Saabin oma erillinen hukkaportti kysymys
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Saabin oma erillinen hukkaportti kysymys
Elikkäs kun ahdettiin tuo meidän toinen sierra (anteeksi) niin siihen tuli laitettua sellaisesta alkupään turbosatkusta saabin oma erillinen hukkis.
Kysymys kuuluu nyt sierraa säädellessä että tarvitseeko hukkiksen jousen säädössä tehdä muutakuin pyörittää siitä venttiilin päästä sitä
kuusiokolo-kantaa,vai pitäisikö irroittaa se hukkiksen kansi irti??
Tuli niin nopeasti polkaistua tämä projekti käyntiin että ei kerennyt perehtyä edes näin perusasiaan.
Eli kertokaa viisaammat miten tuota porttia säädetään oikeaoppisesti??
Tekniikka on fordissa;
-1.6ohc (alkup.stockmann turbo)
-Omavalmiste pakosarja
-Mitsun TC05-10A (2.3TD pajerosta)
-Saabin hukkis
-Fordin juuttuvakurkkuinen kaasari omavalmiste painekotelolla.
-300ZX:n Bypass
-Sähköinen bensapumppu ja paineensäädin
Kysymys kuuluu nyt sierraa säädellessä että tarvitseeko hukkiksen jousen säädössä tehdä muutakuin pyörittää siitä venttiilin päästä sitä
kuusiokolo-kantaa,vai pitäisikö irroittaa se hukkiksen kansi irti??
Tuli niin nopeasti polkaistua tämä projekti käyntiin että ei kerennyt perehtyä edes näin perusasiaan.
Eli kertokaa viisaammat miten tuota porttia säädetään oikeaoppisesti??
Tekniikka on fordissa;
-1.6ohc (alkup.stockmann turbo)
-Omavalmiste pakosarja
-Mitsun TC05-10A (2.3TD pajerosta)
-Saabin hukkis
-Fordin juuttuvakurkkuinen kaasari omavalmiste painekotelolla.
-300ZX:n Bypass
-Sähköinen bensapumppu ja paineensäädin
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Eikö kukaan osaa suoriltaan neuvoa?kai nyt joku on joskus ruuvannut vanhaa 99 turboa missä tällainen kait on..? Ei kai se auta kun levauttaa koko hökötys kohta...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Voin vastata illemmalla,on yks portti leviänä tallissa.jblgti1200 kirjoitti:Eikö kukaan osaa suoriltaan neuvoa?kai nyt joku on joskus ruuvannut vanhaa 99 turboa missä tällainen kait on..? Ei kai se auta kun levauttaa koko hökötys kohta...
Miten laitoit noi putket hukkikseen?Kuvaa?
Oletko törmännyt uusiin kalvoihin tohon hukkikseen?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
-mulla on tukittu se venttiilin kohdalla oleva nippa,ja imusarjalta tulee kaasuläpän jälkeen ohjaus siihen "kello-osaan" hukkista. Eli ilmeisesti ihan päin persettä. Miten tuo oikeasti tulee kytkeä sitten? Pakoputkeen nippa ja siitä ohjaus siihen kello-osaan vai?Suppari kirjoitti:Voin vastata illemmalla,on yks portti leviänä tallissa.jblgti1200 kirjoitti:Eikö kukaan osaa suoriltaan neuvoa?kai nyt joku on joskus ruuvannut vanhaa 99 turboa missä tällainen kait on..? Ei kai se auta kun levauttaa koko hökötys kohta...
Miten laitoit noi putket hukkikseen?Kuvaa?
Oletko törmännyt uusiin kalvoihin tohon hukkikseen?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Niin ja kun se portti vuotaa tällä hetkellä tyhjäkäynnilläkin jonkin verran ja siksi ei paineet nouse ajossa...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Ahtopaineen säätö:
1:irrota lämpösuojus ahtopainesäätimien edestä.
2:irrota pakokaasujen paineputki kannesta kalvokotelosta.
3:irrota kalvokotelon kansi.
4:irrota lukitusruuvi 10mm lenkkiavaimella.pidä vastaan jousi-istukasta moniotepihtien avulla.
5:säädä jousen esikiristys kiertämällä jousenistukkaa myötäpäivään tai vastapäivään,minkä jälkeen lukkomutteri kiristetään.
Tarkasta ettei venttiili kierry kun istukkaa kierretään.
6:kasaa.
1 kierros näuttäisi taulukon mukaan nostavan painetta 0.16 bar.
Tällästä löyty korjaamokäsikirjasta,onko apua?
1:irrota lämpösuojus ahtopainesäätimien edestä.
2:irrota pakokaasujen paineputki kannesta kalvokotelosta.
3:irrota kalvokotelon kansi.
4:irrota lukitusruuvi 10mm lenkkiavaimella.pidä vastaan jousi-istukasta moniotepihtien avulla.
5:säädä jousen esikiristys kiertämällä jousenistukkaa myötäpäivään tai vastapäivään,minkä jälkeen lukkomutteri kiristetään.
Tarkasta ettei venttiili kierry kun istukkaa kierretään.
6:kasaa.
1 kierros näuttäisi taulukon mukaan nostavan painetta 0.16 bar.
Tällästä löyty korjaamokäsikirjasta,onko apua?
http://www.elisanet.fi/tuomas.kivisto/9 ... G_0393.jpgjblgti1200 kirjoitti:-mulla on tukittu se venttiilin kohdalla oleva nippa,ja imusarjalta tulee kaasuläpän jälkeen ohjaus siihen "kello-osaan" hukkista. Eli ilmeisesti ihan päin persettä. Miten tuo oikeasti tulee kytkeä sitten? Pakoputkeen nippa ja siitä ohjaus siihen kello-osaan vai?
Ehkä tuosta kuvasta näkee että mihinkä putket pitäs mennä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Kyllähän tuon saa imusarjan painellakin toimimaan. Muistaakseni se toinen putki, joka sinne tulee on sen venttiilin jäähdytys/tuuletus ilma. Pistä vaan hukkiksen kellolle imusarjan paine. Mulla oli kytketty noin, mutta se toinen putki ei ollut tulpattu.
Se hukkiksen kansi pitäis tiivistää jollain. Jos hukkiksen kalvon on rikki, eikä kansi vuoda, pitäis ahtoja tulla niin paljon kuin turbo tuottaa... Kun kalvo on rikki ei hukkis aukea.
Noita kalvoja sai ainakin 1,5 vuotta sitten ihan suoraan saabilta. Voi olla ettei enää saa. Mutta kai siihen jonkun kalvon vois viritellä
PVI
Se hukkiksen kansi pitäis tiivistää jollain. Jos hukkiksen kalvon on rikki, eikä kansi vuoda, pitäis ahtoja tulla niin paljon kuin turbo tuottaa... Kun kalvo on rikki ei hukkis aukea.
Noita kalvoja sai ainakin 1,5 vuotta sitten ihan suoraan saabilta. Voi olla ettei enää saa. Mutta kai siihen jonkun kalvon vois viritellä
PVI