Speedparts Steg 1 ongelma

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Speedparts Steg 1 ongelma

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Laitoin tommosen virityksen ja tuli semmoinen ongelma kun antaa kunnolla kaasua niin katkaisee bensansyötön jossain 1,2 bar jälkeen. muuten toimii ihan kiltisti. Sellaista mietittiin että olisiko hukkaporttia ruuvattu joskus jolloin paineet nousee liikaa. Vai mikä voisi olla vikana? Autossa oli alunperin joku saabin oma viritys kun siinä on punanen apc/di boxi.
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Oletko muistanut kääntää painekatkaisijaa jäykemmälle? Mulla ainakin tuli steg2:n mukana ohje, jossa sitä piti ruuvata 1/2 - 1 1/2 kierrosta tiukemmaksi.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Paljonko teillä ahtaa noilla stage1 ja stage2 palikoilla kun mulla asennuksessa stage3 niin ois mukava vertailun vuoksi tietää?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

9kTA kirjoitti:Oletko muistanut kääntää painekatkaisijaa jäykemmälle? Mulla ainakin tuli steg2:n mukana ohje, jossa sitä piti ruuvata 1/2 - 1 1/2 kierrosta tiukemmaksi.
Ei tullut semmoista ohjetta :(
uskaltaisikohan tuota kokeilla?
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

HoGGy kirjoitti:
9kTA kirjoitti:Oletko muistanut kääntää painekatkaisijaa jäykemmälle? Mulla ainakin tuli steg2:n mukana ohje, jossa sitä piti ruuvata 1/2 - 1 1/2 kierrosta tiukemmaksi.
Ei tullut semmoista ohjetta :(
uskaltaisikohan tuota kokeilla?
No koko painekatkaisijan ideahan on katkaista polttoaineensyöttö jos ahtopaine nousee "liian" korkeaksi. En tiedä mikä se asetus vakiona on mutta minusta on aika selvää että sitä pitää vähän ruuvata jos meinaa ahtopaineita nostaa. Ohjeen löydät tuosta: http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... ckvakt.pdf
Onhan sulla kuitenkin APC vielä pelissä eli ei se motti siitä hajoa...

Jarska: Mulla on ahtopaineet maksimissaan jossain 1,3 barin tienoilla.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Sportti »

jarska kirjoitti:Paljonko teillä ahtaa noilla stage1 ja stage2 palikoilla kun mulla asennuksessa stage3 niin ois mukava vertailun vuoksi tietää?
Mulla käy 1.4 bar. Sen jälkeen pientä värinää 1.2-1.3 bar. Ja 5000 rpm noin 0.9-1 bar.
93SC TTiD
MarkoJ
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Loka 30, 2003 22:52
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

HoGGy kirjoitti:
9kTA kirjoitti:Oletko muistanut kääntää painekatkaisijaa jäykemmälle? Mulla ainakin tuli steg2:n mukana ohje, jossa sitä piti ruuvata 1/2 - 1 1/2 kierrosta tiukemmaksi.
Ei tullut semmoista ohjetta :(
uskaltaisikohan tuota kokeilla?

Mulla tuli SP steg1:en mukana ohje siitä ylipainekytkimen säädöstä. Muistaakseni siinä neuvottiin kiertämään sitä ruuvia 1-1½ kierrosta.

Itse kiersin kierroksen, jonka jälkeen ei pyörinyt enään. Eipä tosin ole katkaissut bensan syöttöäkään, vaikka ahdot nousee punaisen puoliväliin.
#1318
9-3 1.8t -08
900t -89
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Täytyypä huomenna kokeilla sitä.. ihme vaan kun ei mulla tullu tuota ohjetta mukana. Näytti vaan että ahdot nousee niin hurjasti että jotain on pielessä mutta taitaa olla ihan normaalia.
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

No huh! Jos steg2:sellakin tulee noin kovat ahdot niin ei voi kuin arvailla mitä steg3 tulee ahtamaan :)
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Joo reilun kierroksen kun pyöräytti niin ei pätkäse enää!
Hyvin vetää nytte :lol:
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

mitenkähän tämä minun DI/APC ahtaa niin julmetusti bsr/sp lastulla.

jos koskee kaasuun vähä reippaammin niin nakkaa osakaasullakin ahdot 1.6barin ja vauhdilla! ja tulee sieltä yhtä nopeasti alas n.1.1 bar ja pitää siinä. Nämä lukemat on todettu "huipputarkalla" equusin mittarilla...
peruspaineetkin on säädetty pienelle, että ei johtune hukkaportin jäykkyydestä

tuntus kyllä oudolta että siihen olisi noin kova overboost ohjelmoitu?

taitaa olla melkoinen arpalaatikko tämä DI/APC kun jokaisella toimii hieman erilailla.

noo, vastaapahan kaasuun...
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Just noin käyttäytyy mullakin..
Vastaa Viestiin