Eli
Jos laitan softan sisään ja otan sen sitten aikanaan huoltoon viedessä pois.
Näkyykö BSR:n sisällä käynti huollon diagnostiikoissa ????
Kysyn kun kyseessä on liisari ja haluaisin välttyä turhilta edesvastuilta
Orm onnekas ?
Näkyykö BSR:n sisällä käynti huollon diagnostiikoissa
Justiinsa oli toisen merkin palstalla tästä juttua ja konsensus oli että jos kone laukeaa ja tehtaalla asiaa tutkitaan, niin bokseihin jää yleensä maksimikierrosluvut ja -väännöt talteen ja jos ne on normikoneen parametrien ulkopuolella niin silloin ns. häviää.
Eli jos kone ei laukea niin ei pitäisi olla ongelmia, jos taas poikii ja tutkitaan niin olet maksumiehenä.
Eli jos kone ei laukea niin ei pitäisi olla ongelmia, jos taas poikii ja tutkitaan niin olet maksumiehenä.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Voithan aina ostaa Nordicin virisetin ja siihen moottorivakuutuksen Fragus Warranty Groupilta. Toinen vaihtoehto on Hirsch, mutta se onkin jo sitten hieman kalliimpi. Suomessa se maksaa 1500 euroa, mutta esim. Sveitsissä (toissapäivänä tarkistettu hinta) se maksaa ~1227 euroa.
Eikös BSR:n PPC:llä pysty poistamaan virisoftan moottorinohjausyksikön boksista ja laittamaan orkkissoftan tilalle? Samallahan se myös resetoi boksin. Softan vaihtoon pitäisi riittää se, että auton virrat pystyy kytkemään päälle ja että akussa on tarpeksi poweria.
Toinen asia on sitten se, että jäävätkö tietyt asiat boksin muistiin niin, että niitä ei saa pois kuin Tech 2:lla. Esim. NG900:n Sensonicin viat ovat sellaisia. Niitä ei pysty poistamaan resetoimalla boksia, vaan tarvitaan Tech 2:sta.
Eikös BSR:n PPC:llä pysty poistamaan virisoftan moottorinohjausyksikön boksista ja laittamaan orkkissoftan tilalle? Samallahan se myös resetoi boksin. Softan vaihtoon pitäisi riittää se, että auton virrat pystyy kytkemään päälle ja että akussa on tarpeksi poweria.
Toinen asia on sitten se, että jäävätkö tietyt asiat boksin muistiin niin, että niitä ei saa pois kuin Tech 2:lla. Esim. NG900:n Sensonicin viat ovat sellaisia. Niitä ei pysty poistamaan resetoimalla boksia, vaan tarvitaan Tech 2:sta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Mikä tahansa kone kestää perusajolla vaikka 400 hv, mutta kaiken saa rikki jos haluaa. 1.8t on sama pata kuin esim. 2.0t aero, niin varmasti kestää ainakin sen 210hv. Ja ajettiinhan siellä räyskälässä viri-aeroilla ja hyvinhän ne kesti.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Näkyykö BSR:n sisällä käynti huollon diagnostiikoissa
Muistankohan ihan väärin, että jossain keskustelussa oli puhetta, että BSR:n originaalisofta ei olekaan originaalisofta vaan BSR:n näkemys originaalista. Jos näin on niin Tech2:lla näkee kyllä helposti, ettei autossa oleva softa ole Saabin oma. Tai no helposti ja helposti, mutta jos haluaa nähdä niin näkee. Ja silloinkin pitää tietää mikä softa autossa pitäisi olla ja sen selvittämisessä menee hetki, mutta nämä kaikki tiedot osaava mekaanikko kyllä löytää TIS2000:lta. Mutta tämä siis vain, jos PPC:llä palautettu softa eroaa softanumeroltaan vakiosta.Orm kirjoitti:Eli
Jos laitan softan sisään ja otan sen sitten aikanaan huoltoon viedessä pois.
Näkyykö BSR:n sisällä käynti huollon diagnostiikoissa ????
Kysyn kun kyseessä on liisari ja haluaisin välttyä turhilta edesvastuilta
Orm onnekas ?