Ilmansuodatin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Ilmansuodatin

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Kysymys koskee ilmansuodatinta, näissä T7 autoissa. Lueskelin vanhoja viestejä asiasta ja ilmeisesti melko pitkään pärjää alkuperäiselllä paperisuodattimella.

Mutta kysymys kuuluu, kuinka pitkälle tuo suodatin riittää, jos ilmansuodatin kotelon ilmanottoa on avarrettu ja turbon imuputkin on riittävän iso? En halua mitään tarkkoja dyno tuloksia, mutta pärjääkö esim 350-400hv lukemiin asti?
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Ilmansuodatin

Viesti Kirjoittaja pade »

-valomerkki- kirjoitti:mutta pärjääkö esim 350-400hv lukemiin asti?
Pärjää kyllä!
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Homma selvä. Kiitokset.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Nyt kun ootte niitä suodattimia mitanneet niin saisko tuloksia? Alipaine imuputkessa särkee ahtimen niinku kaikki tietää.
Aki Peltola #1132
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Aksu900 kirjoitti:Nyt kun ootte niitä suodattimia mitanneet niin saisko tuloksia? Alipaine imuputkessa särkee ahtimen niinku kaikki tietää.
http://www.stcf.net/intake/
http://www.stcf.net/intake/Filter_comparison.htm

Tuossa ainakin pari testiä T7 systeemistä. Tuo itse putsari ei ole tuossa systeemissä se pahin pullonkaula josta syystä myöskään pelkän vv-suodattimen asentaminen ei tilannetta paranna millään tavalla ellei myös muita palikoita lähde vaihtoon. Tämä nyt siis Trionic7-koneessa.

Tosin olihan tässä jossain testattu hieman pirteämmässä 9-3 (ei trioniciä ollenkaan) dynossa orkkis filtterin ja orkkis filsukotelon kanssa vs. koko putsarikotelo poissa eikä eroa ollut syntynyt :roll: Ja tässä puhutaan +400hv koneesta.

Toki sillä vv-suodattimella saa ne ihanat pihinät ja puhinat ;) 8)
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Mitä pihinöitä/puhinoita vv-suodattimella saa ?

On ollut molempia käytössä ihan toisessa merkissä, eikä siinä ainakaan sanottavasti vaikuttanut ääniin..
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Bypassi pihisee kovempa ja turbon imuäänet kuuluvat selvemmin kun spoolaa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

walderama kirjoitti:Mitä pihinöitä/puhinoita vv-suodattimella saa ?

On ollut molempia käytössä ihan toisessa merkissä, eikä siinä ainakaan sanottavasti vaikuttanut ääniin..
Siis nyt en tarkoita orkkisboxiin asennettavaa sporttifilsua vaan ihan kartio-mallista putsaria.
Ainakin omissa autoissani missä tuollainen on ollut niin äänet ovat kyllä lisääntyneet melko huomattavasti. Jos se sitten on hyvä tai huono asia on eri juttu : )
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Asiasta sen verran että se alipaine kompuran edestä mitattuna on kertaluokkaa hullumpi stage III autossa orkkis "cobralla" kuin mitä se noissa mun mittauksissa huomattavasti suuremmalla ilmamassavirralla oli.
Jotain tuloksia löytyy stage III B235R:stä, jossa alipaine 0.1-0.15 bar.
#1730
500whp.net member
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jees no onhan siellä ahdasta. :roll: Liekö 9-5ssä yhtä huono tilanne kuin Viggenissä? Tai no, todennäkösesti, onhan se koobraki vissii sama. Täytyypä mittailla joskus jos jaksaa. :)
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin