Steg-1 asennettu, ja hyvin kulkee!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Neljä litrasille johtotähdille ei taida olla meikäläisellä saumoja, mutta aina pitää kokeilla jo kohdalle jotain tykkejä sattuu :wink:
No laita se crossflow-IC autoosi ja hommaa Maptunilta special -softa, niin eiköhän sen jälkeen pysy noiden neljä litraistenkin kyydissä :twisted: On noi neljän litran Bemarit ja Meset kuitenkin sen verran raskaita, että jos "haastaa" ne noin 270 hv:n Saabilla, eikä sössi vaihtoja, niin pitäis pysyä mukana :twisted:

Noissa kiihdytyksissä toi BSR/SP:n softan momentinrajoitin rajoittaa kyllä ikävästi auton menohaluja :evil: Jos softassa ei olisi momentinrajoittimia, niin kiihtyminen olisi huomattavasti räväkämpää. Mutta silloin pitää olla noissa kiihdytyksissä järki mukana, ettei telo laatikkoa ehdoin tahdoin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti: Joutuuko muut usein provoiluiden kohteeksi.
Neljä litrasille johtotähdille ei taida olla meikäläisellä saumoja, mutta aina pitää kokeilla jo kohdalle jotain tykkejä sattuu :wink:
Joo, aina pitää yrittää, ja saattaahan olla että kovemmassakin pirssissä istuu joku tumpelo ja "häviää" vaikka kädessä oliskin voiton avaimet. :lol:

Mutta, järki mukana, mä en viitsi kisailla jos on pal liikennettä, sitä on 2-markkaa lasissa kuiteskii aika nopee ja se alkaa olla perjantai ruuhkassa aika vaarallista. :?

Mutta muuten, AINA MUKANA KISASSA (jos muija ei oo mukana mäkättämässä Kuva ja vilkutellaan sitten kisakumppanille etu- tai takalasista (riippuen kuin kisa meni) kansainvälisiä merkkejä...Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Mutta muuten, AINA MUKANA KISASSA (jos muija ei oo mukana mäkättämässä Kuva ja vilkutellaan sitten kisakumppanille etu- tai takalasista (riippuen kuin kisa meni) kansainvälisiä merkkejä...Kuva
Joo, varsinkin jos muija ei ole mäkättämässä, koska muuten sitä joutuu sitten kuuntelemaan koko päivän :wink:

Oon mä kuitenkin kerran kisannut, vaikka muija oli kyydissä, samoin mun kaveri ja sen muija takapenkillä. Noi Steinmetz Astrat (tai oikeammin niiden kuskit) luulee olevansa tosi tiukkoja pelejä Kuva

Kuvitelkaa vaikka seuraavan kertomuksen mukainen juttu (hmm, onkohan tätä tapahtunut oikeasti :wink: ):
Ajettiin tiettyä motaria, jossa aukeaa tietty pitkä suora, kun musta Steinmetz Astra alkoi provosoimaan meikäläistä. Silloin mun autossa oli vielä BSR:n steg 1, mutta kyllähän sekin riitti Astran kukistamiseen vallan mainiosti, vaikka Astraalikuski oli autossaan yksin ja mulla 4 henkeä autossa. Kaikista siisteintä on ajaa tuollaisten rinnalle ja sitten painaa tallaa, kun huomaa, että kaverin auto ei enää kiihdy&kulje lujempaa :wink: 205 km/h:n jälkeen Astra jäi :twisted:

Niin ja jokainen saa sitten itse päätellä, olisko toi totta vai ei. Itse en kommentoi tätä asiaa millään tavalla tässä julkisessa foorumissa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ei ne "sakuvalmisteet" mitään kovin kummosia ole. Tässä nyt nopeasti muistuu mieleen eräs tapus jossa edellis korimallin M3 (321hp) karautti rinnnalle haastaen otteluun. Tuolloin en tiennyt mutta nyt tiedän kumpi auto kiihtyy huntin vauhdista paremmin :lol:
Nyt kun tuo stage III odottaa postissa noutajaa voi haasteen heittää uudelle M3:lle.

Täytyy kuitenkin muistaa että useat noista sakuvalmisteista on vapareita ja vääntö sen mukainen. Eri asia on sitten kun litratilavuutta alkaa olla bensatankin verran...
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Oon mä kuitenkin kerran kisannut, vaikka muija oli kyydissä, samoin mun kaveri ja sen muija takapenkillä. Noi Steinmetz Astrat (tai oikeammin niiden kuskit) luulee olevansa tosi tiukkoja pelejä Kuva
Astra + sporttipaketti = vähintään 300hp, NOT
Suurin osa noista "sportti" astmoista on 2l pannulla, tehoa huimat 136 :lol:
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Astra + sporttipaketti = vähintään 300hp, NOT
Suurin osa noista "sportti" astmoista on 2l pannulla, tehoa huimat 136 :lol:
Jep, jep :D

Steinmetz Astra = Kuva
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jep, kyllähän noihin törmäilee tuolla tien päällä. Valitettavan usein vaan valoissa, joissa Sabat eivät ole vahvoilla. Kyllä se viime vkl bemarikuskikin katteli, kun ei baanavekotin sitten kulkenutkaan tarpeeksi. (Tietenkin meno loppui siihen 120km/h!) :roll:
STCF #3
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Speedou kirjoitti:Jep, kyllähän noihin törmäilee tuolla tien päällä. Valitettavan usein vaan valoissa, joissa Sabat eivät ole vahvoilla. Kyllä se viime vkl bemarikuskikin katteli, kun ei baanavekotin sitten kulkenutkaan tarpeeksi. (Tietenkin meno loppui siihen 120km/h!) :roll:
Valoista ei oikein ole mitään hohtoa kaupunkialueella ottaa "miehestä mittaa", mä ainakin olen sen touhun jättänyt 316: lle ja DX: lle :lol:

Vahvuudesta vaikea sanoa, ainakin koeluonteisesti vetäistynä 0-100km/h taittuu nyt lähes joka vedolla 7 sek joten eiköhän tuolla tavallisten perheautojen kanssa pärjää :wink:
Ehkä teillä on voimaa liikaa pannussa valolähetyksiin :roll: :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Vähän menee alkuperäisen aiheen vierestä, mutta noista kiihdyttelyistä kun puhutaan...

Tuossa 90-luvulla kun Saabien nuhaisin peruskone oli 2.0i niin monet muut valmistajat myivät liki vastaavan painoisia ja tasan saman tehoisia autoja maagisen GTi kirjainyhdistelmän kanssa.

Tänäkin päivänä kun katselee autojen myynti-ilmoja niin 130hv ja liki 1500kg autoja myydään argumentilla tehokas. Liki hassunhauska on Opelin tietyissä piireissä legendaarinen "urheilumalli" Calibra, jonka perusversio on jopa noita iivari Saabeja laiskempi. Calibrakuskilla menee seksielämä vähintään viikoksi viagran varaan kun laiskan letkeä ruisku tonnari menee ohi niin että suhahtaa.... ja kannattaa huomata että kaksilitraista Calibraa ei koskaan ole kaupan ilman mainintoja tehokas ja urheilullinen :D

Kaikki on suhteellista...

-J-
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti: No laita se crossflow-IC autoosi ja hommaa Maptunilta special -softa, niin eiköhän sen jälkeen pysy noiden neljä litraistenkin kyydissä :twisted: On noi neljän litran Bemarit ja Meset kuitenkin sen verran raskaita, että jos "haastaa" ne noin 270 hv:n Saabilla, eikä sössi vaihtoja, niin pitäis pysyä mukana :twisted:
Joo 270 kaakilla vääntöineen alkaa varmasti olla jo suht "turvallinen olo" näissä tilanteissa :) Jos toi viggekin pieksi M3:nkin samoilla kaakeilla. 8)

Paitsi että kuitenki aina on jossain nopeempi, kadullakin :(
Turbo Sensonic kirjoitti: Noissa kiihdytyksissä toi BSR/SP:n softan momentinrajoitin rajoittaa kyllä ikävästi auton menohaluja :evil: Jos softassa ei olisi momentinrajoittimia, niin kiihtyminen olisi huomattavasti räväkämpää.
Tähän voi kai vastata että MAPTUN :wink:

Hmmh... nyt alkaa mennä jutut jo siihen että taidanpa downgrade:ta ton avatar -kuvani vähemmän tunnistettavaksi :)
Viimeksi muokannut NG900T, Ti Syys 30, 2003 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Tähän voi vastata että MAPTUN :wink:
Ilmeisesti myös SQR pystyy tarjoamaan yksilöllisen ECU -boksin ohjelmoinnin. Oon vain jostain kuullut, että heidän boksinsa ollessa kiinni autossa ei näkisi vikakoodeja, jos sellaisia tulee. Tiedä sitten, onko siinä perää :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

93t sport kirjoitti:Valoista ei oikein ole mitään hohtoa kaupunkialueella ottaa "miehestä mittaa", mä ainakin olen sen touhun jättänyt 316: lle ja DX: lle :lol:
Itseasiassa mikä siitä tekee yhtään sen naurettavampaa, kuin tyhmempääkään, kuin motarilla tms. kisaaminen? Toki ei keskellä kaupunkia moista harrasteta (sanoohan järkikin sen), mutta tuommoisilla kunnon kokoisilla teillä yöllä kun eksyy jonkun kanssa rinnakkain ei voi (lue "en voi") välttää kiusausta. Hyviä teitä ovat esim. kehät, kunhan malttaa lopettaa ajoissa.
Vahvuudesta vaikea sanoa, ainakin koeluonteisesti vetäistynä 0-100km/h taittuu nyt lähes joka vedolla 7 sek joten eiköhän tuolla tavallisten perheautojen kanssa pärjää :wink:
Itse kun liikun tuolla vakio 93 Aerolla, niin olen saanut sen kiihtymään parhaillaan jonkin verran alle 8s, kun ajanotossa oli tarkkuutta. Käsipeleillä mitattuna tuli aina lähemmäks tasan 7s lukemaa. Auto on todella vaikea saada lähtemään viivalta nopeasti. Erittäin tarkka kierroksista, joko sutii tai hyytyy. Aivan naurettavan lyhyt ykkönen (vaivaa monia Saabeja, jollei kaikkia, missä 5-lovinen loota?) ja hidas vaihdelaatikko. Mutta kyllähän taitava kuski sen saa sinne seiskaan joka kerta ja voi olla, että sinun autosi menee sinne vielä paljon helpommin, kuin tuo vakio.

Mutta tottahan se on, että tuo 8s riittää aika kivasti, kun se menetetty aika tulee 1 vaihteella, kun 2 saa pesään alkaa rinnalla olija usein pudota.

PS. 95 Aero farkku automaatti vuosimallia 2002 latoi 0.06s sisään kolme 0-100 vetoa ja olivat kaikki 7.3s alkusia. Kivaa lukemaa!
STCF #3
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Speedou kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Valoista ei oikein ole mitään hohtoa kaupunkialueella ottaa "miehestä mittaa", mä ainakin olen sen touhun jättänyt 316: lle ja DX: lle :lol:
Itseasiassa mikä siitä tekee yhtään sen naurettavampaa, kuin tyhmempääkään, kuin motarilla tms. kisaaminen?
Vahvuudesta vaikea sanoa, ainakin koeluonteisesti vetäistynä 0-100km/h taittuu nyt lähes joka vedolla 7 sek joten eiköhän tuolla tavallisten perheautojen kanssa pärjää :wink:
Itse kun liikun tuolla vakio 93 Aerolla, niin olen saanut sen kiihtymään parhaillaan jonkin verran alle 8s, kun ajanotossa oli tarkkuutta. Käsipeleillä mitattuna tuli aina lähemmäks tasan 7s lukemaa. Auto on todella vaikea saada lähtemään viivalta nopeasti. Erittäin tarkka kierroksista, joko sutii tai hyytyy. Aivan naurettavan lyhyt ykkönen (vaivaa monia Saabeja, jollei kaikkia, missä 5-lovinen loota?) ja hidas vaihdelaatikko. Mutta kyllähän taitava kuski sen saa sinne seiskaan joka kerta ja voi olla, että sinun autosi menee sinne vielä paljon helpommin, kuin tuo vakio.

Mutta tottahan se on, että tuo 8s riittää aika kivasti, kun se menetetty aika tulee 1 vaihteella, kun 2 saa pesään alkaa rinnalla olija usein pudota.

PS. 95 Aero farkku automaatti vuosimallia 2002 latoi 0.06s sisään kolme 0-100 vetoa ja olivat kaikki 7.3s alkusia. Kivaa lukemaa!
Tarkoitin sitä että kaupungissa rajat ja rajoitukset tulee vastaan niin nopeasti että hommassa ei ole itua, sinäänsä on naurettavaa kisailla missä vaan, kysy vaikka vaimolta :lol:

Ykkönen tosiaan on aika vaisu, tossa viriboxissa se on todella vaisu kun vertaa sitten muihin vaihteisiin mutta eipä siitä lisäpotkusta pal hyötyä oliskaan kun nytkin jo sutii ihan tarpeeksi.

Aikaa olen ottanut videon perusteella, puhelin laskee telineessä aikaa alaspäin ja sanoo PIIP jolloin lähdetään liikkeelle, ja ääni kuuluu tietty videolla jolloin tietää missä kohtaa lähtö oli.
Kun saavuuttaa satasen niin siinä tietty viisarin paksuus sinne tai tänne...siinä ei virhettä varmaan ole kun kymmenys suuntaan tahi toiseen :roll:

http://www.sporttiauto.com/fin/index.ph ... f1aeb434dd
Ajattelin ehdottaa muijalle että jos tuollainen joululahjaksi...mikähän on kommentti...Kuva
Viimeksi muokannut Hallu, Ti Syys 30, 2003 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

93t sport kirjoitti:Tarkoitin sitä että kaupungissa rajat ja rajoitukset tulee vastaan niin nopeasti että hommassa ei ole itua, sinäänsä on naurettavaa kisailla missä vaan, kysy vaikka vaimolta :lol:
Juu, tosiaan. Todella harvoin tulee missään _kaupungissa_ kiihdyteltyä ja sekin loppuu heti n. rajoitukseen. Mutta kuten mainitsin, tarkoitin lähinnä isompia teitä ja niiden valoja. Juu, harvat naiset tätä ymmärtää :)
Aikaa olen ottanut videon perusteella, puhelin laskee telineessä aikaa alaspäin ja sanoo PIIP jolloin lähdetään liikkeelle, ja ääni kuuluu tietty videolla jolloin tietää missä kohtaa lähtö oli.
Kun saavuuttaa satasen niin siinä tietty viisarin paksuus sinne tai tänne...siinä ei virhettä varmaan ole kun kymmenys suuntaan tahi toiseen :roll:
Jep, varmasti melko tarkkaa aikaa olet saanut tuolla tavalla.
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Ykkönen tosiaan on aika vaisu, tossa viriboxissa se on todella vaisu kun vertaa sitten muihin vaihteisiin mutta eipä siitä lisäpotkusta pal hyötyä oliskaan kun nytkin jo sutii ihan tarpeeksi.
No toi ykkösen vaisuus johtuu virisoftassa olevasta momentinrajoittimesta. Ykkösellä turbo ahtaa maksimissaan peruspaineen, kakkonen noin 1.1 bar ja vaihteilla 3-5 1.2-1.27 bar riippuen steg -asteesta. Kaikki em. lukemat siis BSR/SP -softalla. Toi ykkösen vaisuus virisoftassa johtuu siitä, että muiden vaihteiden max.ahtoja on kasvatettu, mutta ykkösen ahdot on pidetty vakiona. Sitä vain mieltää hetken virisoftalla ajettuaan, että onpas toi ykkönen vaisu muihin vaihteisiin verrattuna.

No sitten sopii tietysti kysyä, että miksi 1. ja 2. -vaihteella on yleensäkään noita momentinrajoittimia? Niillä yritetään estää kahta asiaa tapahtumasta, nimittäin pyörien sutimista ja vaihdelaatikon hajoamista. Ainakin NG900:ssa (varmaan myös OG9-3:ssa ja 9-5:ssa) kaksi ensimmäistä vaihdetta on toteutettu neulalaakerein ja loput kuulalaakerein, ja totta kai tuo neulalaakeri on herkempi hajoamaan kuin kuulalaakeri joutuessaan kunnon rasitukseen.

Mun auton softassa ahdot on rajoitettu ainoastaan ekalla vaihteella, jolloin turbo puskee 0.5 bar max.ahdot. Kaikki muut vaihteet (2-5) puskee 1.3 bar max.ahdot. Kun olin hommaamassa tuota softaa, niin kyselin huolestuneena Maptunilta, että voiko 2 -vaihde mennä rikki, kun max.ahdot on 1.3 bar. Mulle vastattiin, että kyllä 2 -vaihteen pitäisi kestää se, kunhan vaihtaa vaihteita asiallisesti (ei väkivaltaa), ei täyskaasukiihdytä kakkosella pienestä nopeudesta pyörät lintassa, eikä täyskaasukiihdytä kakkosvaihteella kuoppaisella tiellä.

No tuli taas (jälleen kerran) lauottua aika offtopic -tekstiä, mutta menköön :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin