Steg-1 asennettu, ja hyvin kulkee!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

93t sport kirjoitti:
Vigge kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
Otin useampia vetoja sillä vaukeaa saada ihan puhdasta suoritusta ilman ylä-/ alamäkiä.

Nopeusväli - Vaihde - Nordic steg1 - Oma aika
60-100km/h - 4v - 6.5sek - 6.3sek :twisted:
80-120km/h - 5v - 10.6sek - 9.6sek :twisted:
100-150km/h - 4v - 7.3sek - 6.6sek :twisted:


Ihan lupaavalta näyttää :lol:
Lisää tarkkuutta saat mittaukseen videokameran avulla, jos sellainen löytyy. Nauhaa voi sitten pälyillä frame framelta.
Juu, olenkin jo ottanut kokeeksi vakiona 0-100 ja aika oli "noin" 8,237 sekuntia :wink:
Mulla on vaan canonin S40 digikamera ja sillä saa lyhkäsiä videoitakin otettua eli tuohon hommaan ihan passeli peli.
Ei muuta kun roudarinteipillä kemera otsaan ja menoksi :lol:
Kiitos kundit!!! :D :D

"Hallitus" on sen verran suorituskyvyn perään ymmärtävää sorttia, että puolitoista vuotta tonnarin kyydissä istuttuaan / välillä ajeltuaan kävi vaihtamassa 1,6litraisen Opelinsa 9-3:een turbo Saabiin. :D
Hänen suorituskyvyn perään ymmärtäminen on kyllä loppunut aina kun on löytänyt mun ajanotto-luetteloita hanskalokerostani tai mittaristosta otettuja videoleikkeitä kameran muistikortilta. On sanonut että oon varmasti ainoa hörhö joka tollasta harrastaa.

Äsken istutin hänet päätteen eteen lukemaan tän topicin ykkössivua, todistetta etten ole ainoa höyrypää :twisted:
Aikansa luettuaan hän vain tokaisi, että olikohan faijani sittenkin oikeassa kun sanoi Saabismia sairaudeksi. Appiukkoehdokas on kiihkeä Saksalaismerkkien kannattaja ja epäili että tytär on aivopesty kun tietää että molemmat vanhemmistani ajelee myöskin saappailla. :D


P.S: Mittauksista: kannattaa vähän merkkailla ulkoilmanlämpötiloja ajanottolappuihin. Vähänkään sitkeyspainotteisissa testeissä sekunttikello pysähtyy kovastikin eri lukemiin lämpötilan mukaan.
Odotahan "93t sport" kun pääset kellottelemaan -15asteen kylmyydessä kuivapintaisella moottoritiellä--> kuin oli taas boxi vaihtunut :D
Viimeksi muokannut 2,3T sport, Ke Syys 24, 2003 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Äsken istutin hänet päätteen eteen lukemaan tän topicin ykkössivua, todistetta etten ole ainoa höyrypää :twisted:
Aikansa luettuaan hän vain tokaisi, että olikohan faijani sittenkin oikeassa kun sanoi Saabismia sairaudeksi. Appiukkoehdokas on kiihkeä Saksalaismerkkien kannattaja ja epäili että tytär on aivopesty kun tietää että molemmat vanhemmistani ajelee myöskin saappailla. :D
:lol: ...juu, munkin muija ihmettelee näitä touhuja, yöllisiä "pydähdyksiä" motarilla ja kyselee että mikä ajaa 37v äijän keskellä yötä ajamaan kaistapäänä ja ottamaan jotain aikoja :oops: 8O , ja kyselee että "onks se muutama sekunti ny niin tärkeetä" :evil: , no en viitsi edes vastata kun se ei oikein ymmärrä... :?

Mutta tosiaan, mukavaa tietää etää meitä "hörhöjä" on enemmänkin :lol:

Jatketaan samaan malliin, eiks je :!: :?: 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

2,3T sport kirjoitti:Odotahan "93t sport" kun pääset kellottelemaan -15asteen kylmyydessä kuivapintaisella moottoritiellä--> kuin oli taas boxi vaihtunut :D
Koska bensan palamiseen tarvitaan happea, suosittelen tekemään kiihdytystestin noin +0 asteen lämpötilassa aamulla (kun aurinko rupeaa nousemaan). Ilman happipitoisuus on silloin korkea ilmankosteuden takia. Homma ei onnistu kunnolla, jos ilmanlämpötila on miinuksen puolella. Sillä lämpötilalla ei ole niin suurta merkitystä, vaan sillä, että sitä poltettavaa happea olisi mahdollisimman paljon ilmassa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Muistakaa sitten, että ette luota liikaa noihin käsiajanottoihin. Itselläni tuli pahimmillaan 2s eroa GPS:llä mitattuihin ja ne ovat melko tarkkoja, kunhan tekee tarpeeksi toistoja. GPS:ssä huomioon tulee nimittäin mittarivirhe ja sekä alotus, että loppunopeus osuvat tarkasti kohdalleen.
STCF #3
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Veit sanat suustani. Nyt olen päättänyt hommata lukon tuohon saappaaseen niin loppuu se :evil: sutiminen! Onko muuten ehdotuksia?
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Hups lainaus unohtu... :oops: No kai te käsitätte...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Pitää vissiin varata boksibudjettiin myös kierros renkaita :) Tän 185hv saaminen aiheutti uusien renkaiden hankinnan ja varmaan käy samoin jos sen poksin vaihtaa vielä huovan taakse. :)

Oli muuten hyvä pointti toi että 900:n poksista puuttuu ajonestolaitteen osa softasta. Sen päivittäminen ei varmaankaan onnistu ilman koko softan vaihtoa?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:
Oli muuten hyvä pointti toi että 900:n poksista puuttuu ajonestolaitteen osa softasta. Sen päivittäminen ei varmaankaan onnistu ilman koko softan vaihtoa?
Joo, totta, pitänee laittaa kysely tuosta asiasta. :roll:
:idea: Toisaalta, varas "tietää" että ko. autossa on ajonesto ja ettei sitä kannata alkaa piuhoista käynnistämään eli varas jättää auton rauhaan ja kaikki on hienosti :lol:

Tai sitten voi ostaa suoraan varashälyttimen jossa ajonesto on :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

8) Kun tässä nyt on hehkuteltu jo niin antaa sitten tulla kaiken... :lol:

Eli kävin tuossa ajamassa lenkin ja ulkona on sateinen ilma. Hitto, pitohan on kadonnut etupyöristä kokonaan, kakkosella kun ahdot nousee niin suhina alkaa käydä nokian osastolla vaikka ei edes sitä yrittäiskään :twisted:, olipa suoraa tai väärää tietä, ja kolmosellakin esiintyy ajoittain samaa "vikaa". Mitenhän kay kun laittaa alle nokian kitkat :roll:
(Voi vaan kuvitella millasta toi ajaminen on kun ollaan tehoissa lähempänä 300 kaakkia :D taitaa sateella voima kadota taivaan tuuliin.)

Kaupungissa sai oikein varoa ettei pääse ahto yllättämään tai kurvissa menee suoraan pöpelikköön :mrgreen: , ei vissin passaa muijan antaa ajaa saapasta ollenkaan sateella ja talvella ettei käy vahinkoja, körötelköön vaan astrallaan :wink:

"Lapsi on terve kun se leikkii", tuon olen saanut kuulla viime päivinä aika useasti...mutta mitäpä noi naiset ymmärtäs :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

dimebak kirjoitti: Koska bensan palamiseen tarvitaan happea, suosittelen tekemään kiihdytystestin noin +0 asteen lämpötilassa aamulla (kun aurinko rupeaa nousemaan). Ilman happipitoisuus on silloin korkea ilmankosteuden takia. Homma ei onnistu kunnolla, jos ilmanlämpötila on miinuksen puolella. Sillä lämpötilalla ei ole niin suurta merkitystä, vaan sillä, että sitä poltettavaa happea olisi mahdollisimman paljon ilmassa.
Tuon uskon kertalukemisella :D
Olen mittaillut, että jo -10jälkeen kiihtyvyys alkaa huonontua, eli ilma on kuivempaa, lisäksi vähän pelottaa kuinka jäätävän kylmät voimansiirron osat kestävät testailua. 8O
Tuo mainetsemani innostus -15pakkasesta on seurausta siitä tunteesta kun renkaat sutivat vielä varsin korkeissa nopeuksissa. Kun silmämunalla vielä voi todeta, että alla on kuiva asfaltti niin syntyy mielikuva noin 50hv tehokkaammasta koneesta kuin mitä pellin alta oikeasti löytyy. :D

No, todellisuudessa lienee kyse kylmien(kovien) renkaiden ja kylmän tienpinnan välistä varsin heikosta kitkasta.

Luettuani lauseen (kun aurinko rupeaa nousemaan) tuli heti mieleen Tekniikan Maailman numero xx vuodelta -96. Reportaasissa NG900:ten nopeusennätyksistä mainittiin, että korkeimmat nopeudet saavutettiin juuri kun yö vaihtui aamuksi :D
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

93t sport kirjoitti:(Voi vaan kuvitella millasta toi ajaminen on kun ollaan tehoissa lähempänä 300 kaakkia :D taitaa sateella voima kadota taivaan tuuliin.)
Ei vielä tietoa kuin kaukana toi 300:n kaakin raja oikeasti on mutta SP:n mainosarvot ovat 283hv/440nm. Sateella noin 1800rmp kohdalla loppuu pito kakkosella, ja sitä korkeammilla kierroksilla puolikaasuakin on liikaa, siis kakkosella.

Liikennevaloista lähtö sateella: kytkin ylös noin tyhjäkäyntikierroksilta->puolikaasua->sutii->kaasunkevennys->pito palaa-> hieman lisää kaasua->sutii taas->vaihto kakkoselle->kytkin ylös->sutii->kaasun kevennys->pito palaa->varovasti lisää kaasua->toinen eturenkaista sutii->kaasu samassa asennossa hetken ja nopeuden lisääntymisen myötä sutiminen lakkaa->kaasu hetkeksi lähes pohjaan->vaihto kolmoselle ja viereiseltä kaistalta lähteneen 1.8litraisen astran takavalot näkyvät n. 50metrin päässä :evil:
93t sport kirjoitti: "Lapsi on terve kun se leikkii", tuon olen saanut kuulla viime päivinä aika useasti...mutta mitäpä noi naiset ymmärtäs :lol:
Olen huomannut että varsinkin liukkaamalla ajosäällä ymmärrys on olematonta :D
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Sateella tosta ajamisesta ei kyllä taho tulla mitään jos meinaa kaasautella.Sutii ja sutii.Nostaa paineet niin nätisti et kuivallakin suttailee melkosen mukavasti,mut ei enää kolmosella. :D (harmi) :wink: En ole kyllä kokeillu.. :D Mut mukavaa oli kokeilla bensakoneella olevan 530 B*W:n kans pientä kiihautusta. 8) Oli poika vissii uittanu saksasta sen ja kaasautteli iloisesti kylillä.

Puolituttu tyrkytti garretin 4 mulle tohon autoon.Onko jollain kokemusta tommosesta?Tekeekö mitään?En tiiä tarkempia yksityiskohtia vielä.

Vaikia se on naisten tajuta tätä hommaa.Omaki emäntä on kysyny et miten voin ressata jostain putkesta.Sanoin vaa et seuraava hankinta on salettiin 3" downpipe. :lol: Se on saatava että pääsee kokeilee onko vaikutusta. 8)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

mikähän siinä on että nuo BMW kuskit on nii hanakoita kisaamaan? iteki jouduin pakosta rankaisemaan yhtä uutta 328:a tuolla -84 satasellani kesällä..

Olivat tulleet velipojalta myöhemmin kyselemään että mitä se saappi on syöny ku kulkee noin tautisesti. Veli oli tokassu että bensanpaineet oli päin p:tä(säädettävästä säätimessä lukitusmutteri irti..), ahtopaineet 0.6bar ja kaasu ei ollut pohjassa, mitä muuta haluat tietää? Ja se ei edes valehdellu. ;)

Mulla ei noin pahasti sudi kuin teillä tuntuisi sutivan, ehkä sitä säätää jo automaattisestikin pedaalilla ahtopaineita. Mut sen lukon mä laitan siihen! :twisted:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Joo-o, suttaa se (vakiohko) tonnarikin (2.3T) niin maan perusteellisesti märällä. Oli muuten melko vekkuli tunne, kun ensimmäistä kertaa märästä liikenneympyrästä kiihdyttelin ja rupes sutimaan 8O . Kolmosella :D

Eilen tuli "neniin" valoista lähtiessä 206pösölle...1.ja2. vaihteilla ei mitään pitoa :twisted: On jo talviliukkaita silmällä pitäen käyny mielessä magneettivenan irtinyppääminen 8O

Ite en ole noita BulvaanejaMoottoriWaunuilijoita "joutunut" kisaamaan, mutta eräs tojotamies (carina 2.0GLi) ei ota uskoakseen, että moottoritie EI ole sen henk.kohtainen vauhtirata. Pariin otteeseen on sille pitänyt näyttää Saappaan onnistunutta perämuotoilua aamukuuden jälkeen 200+ vauhdeissa... :oops:

-Ville
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Aksu900 kirjoitti:mikähän siinä on että nuo BMW kuskit on nii hanakoita kisaamaan? iteki jouduin pakosta rankaisemaan yhtä uutta 328:a tuolla -84 satasellani kesällä..
Hyi! ei tämmösistä saa täällä kirjoitella, joku voi vielä vetää herneen nenään :lol:
Listalla lipsautin kerran ajaneeni 140kmh motarilla kun diagnosoin outoja ääniä, ja siitäkös tuli heti palautetta, vaan ei vastausta itse kysymykseeni...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin