junnu kirjoitti:Tuollaista vielä kyselisin,kun nuo linkit mitä olen löytänyt turbojen avaluista ei aukia ainakaan tällä koneella?Oiskohan kenelläkään laittaa toimivaa linkkiä kuinka mitsu ja garret aukeaa?Mitsulla harjoitellaan ja garret pitäis saada kuntoon tuolla tallin perukoilla.Olen kyllä hakua koittanut ja löytänytkin juttua,mut linkit ei aukea.
Kiitti linkistä.Mitsulle löytyi 900 aero.com sivuilta hyvät ohjeet.
Olis tiedossa to3-361 (vissiin cossun) Onkohan korjattavissa kun päittäis välystä on 'aika reilusti'Kunto huomattiin vasta pöydällä,ajon aikana ei mitään merkkejä väljyydestä?
junnu kirjoitti:Kiitti linkistä.Mitsulle löytyi 900 aero.com sivuilta hyvät ohjeet.
Olis tiedossa to3-361 (vissiin cossun) Onkohan korjattavissa kun päittäis välystä on 'aika reilusti'Kunto huomattiin vasta pöydällä,ajon aikana ei mitään merkkejä väljyydestä?
Jos siivet ei ole kihnannut pesiin niin luulis olevan?
Öljynpainehan tasaa välyksiä jonkin verran,yhtä tuliterää ahdinta tunnustelleena,oli siinäkin sormella tuntuva välys.
Onko jotain yleisohjearvoa milloin välys on liian suuri?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
tomaatti kirjoitti:No periaatteessa ylös/alas välystä saa olla.Pitkittäistä ei sitten yhtään.
Muistaakseni Garrett ilmoitti suurimmaksi sallituksi akselinsuuntaiseksi välykseksi 0,5mm.
Justiinsa jotain tällaista tarkoitin,kiitosta.
Justiinsa siksi meinasin ku tossa yhdessä uudessa lantussakin oli pieni aksiaalivälys.Ei siis ollut maanantaikappale.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
No niin.Kaikkien kommellusten ja kiireiden jälkeen sain toimitettua turbon huoltoon.Viesti oli selvä:Tää on taas näitä itse dusattuja..Eli tota ei kuulemma enää kannata korjata pelkillä laakereiden vaihdoilla.Mm.uusi keskiosa on pakollinen.Eli nyt sitten mietitään ihan uutta ahdinta tohon värkkiin.
Viimeksi muokannut tomaatti, Ma Tammi 08, 2007 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Parhaimmaksi vaihtoehdoksi jäi kunnostaminen nyt kuitenkin.Eli vanhaa osaa jää vain hukkis ja jotain pientä.720 euroa tuli maksamaan isommalla 63 pakopesällä.Entinen kun oli halki.No ompa sitten takuut ja muutenkin kivempi ajella kun ei ole kompromisseja.
tomaatti kirjoitti:Parhaimmaksi vaihtoehdoksi jäi kunnostaminen nyt kuitenkin.Eli vanhaa osaa jää vain hukkis ja jotain pientä.720 euroa tuli maksamaan isommalla 63 pakopesällä.Entinen kun oli halki.No ompa sitten takuut ja muutenkin kivempi ajella kun ei ole kompromisseja.
No onpa hinta t03:sta?Sehän se oli?
Tuolla hinnalla olis saanu kyllä paljon herkemmän ja pidemmälle piisaavamman jo..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
tomaatti kirjoitti:Parhaimmaksi vaihtoehdoksi jäi kunnostaminen nyt kuitenkin.Eli vanhaa osaa jää vain hukkis ja jotain pientä.720 euroa tuli maksamaan isommalla 63 pakopesällä.Entinen kun oli halki.No ompa sitten takuut ja muutenkin kivempi ajella kun ei ole kompromisseja.
No onpa hinta t03:sta?Sehän se oli?
Tuolla hinnalla olis saanu kyllä paljon herkemmän ja pidemmälle piisaavamman jo..
Kyllä tää ahdin mulle piisaa.Ainakaan alavääntöä en edes halua rikkomaan laatikkoa.Auto on mukavan tuntuinen kiihdyttää kun veto tulee ylhäältä ja enskana on lyhyt 6:nen.laatikko on tällä hetkellä 5 vaihteinen.
Jos jollain haluaa saada laatikko jumppaa niin kannattaa laittaa jokin alhaalta ottava turbo,4 vaihteinen laatikko ja piiitkä enska.
On meinaan laatikko kovilla kun väännätetään pitkän aikaa ajallisesti vaihtojen välillä verrattuna lyheeen enskaan 5 portaisella vaihteistolla.
Näin oon tän homman ite tuumannut,voin olla väärässäkin.
Juu,ymmärrän pointtis mutta en kyllä olis maksanu tollaisia,köyhä kun olen Sikäli oikea asenne sulla,että saa maksaa mitä vaan,jos saa mitä tilaa.
Korjauskelpoisia cosworthin ahtimia saa pariin satkuun.Hyvällä tuurilla voi saada jopa sellaisen,jossa pakopesä ehyt.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.