og saabin virittämisestä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Lukittu
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Oon ja jäi pitkästi alle 60hp per litra. Mutta paremmalla pakosarjalla ois voinu päästäkki tohon 60! Ehkä.
Älä puhu paskaa!Oletko harrastanut laillakiellettyä antiviritystä!
En puhukkaan.
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aksu900 kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Oon ja jäi pitkästi alle 60hp per litra. Mutta paremmalla pakosarjalla ois voinu päästäkki tohon 60! Ehkä.
Älä puhu paskaa!Oletko harrastanut laillakiellettyä antiviritystä!
En puhukkaan.
Mittasitko turbo irrallaan vai turbo kiinni ja ahtoputki irti?
Olisit keskittynyt tehon lisäämiseen etkä vähentämiseen..
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Aksu900 kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Kestävämpää voimansiirtoa saa rahalla.

Ettei menisi termit vähän sekaisin...

Cossun kone on ylävireisempi, Saabin kone taas luonteelta aika rauhallinen ja alavireinen.

Tuosta olen samaa mieltä kylläm Saabin kone on vakiopalikoilla viritysasteeltaan melko yläviritteinen. Eli jos haluaa turvallisesti lisää niin heti menee paljon osaa vaihtoon.
Siis hä? Saapin kone antais vaparina sen 60heppaa per litra joten en kovin korkeavireiseksi sanois ehkä? :?:
Väitätkö tuota oikeasti hyväksi??

No joo.. Eikös Viggenissä ollut muistaakseni parempi litrateho verrattuna Porsche Carreraan, jossain oli tuo mainittu..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Turbo16 kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Kestävämpää voimansiirtoa saa rahalla.

Ettei menisi termit vähän sekaisin...

Cossun kone on ylävireisempi, Saabin kone taas luonteelta aika rauhallinen ja alavireinen.

Tuosta olen samaa mieltä kylläm Saabin kone on vakiopalikoilla viritysasteeltaan melko yläviritteinen. Eli jos haluaa turvallisesti lisää niin heti menee paljon osaa vaihtoon.
Siis hä? Saapin kone antais vaparina sen 60heppaa per litra joten en kovin korkeavireiseksi sanois ehkä? :?:
Väitätkö tuota oikeasti hyväksi??

No joo.. Eikös Viggenissä ollut muistaakseni parempi litrateho verrattuna Porsche Carreraan, jossain oli tuo mainittu..
Porsse ny on sokeiden saksalaisen kasaama.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Suppari kirjoitti: Kyllä noita 500hp koneita tekee mutta mistä pappasedan?
Mulla olisi täydellinen sleeper-aihio joka on senverta ehjä että sopisi hyvin rakenteluun, voisi olla myynnissä jos kiinnostaa.
Tosin jos itse jaksaisin/osaisin/haluaisin rakennella kovakulkuista saappia niin valitsisin varmaankin aihioksi 99:n keveytensä ja näppäryytensä vuoksi, ja siitä tietty kaikki ylimääräinen paino pois jolloin ei tarvittaisikaan enää noin julman suuria tehoja.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Loka 30, 2006 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Suppari kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti: Siis hä? Saapin kone antais vaparina sen 60heppaa per litra joten en kovin korkeavireiseksi sanois ehkä? :?:
Väitätkö tuota oikeasti hyväksi??

No joo.. Eikös Viggenissä ollut muistaakseni parempi litrateho verrattuna Porsche Carreraan, jossain oli tuo mainittu..
Porsse ny on sokeiden saksalaisen kasaama.
Pistä nyt oikeasti jotain järkevää esille?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Turbo16 kirjoitti: Väitätkö tuota oikeasti hyväksi??

No joo.. Eikös Viggenissä ollut muistaakseni parempi litrateho verrattuna Porsche Carreraan, jossain oli tuo mainittu..
Kyllä väitän. Mikä siinä on kummaa?

Viggenissä on parempi litrateho turbo paikallaan.
Aki Peltola #1132
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:
Suppari kirjoitti: Älä puhu paskaa!Oletko harrastanut laillakiellettyä antiviritystä!
En puhukkaan.
Mittasitko turbo irrallaan vai turbo kiinni ja ahtoputki irti?
Olisit keskittynyt tehon lisäämiseen etkä vähentämiseen..
Turbo irti.
Aki Peltola #1132
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

Ei oo kyllä vielä tullu yyveenäkään tietoa 400hv saabista.

Mahtaakohan ollakkaan :?:
9-5 Aero -04
9-3 NG
900T16 -85


http://www.vndyno.com
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Turbo16 kirjoitti:Cossun tako Wisecot, kyllä luulis kestävän 400hv jos Cossuissakin kestävät.
Onko pakko olla Cossun Wisecot? Toisaalta ne ovat kuulemma kestävimmat, ja tosiaan Cossuissakin kestävät.
Turbo16 kirjoitti:Mielestäni tätä keskustelua pitäis jatkaa jossain muualla kuin tässä.
Mielestäni ei.

Eikös tämä ketju ole juuri omiaan tälle kun kysymys oli miten saada 400hp OG:stä :). Antaa keskustelun jatkua yhtä rikkaana ja asiapitoisena kuin tähänkin asti :--D
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

f-19 kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:Cossun tako Wisecot, kyllä luulis kestävän 400hv jos Cossuissakin kestävät.
Onko pakko olla Cossun Wisecot? Toisaalta ne ovat kuulemma kestävimmat, ja tosiaan Cossuissakin kestävät.
Turbo16 kirjoitti:Mielestäni tätä keskustelua pitäis jatkaa jossain muualla kuin tässä.
Mielestäni ei.

Eikös tämä ketju ole juuri omiaan tälle kun kysymys oli miten saada 400hp OG:stä :). Antaa keskustelun jatkua yhtä rikkaana ja asiapitoisena kuin tähänkin asti :--D
Ehei, tietenkään.. Cossu wisecot vaan nyt eivät niin hirveästi maksa olikohan pro&streetin tarjous 700€

Mielipiteitähän on monta.. Voihan ne tietysti teettääkin, mutta miksi ihmeessä kun noi Cossun wisecot menevät hyvin paikkaansa?

No joo, ehkä kaikki tajuavat jättää prööfessional-kommentit muualle :arrow:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Turbo16 kirjoitti:
Kuten Mr.Nohkola asian ilmaitsi.. Soitto Ojeniukselle ja kiertokanget tulevat ja männät vaikka 92mm Cossun tako Wisecot, kyllä luulis kestävän 400hv jos Cossuissakin kestävät.

Aksu900, niin puhuitko vaparista?
Ei saabin alakertaan tarvi 400hp tehoille vaihtaa yhtään ainutta ei-alkuperäistä osaa.

Puhuin B202L:stä eli ogsatkun t16 kone josta on otettu ahdin pois. Eli saadaan litrateho selville. Joko nyt menee jakeluun? :)
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Turbo16 kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti: Väitätkö tuota oikeasti hyväksi??

No joo.. Eikös Viggenissä ollut muistaakseni parempi litrateho verrattuna Porsche Carreraan, jossain oli tuo mainittu..
Porsse ny on sokeiden saksalaisen kasaama.
Pistä nyt oikeasti jotain järkevää esille?
Mitä järkevää koko topicissa taas ollut ekasta sivusta :D

Cossun wisecot lienee samaa tavaraa ku muutki wisecot,tosin vain oikeilla mitoilla.Raakile wisecot n 700 euroa sarja.Tohon koneistukset päälle.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Turbo16 kirjoitti:
SabaT16 kirjoitti:Missä suomalaisessa og:ssa on 400hv?? Näyttäkää mulle semmonen, vaikka yv:nä jos ei itseään julkisesti uskalla nolata.

Ja pitää olla sitte laajalla alueella muuten ei hyväksytä :P

Ja kun kerran kysellään niin minkälaiset männät pitää olla 400hv B202:ssa?
Soitto Ojeniukselle ja kiertokanget tulevat ja männät vaikka 92mm Cossun tako Wisecot, kyllä luulis kestävän 400hv jos Cossuissakin kestävät.
Tässä vaiheessa tipuin. 8O Kyllä muna tietää kun kana kysyy. :lol:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Suppari kirjoitti:Mitä järkevää koko topicissa taas ollut ekasta sivusta :D

Cossun wisecot lienee samaa tavaraa ku muutki wisecot,tosin vain oikeilla mitoilla.Raakile wisecot n 700 euroa sarja.Tohon koneistukset päälle.
Noh oletko sitä mieltä, että wisecon helmat pituus riittää 400hp tehoihin? Kuitenkin mahlen helmat ovat pidemmät kuin vst. wisecot vai oliko se niin?

Oliko puhetta nyt koneistuksesta vai ei... Cossun wisecot siksi, kun en viitti tässä nyt luetella jokaista männän mittaa.

Luovutan viisaammille tämän keskustelun :twisted:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Lukittu