bleederi matalapaineiseen
bleederi matalapaineiseen
Kysynpä täältäkin,
Miten käy jos päivittää 2-litraiseen matalapaineturboon esim. Aeron tai täyspaineisen softan ja asentaa vaikkapa turbosmartin bleederin? Onko seurauksena tasaisesti palava check engine valo vai jotakin paljon jännempää?
Tarkoitus olisi saada se noin 200 pollea tuosta eli millähän ahdoilla tuo onnistuisi?
edit: kysytään nyt vielä sekin tyhmä kysymys että miten käy jos laittaa tuon pelkän bleederin? Riittääkö vakiosoftassa kartat? Ja vielä yksi kysymys, mikä on oikea peruspaine tuolla matalapaineturbolle.
Rami
Miten käy jos päivittää 2-litraiseen matalapaineturboon esim. Aeron tai täyspaineisen softan ja asentaa vaikkapa turbosmartin bleederin? Onko seurauksena tasaisesti palava check engine valo vai jotakin paljon jännempää?
Tarkoitus olisi saada se noin 200 pollea tuosta eli millähän ahdoilla tuo onnistuisi?
edit: kysytään nyt vielä sekin tyhmä kysymys että miten käy jos laittaa tuon pelkän bleederin? Riittääkö vakiosoftassa kartat? Ja vielä yksi kysymys, mikä on oikea peruspaine tuolla matalapaineturbolle.
Rami
****
VAG
VAG
Re: bleederi matalapaineiseen
Ei tule check engineä, eikä muutakaan "jännää". Vain satunnaisia pito ongelmia. Mulla on ollut tuollaset yhdistelmät käytössä jo parin vuoden ajan.rmeller kirjoitti:Kysynpä täältäkin,
Miten käy jos päivittää 2-litraiseen matalapaineturboon esim. Aeron tai täyspaineisen softan ja asentaa vaikkapa turbosmartin bleederin? Onko seurauksena tasaisesti palava check engine valo vai jotakin paljon jännempää?
Tarkoitus olisi saada se noin 200 pollea tuosta eli millähän ahdoilla tuo onnistuisi?
edit: kysytään nyt vielä sekin tyhmä kysymys että miten käy jos laittaa tuon pelkän bleederin? Riittääkö vakiosoftassa kartat? Ja vielä yksi kysymys, mikä on oikea peruspaine tuolla matalapaineturbolle.
Rami
Näistä on juttua tuolla trionic topiikissa enemmänkin... http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=trionic
Matalapaineessa ei riitä kartta ja fuel cut tulee jo 0.8-0.9bar kohdalla.
Oikea peruspaine lienee 0.36-0.44bar välillä.
Mutta eiköhän tähän tule vielä "second opinion".
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: bleederi matalapaineiseen
EI EI bleederiä, hajoaa koko kone!!!V-M kirjoitti:
Mutta eiköhän tähän tule vielä "second opinion".
V-M
No, siin se tuli
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Niin autohan on -96 tonnari, joten siinä on jo ymmärtääkseni cooleri, ylipanekytkintä sinällään ei ole ollenkaan vaan se hoituu trionicissa jossa fuel cut on kuulemani mukaan nykyisellään 0,8-0,9 tienoilla.MSM kirjoitti:lastu boxiin, cooleri keulaan, ylipainekytkimen letkuirti ja paineet noin 0,9bar niin ollaan aika lähellä 200hp ehkä hiukka yli
Näin olen ymmärtänyt minulle kerrotuista tarinoista ja olenpa tuon coolerin mielestäni keulasta löytänytkin. Eli "virallinen" virityskonsti olisi laittaa tuo steg1 eli magneettiventtiili ja softapäivitys jolloin auton oma nakutuksen esto olisi pelissä. Lähinnä nyt haeskelen sitä economy-versiota viritykseen, eli jos pelkällä bleederillä saa paineet 0,8 tuntumaan tehon lisäys pitäisi kuitenkin jo jotenkin tuntua eikä nakutuksesta kai ole vaaraa. Lisäinvestoinnilla softaan paineita voisi nostaa mutta missä vaiheessa tuo nakutusvaara sitten tulee jolloin se magneettiventtiili olisi tarpeen.
Eli itse kutakuinkin pallottelen nyt sitä että jos bleederi + softapäivitys pääsee turvallisesti likelle 200 pollea niin mitä hyötyä loppujen lopuksi siitä n. 700e steg1:stä todellisuudessa on.
****
VAG
VAG
Mutta kai tuossakin koitetaan ensin hoitaa nakutus pois vähentämällä ennakkoa, eli jos polttoaineen lisäystä ei ole vakiosoftan toimesta saatavilla, yritetään vähentää ennakkoa ja sitten tiputetaan paineita. Eli niin suurta tehonlisäystä ei ilman bensalastua saada, kun ennakon vähentäminen laskee moottorin tuottamaa tehoa, mutta tokkopa tuo heti mäntiä sulattaa.
Ei ainakaan mulla DI/APC ole sitä tehnyt vaikkei bensalastua vielä ole ja paineet olleet jo kohta vuoden ~1,1-1,2 tietämillä.
Ei ainakaan mulla DI/APC ole sitä tehnyt vaikkei bensalastua vielä ole ja paineet olleet jo kohta vuoden ~1,1-1,2 tietämillä.
Entäs jos laittaa täyspaineisen/Aeron softan sisään? Riittääkö kartat silloin? Ja onko olemassa mitään yleisesti hyväksyttyä rajaa jossa nakutus ei ole vielä vaarana?Mimmi kirjoitti:Polttoainekartat loppuvat lpt:ssä paljon ennen 0,9Baria. bleederillä saat mäntäpistiäisen kylään.
Voiko näihin rakentaa sitä nakulediä varokeinoksi?
****
VAG
VAG
Jatkan nyt tähän samaan, mistäs sille ahtopainemittarin letkulle löytyis paikka näppärimmin? Sen minä kuitenkin ensimmäiseksi ajattalin nysvätä paikoilleen ennen kuin rupean mitään varsinaista viritystä tekemään. Ja sen ahtopainemittarinkin vasta kun olen saanut pakoputken vaihdettua ja tuon Ski-Doon vaihdelaatikon kasattua, sieltä sitä kaikkea jännää löytyikin.
****
VAG
VAG
Ketutuksen vallassa en nyt viitsi mennä tutkimaan autoa vaan jatkan utelua, miten se letku sovitetaan siihen lähtöön vai onko siinä jo valmis putkenpätkä johon letkun voi työntää?Milli kirjoitti:Mulla kans tuosta ja taitaa olla se helpoin tapa.V-M kirjoitti:Tai siitä viereisestä vapaasta imusarjassa joka on tulpalla varustettu. Ite olen käyttänyt siinä tuota vertailu/tarkuus mittaria.
V-M
Muuten tämän kävisin katsomassa mutta kun auto on tallissa kallellaan keula miltei seinässä kiinni. Rupesin sitä pakaria vaihtamaan, muuten hyvä homma mutta enhän minä sitä jousto-osaa ollut ostanut ja tietenkin siinä kiinni olevat pultit sitten katkesivat. Nyt voisi järkevästi luulla että se keskimmäinen pätkä on kalliimpi ja siksi pultit ovat jousto-osassa joka näin ollen olisi halvempi vaihtaa pulttien katketessa mutta kaipa se toiveunta on. Ja paikallisilla tuskin on tätä varastossa joten eiköhän tässä pari päivää saa kuljeskella muiden kyydeillä.
****
VAG
VAG
Siinä on valmis paikka, eli putken pätkä valmiina johon letku vain kiinni.rmeller kirjoitti: Ketutuksen vallassa en nyt viitsi mennä tutkimaan autoa vaan jatkan utelua, miten se letku sovitetaan siihen lähtöön vai onko siinä jo valmis putkenpätkä johon letkun voi työntää?
Mulla olis tommonen jousto osakin hyllyssä, kuin uusi ja vielä originelli. (vähän käytetty). Ja on tuohon uudenpaan eli jousto osa siellä takempana kuin -94:ssa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
No pistähän yv:nä vaikka ajatus hinnasta jos olet myymässä, tarkistan sitten huomisaamuna paikallisten hinta- ja varastotason ja jos tarjous houkuttelee senkin jälkeen niin voin käydä sen vaikka huomisiltana Oulusta hakemassa tai laitan pikkuveljen asialle kun taitaa siellä itse asiassa tällä hetkellä olla.V-M kirjoitti: Mulla olis tommonen jousto osakin hyllyssä, kuin uusi ja vielä originelli. (vähän käytetty). Ja on tuohon uudenpaan eli jousto osa siellä takempana kuin -94:ssa.
V-M
****
VAG
VAG