Maptun Finlandin vastauksia erinäisiin kysymyksiin
Maptun Finlandin vastauksia erinäisiin kysymyksiin
Ensiksi anon nöyrimmin ymmärtäväistä kohtelua seuraavassa olevien ilmaisuvirheiden tai epätarkkuuksien takia, mutta asian pääkohdat tullevat selviksi. Eli lähetin Pääsiäisen aikana posti Maptun Fi:lle ja sain seuraavia vastauksia, jotka selventänevät meitä asianharrastajia vaivanneita kysymyksiä:
Lainaus OrgTS:
Tervehdys!
Olen aikaisemminkin lähettänyt kysymyksiä koskien Tiedän myymiänne
ohjelmistopäivityksiä. Asia jäi kuitenkin edellisien viestien jäljiltä hieman
epäselväksi. Lisäksi olen huolestuneena pannut merkille eräänlaisen
huononnuksen tarjoamassanne palvelussa verrattuna Ruotsin Maptuniin eli ensin
pohjatietoa:
Autoni on:
Saab 900 Turbo -96, jossa
Viggenin IC
Simmonsin putkisto
Race Katalysaattori
Kysymys 1.
Onko Steg 1 - 3 välillä ohjelmistollisia eroja? Jos on, voiko Steg 3:n
ohjelman laittaa suoraan yllä olevin varustein varustellun auton ohjelmaksi?
Vai pitäisikö päivittää vielä jotain?
Lainaus Maptun Fi:
-Kyllä on ohjelmissa eroja verrattuna stege 1 ja stege 3
Ei sinun tapauksessa pitäisi olla stege 3:lle estettä jos sinulla kerta
putkisto on turbolta
loppuun saakka.
Lainaus OrgTS:
Kysymys 2.
Aikaisemmin (Ruotsista) tilattaessa sai viritysboxin tilattua suoraan
autokohtaiseksi koodattuna, jolloin sitä ei tarvinnut käydä "avaamassa"
Techillä missään. Miksi tämä palvelu ei ole enää mahdollista? Nythän vanhan
boxin kiinnilaitto vaatii uudelleen koodauksen toimiakseen eikä näin ollen
pelkkä "tee-se-itse" toiminta ole mahdollista.
Lainaus Maptun Fi:
Trionic 5 käynistyy aina suoraan boksin vaihdon jälkeen, jos auto ei ole
varustettu tehdasasenteisella käynninestolla. Mutta jos haluaa itse vaihtaa
ohjainlaitteen niin
lähettämällä vakio ohjainlaitteen numero tiedot niin voimme toimittaa boksin
samoilla
tiedoilla, jolloin auton pitäisi käynistyä udella ohjainlaitteella suoraan.
Sama pätee myös T7 jos kertoo ohjainlaitteen numero tiedot tilauksen
yhteydessä ja
haluaa asentaa itse niin se kyllä onnistuu. Tietääkseni emme ole väittäneet
ettei se onnistuisi
vai kuinka. Mutta emme yleensä kysele boksin numero tietoja, koska aika moni
asiakas ei edes
tiedä mistä ohjainlaite löytyy autosta saati sitten osaisi purkaa sitä
näkyville.
Jos me vaadittaisiin ehdottomasti numeorsarjoja niin se taas vaikeuttaisi
sellaisten asiakkaiden
tilausta jotka ei osaa eikä ole kiinostuneita etsimään ohjainlaitteen
numerosarjoja.
Joten teidän Saab harrastajien täytyy muistaa mainita ja lähettää numero
sarjat ohjainlaitteesta.
Toinen juttu mikä siinä vielä on ettei se ole aina 100% varmaa että
käynistyykö auto ilman
testeriä vaikka uusi ohajainlaite olisikin koodattu lähinnä koskee T7.
Lainaus OrgTS:
Lopuksi!
Älkää nyt pilatko hyvää tuotetta ja antako sen kadota. Olen huolestuneena
pannut merkille asianharrastajien keskuudessa yirityksenne saaman huonontuvan
maineen, josta ei voi koitua taloudelliselle puolelle kovinkaan hyvää.
Ystävällisin terveisin
OrgTS
Lopuksi lainaus Maptun Fi:
Dynotettiin muuten viimeviikolla NG900 Stege 3 special softalla 280Hv noin
410Nm!
Autossa oli iso IC ja parannettu ilman saanti sekä putkisto. Enempää ei
vakio turbolla irtoa.
Pistäppä muuten ohjainlaitteesi numero sarjat tulemaan niin voin tarkastaa
millaisella
käynninestolla autosi on varustettu sekä alustanumero
Tässä vielä hinta tietoja klubi alennuksella.
Stege 3 ECU 668,80€ ovh.743€
Stege 1 ECU 597,31€
Stege 3 softalla saattaa joutua vaihtamaan actuattorin jäykempään riippuu
vähän yksilöstä.
Jos haluat pitää vakio ECU:n +300€ hinta noussut, pula yksiköistä.
Tämä käynninesto juttu on kärjistetty tuolla eri foorumeissa kun puhutaan
sellaisista asioista
joista ei ole täyttä varmuutta ja tietoa asiasta.
Hyvää pääsiäisen jatkoa
Ystävällisin terveisin
MapTun Finland
P. 040 7022421
http://www.MapTun.fi
Kaiken lopuksi Maptunin kaverit vastasivat samana päivänä eli 11.4. sunnuntaina, lähettämääni kysymykseen, joten kyllä sielläkin päin todella yritetään palvella asiakkaita.
Lainaus OrgTS:
Tervehdys!
Olen aikaisemminkin lähettänyt kysymyksiä koskien Tiedän myymiänne
ohjelmistopäivityksiä. Asia jäi kuitenkin edellisien viestien jäljiltä hieman
epäselväksi. Lisäksi olen huolestuneena pannut merkille eräänlaisen
huononnuksen tarjoamassanne palvelussa verrattuna Ruotsin Maptuniin eli ensin
pohjatietoa:
Autoni on:
Saab 900 Turbo -96, jossa
Viggenin IC
Simmonsin putkisto
Race Katalysaattori
Kysymys 1.
Onko Steg 1 - 3 välillä ohjelmistollisia eroja? Jos on, voiko Steg 3:n
ohjelman laittaa suoraan yllä olevin varustein varustellun auton ohjelmaksi?
Vai pitäisikö päivittää vielä jotain?
Lainaus Maptun Fi:
-Kyllä on ohjelmissa eroja verrattuna stege 1 ja stege 3
Ei sinun tapauksessa pitäisi olla stege 3:lle estettä jos sinulla kerta
putkisto on turbolta
loppuun saakka.
Lainaus OrgTS:
Kysymys 2.
Aikaisemmin (Ruotsista) tilattaessa sai viritysboxin tilattua suoraan
autokohtaiseksi koodattuna, jolloin sitä ei tarvinnut käydä "avaamassa"
Techillä missään. Miksi tämä palvelu ei ole enää mahdollista? Nythän vanhan
boxin kiinnilaitto vaatii uudelleen koodauksen toimiakseen eikä näin ollen
pelkkä "tee-se-itse" toiminta ole mahdollista.
Lainaus Maptun Fi:
Trionic 5 käynistyy aina suoraan boksin vaihdon jälkeen, jos auto ei ole
varustettu tehdasasenteisella käynninestolla. Mutta jos haluaa itse vaihtaa
ohjainlaitteen niin
lähettämällä vakio ohjainlaitteen numero tiedot niin voimme toimittaa boksin
samoilla
tiedoilla, jolloin auton pitäisi käynistyä udella ohjainlaitteella suoraan.
Sama pätee myös T7 jos kertoo ohjainlaitteen numero tiedot tilauksen
yhteydessä ja
haluaa asentaa itse niin se kyllä onnistuu. Tietääkseni emme ole väittäneet
ettei se onnistuisi
vai kuinka. Mutta emme yleensä kysele boksin numero tietoja, koska aika moni
asiakas ei edes
tiedä mistä ohjainlaite löytyy autosta saati sitten osaisi purkaa sitä
näkyville.
Jos me vaadittaisiin ehdottomasti numeorsarjoja niin se taas vaikeuttaisi
sellaisten asiakkaiden
tilausta jotka ei osaa eikä ole kiinostuneita etsimään ohjainlaitteen
numerosarjoja.
Joten teidän Saab harrastajien täytyy muistaa mainita ja lähettää numero
sarjat ohjainlaitteesta.
Toinen juttu mikä siinä vielä on ettei se ole aina 100% varmaa että
käynistyykö auto ilman
testeriä vaikka uusi ohajainlaite olisikin koodattu lähinnä koskee T7.
Lainaus OrgTS:
Lopuksi!
Älkää nyt pilatko hyvää tuotetta ja antako sen kadota. Olen huolestuneena
pannut merkille asianharrastajien keskuudessa yirityksenne saaman huonontuvan
maineen, josta ei voi koitua taloudelliselle puolelle kovinkaan hyvää.
Ystävällisin terveisin
OrgTS
Lopuksi lainaus Maptun Fi:
Dynotettiin muuten viimeviikolla NG900 Stege 3 special softalla 280Hv noin
410Nm!
Autossa oli iso IC ja parannettu ilman saanti sekä putkisto. Enempää ei
vakio turbolla irtoa.
Pistäppä muuten ohjainlaitteesi numero sarjat tulemaan niin voin tarkastaa
millaisella
käynninestolla autosi on varustettu sekä alustanumero
Tässä vielä hinta tietoja klubi alennuksella.
Stege 3 ECU 668,80€ ovh.743€
Stege 1 ECU 597,31€
Stege 3 softalla saattaa joutua vaihtamaan actuattorin jäykempään riippuu
vähän yksilöstä.
Jos haluat pitää vakio ECU:n +300€ hinta noussut, pula yksiköistä.
Tämä käynninesto juttu on kärjistetty tuolla eri foorumeissa kun puhutaan
sellaisista asioista
joista ei ole täyttä varmuutta ja tietoa asiasta.
Hyvää pääsiäisen jatkoa
Ystävällisin terveisin
MapTun Finland
P. 040 7022421
http://www.MapTun.fi
Kaiken lopuksi Maptunin kaverit vastasivat samana päivänä eli 11.4. sunnuntaina, lähettämääni kysymykseen, joten kyllä sielläkin päin todella yritetään palvella asiakkaita.
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Hyvät lukematDynotettiin muuten viimeviikolla NG900 Stege 3 special softalla 280Hv noin
410Nm!
Autossa oli iso IC ja parannettu ilman saanti sekä putkisto. Enempää ei
vakio turbolla irtoa.
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Taitaa useimmat pitää boxit itellään ku kerta on boxeista pulaa ???
Varmaan saisivat Saabilta ison erän ostettua noita boxeja varastoon, niin tulis halvemmax kuluttajillekkin...
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 00:44
- Paikkakunta: Kerava
Dynotettiin muuten viimeviikolla NG900 Stege 3 special softalla 280Hv noin
410Nm!
Autossa oli iso IC ja parannettu ilman saanti sekä putkisto. Enempää ei
vakio turbolla irtoa.
Öhöm!
Takertumatta pikku seikkoihin (ja yhä pysymättä topicissa) ;
Tulos oli kylläkin reilut 420Nm...
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saappaan käytös on yhä aika "luonteeton", menee vain muttei oikein tunnu lähtevän.
Johtunee loivista teho-/ vääntökäyristä;
yli 400Nm 2900 - 4800 rpm
yli 200kW 4500 - 6200 rpm
A. Sirén & 900 Cab
Pistä toki käppyrää esiin niin voidaan arvoida kimpassaAtte Sirén kirjoitti:
Öhöm!
Takertumatta pikku seikkoihin (ja yhä pysymättä topicissa) ;
Tulos oli kylläkin reilut 420Nm...
Saappaan käytös on yhä aika "luonteeton", menee vain muttei oikein tunnu lähtevän.
Johtunee loivista teho-/ vääntökäyristä;
yli 400Nm 2900 - 4800 rpm
yli 200kW 4500 - 6200 rpm
A. Sirén & 900 Cab
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jos sulla ei ole netissä tilaa niin pistä mulle
oruosaar@cc.hut.fi
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Kivat käppyrät
Nythän meillä on näitä käyriä sitten enemmänkin, tarttis olla joku käyräosasto tms jonne vois koota kaikki julkaistut käyrät ja pystyis vähän kätevämmin vertailemaan autoja ja lukemia.
Tai sitten näille joku oma threadi joka killuis tämän osion ylimpänä ja olis helposti esillä. Olisko ideaa johonkin suuntaan?
Yks käyrä on tulossa täältä lisää nyt jossain vaiheessa kun sain ton päivitys IC:n vihdoin asennettua. St-motorssissa kuuluu olevan ruuhkaa tehomittaukseen joten menee ainakin viikon päähän seuraava vapaa hetki jollei peruutuksia tule.
sorppa, meni vähän aiheen ohi...![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nythän meillä on näitä käyriä sitten enemmänkin, tarttis olla joku käyräosasto tms jonne vois koota kaikki julkaistut käyrät ja pystyis vähän kätevämmin vertailemaan autoja ja lukemia.
Tai sitten näille joku oma threadi joka killuis tämän osion ylimpänä ja olis helposti esillä. Olisko ideaa johonkin suuntaan?
Yks käyrä on tulossa täältä lisää nyt jossain vaiheessa kun sain ton päivitys IC:n vihdoin asennettua. St-motorssissa kuuluu olevan ruuhkaa tehomittaukseen joten menee ainakin viikon päähän seuraava vapaa hetki jollei peruutuksia tule.
sorppa, meni vähän aiheen ohi...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Sellanen dyno-threadi on olemassa ja se löytyy yleisen puolelta, ei tosin aivan up to date. Ehkä sitä voi herätellä henkiin ja putsata sieltä samalla offarin puolelle menneet jutut pois.NG900T kirjoitti:Kivat käppyrät![]()
Nythän meillä on näitä käyriä sitten enemmänkin, tarttis olla joku käyräosasto tms jonne vois koota kaikki julkaistut käyrät ja pystyis vähän kätevämmin vertailemaan autoja ja lukemia.
Tai sitten näille joku oma threadi joka killuis tämän osion ylimpänä ja olis helposti esillä. Olisko ideaa johonkin suuntaan?
Yks käyrä on tulossa täältä lisää nyt jossain vaiheessa kun sain ton päivitys IC:n vihdoin asennettua. St-motorssissa kuuluu olevan ruuhkaa tehomittaukseen joten menee ainakin viikon päähän seuraava vapaa hetki jollei peruutuksia tule.
sorppa, meni vähän aiheen ohi...
Toinen vaihtoehto on tehdä html sivu, jonne käyrät ja autojen info. Suurin osa noista käppyröistä on mun servolla, joten niiden löytäminen ei tuota vaikeuksia.
Jos oot dynoon menossa niin kannattaa soittaa myös hariselle, vai mikä se putka Toijalassa nyt olikaan. Siellä tietääkseni laajakaista lambda, jos seokset haluat tarkemmin tietoa seoksista eri kierrosaluella.
#1730
500whp.net member
500whp.net member