T7 jos olen ymmärtänyt oikein vm 2000.
Eli 205hv kone kyseessä.
Vähän aloittelija viel näis saabeis ja muutenki turbo vehkeis kun vaan rämplänny vapari ooppeleita ennen .
Mut niin siis asiaan. Koitin hakua mut en löytäny mitään auttavaa.
Ensin sain kuulla et kyseiseen koneeseen ei pysty laittaa dump valvea koska siin on bypassi. Sit kuulin et voi laittaa jotenki mut miten ja onko siitä haittaa/hyötyy?
Nyt oon laittanu autoon BSR Stage 1 PPC ja Optiflow ja Forgen uus Bypass.
Vielä BSR Stage 3 keväällä kun on taas pitoa
Dump Valve Saab 9-3 Aero T7
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Dump Valve Saab 9-3 Aero T7
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Autoon, jossa on ilmamassamittari, kuten T7, ei voi laittaa dumppia, koska seokset menevät sekaisin jo mitatun ilman päästessä pihalle. Tästä aiheesta löytyy varmasti lisää käyttämällä hakua vaikkapa sanalla dumppi, dump-valve, by-pass tms.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Koitin hakua mutta en löytänyt mitään fixua.
Just se kun mulle on sanottu et voi laittaa ja sit et ei voi laittaa.
Kylhän se tosin pihisee ihan kivasti kun laitto sen optiflown ja bsr stage 1
Hemmetin kiva auto ajaa. paras tähä asti Saab <3
Just se kun mulle on sanottu et voi laittaa ja sit et ei voi laittaa.
Kylhän se tosin pihisee ihan kivasti kun laitto sen optiflown ja bsr stage 1
Hemmetin kiva auto ajaa. paras tähä asti Saab <3
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ei todellakaan kannata laittaa atmosfääriini suhauttavaa dumppia T7-koneeseen. Auto ei tule tomimaan kunnolla ja pahimmassa tapauksessa rikot koko koneen.
Tehojen ja puhdistuksen kannalta myöskään tuo OptiFlow ei ole kovinkaan hyvä ratkaisu. Voi olla, että ilmamassamittari hajoaa ennemmin tai myöhemmin ja ilman lämpötila jota tuo putsari tuosta koneen vierestä imee sisäänsä ei todellakaan ole kovinkaan viileää
Taitaa foorumilla olla aiheesta enemmänkin juttua..
Tosin äänet on cool
Tehojen ja puhdistuksen kannalta myöskään tuo OptiFlow ei ole kovinkaan hyvä ratkaisu. Voi olla, että ilmamassamittari hajoaa ennemmin tai myöhemmin ja ilman lämpötila jota tuo putsari tuosta koneen vierestä imee sisäänsä ei todellakaan ole kovinkaan viileää
Taitaa foorumilla olla aiheesta enemmänkin juttua..
Tosin äänet on cool
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Hemmetin hyvät suhahdukset jo optiflowlla. Niin en kyl dumppia tarvii. Eihän vapaavirtaussuodatin periaattees koskaan oo hyvä ratkaisu jos on ilmamäärämittari.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ