Speedparts Steg 1 ongelma
Speedparts Steg 1 ongelma
Laitoin tommosen virityksen ja tuli semmoinen ongelma kun antaa kunnolla kaasua niin katkaisee bensansyötön jossain 1,2 bar jälkeen. muuten toimii ihan kiltisti. Sellaista mietittiin että olisiko hukkaporttia ruuvattu joskus jolloin paineet nousee liikaa. Vai mikä voisi olla vikana? Autossa oli alunperin joku saabin oma viritys kun siinä on punanen apc/di boxi.
No koko painekatkaisijan ideahan on katkaista polttoaineensyöttö jos ahtopaine nousee "liian" korkeaksi. En tiedä mikä se asetus vakiona on mutta minusta on aika selvää että sitä pitää vähän ruuvata jos meinaa ahtopaineita nostaa. Ohjeen löydät tuosta: http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... ckvakt.pdfHoGGy kirjoitti:Ei tullut semmoista ohjetta9kTA kirjoitti:Oletko muistanut kääntää painekatkaisijaa jäykemmälle? Mulla ainakin tuli steg2:n mukana ohje, jossa sitä piti ruuvata 1/2 - 1 1/2 kierrosta tiukemmaksi.
uskaltaisikohan tuota kokeilla?
Onhan sulla kuitenkin APC vielä pelissä eli ei se motti siitä hajoa...
Jarska: Mulla on ahtopaineet maksimissaan jossain 1,3 barin tienoilla.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
HoGGy kirjoitti:Ei tullut semmoista ohjetta9kTA kirjoitti:Oletko muistanut kääntää painekatkaisijaa jäykemmälle? Mulla ainakin tuli steg2:n mukana ohje, jossa sitä piti ruuvata 1/2 - 1 1/2 kierrosta tiukemmaksi.
uskaltaisikohan tuota kokeilla?
Mulla tuli SP steg1:en mukana ohje siitä ylipainekytkimen säädöstä. Muistaakseni siinä neuvottiin kiertämään sitä ruuvia 1-1½ kierrosta.
Itse kiersin kierroksen, jonka jälkeen ei pyörinyt enään. Eipä tosin ole katkaissut bensan syöttöäkään, vaikka ahdot nousee punaisen puoliväliin.
#1318
9-3 1.8t -08
900t -89
9-3 1.8t -08
900t -89
mitenkähän tämä minun DI/APC ahtaa niin julmetusti bsr/sp lastulla.
jos koskee kaasuun vähä reippaammin niin nakkaa osakaasullakin ahdot 1.6barin ja vauhdilla! ja tulee sieltä yhtä nopeasti alas n.1.1 bar ja pitää siinä. Nämä lukemat on todettu "huipputarkalla" equusin mittarilla...
peruspaineetkin on säädetty pienelle, että ei johtune hukkaportin jäykkyydestä
tuntus kyllä oudolta että siihen olisi noin kova overboost ohjelmoitu?
taitaa olla melkoinen arpalaatikko tämä DI/APC kun jokaisella toimii hieman erilailla.
noo, vastaapahan kaasuun...
jos koskee kaasuun vähä reippaammin niin nakkaa osakaasullakin ahdot 1.6barin ja vauhdilla! ja tulee sieltä yhtä nopeasti alas n.1.1 bar ja pitää siinä. Nämä lukemat on todettu "huipputarkalla" equusin mittarilla...
peruspaineetkin on säädetty pienelle, että ei johtune hukkaportin jäykkyydestä
tuntus kyllä oudolta että siihen olisi noin kova overboost ohjelmoitu?
taitaa olla melkoinen arpalaatikko tämä DI/APC kun jokaisella toimii hieman erilailla.
noo, vastaapahan kaasuun...
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg