Vanteet tonnariin!
Näin minäkin olen ymmärtänyt...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... offsetarvo
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... offsetarvo
Mun mielestä tämä oli helposti ja kansantajuisesti ilmaistu.Hessu kirjoitti:Ottamatta kantaa itse kysymykseen
Jos tietää jonkin sopivan offsetin, niin muiden vanteen leveyksien ja offsetien "ulottuvuudet" voi laskea/pohtia päässään seuraavasti.
Jos vanne levenee tuuman ja offset-arvo on sama, menee ylimääräinen tuuma tasan molemmille puolille, eli sisä- ja ulkoreuna molemmat siirtyvät saman verran kauemmas keskiviivalta. Huomattavaa on, että jos auton nykyiset renkaat vaihdetaan tälläiselle leveämmälle vanteelle, kulutuspinta ei siirry mihinkään!
Sitten jos vanne levenee tuuman ja offset-arvoa samanaikaisesti vähennetään ½" eli luvusta lähtee noin 13 pois, niin vanteen sisäreuna pysyy entisillä sijoillaan ja ulkoreuna ulostautuu täyden tuuman verran. Kulutuspinta (edelleen samanlevyistä nakkia käytettäessä) siirtyy puoli tuumaa ulommas.
Näiden yhdistelmillä pystyy jonkin verran jo aavistelemaan tulevan vanteen ja renkaan mahtuvuutta.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
kyseessä tonnari..
kyseessä siis tonnari ja taakse laitan vielä levitys palat, kun jäävät hieman sisään..en tiedä miten jollain ollut ongelmia jo ET 18 kanssa?
Seat Cordoba TDI -03