaan sitä. Hanskalokero ollut poissa paikalta nyt muutaman viikon ECUn vaihtojen vuoksi joten eiköhän syy ole selvä..
Offtopicina: ilmeisesti noissa "vanhemmissa" NG900:ssa joutuu ottamaan hanskalokeron pois, kun vaihtaa ohjausboksin? Nimittäin mun 1997 vuosimallin "pommissa" boksin voi vaihtaa irrroittamatta hanskalokeroa. Ilmeisesti boksin kiinnityskohta on muuttunut vm. 1995 ja 1997 välillä? Outoa?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti: Offtopicina: ilmeisesti noissa "vanhemmissa" NG900:ssa joutuu ottamaan hanskalokeron pois, kun vaihtaa ohjausboksin? Nimittäin mun 1997 vuosimallin "pommissa" boksin voi vaihtaa irrroittamatta hanskalokeroa. Ilmeisesti boksin kiinnityskohta on muuttunut vm. 1995 ja 1997 välillä? Outoa?
Vanhemmissa boksi on niin paljon ylempänä ettei saa millään käsiä sinne, saati sitten niitä muttereita vääntämään.
Kattelinkin siinä kun vaihdettiin tebarilla sulle boksia että onpas se tyrkyllä mun autoon verrattuna...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin