turbon vaihto, trionic

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

turbon vaihto, trionic

Viesti Kirjoittaja PVI »

Löysin ruotsista vanhan ja hyvin palvelleen T25:sen tilalle "uuden" ahtimen. Sain asennetua tuon tonnari aeron ahtimen vanhan tilalle eilen.
Ahdin on siis TD04HL-15t #6 pakopesällä, portatulla hukkiksella ja Forgen 0,6bar akulla. No sitten piti vielä yön pimeinä tunteina käydä testaamassa peliä. Kyllähän se nyt taas kulkee :twisted:

Töistä tullessa täyskaasukiihdytyksessä kävi hassusti, kun meno tuntui motarilla loppuvan kuin seinään. No kohta syttyi check engine ja kone kävi huonosti. Onneksi olin jo melkein kotona joten pihalla tutkimaan, että mikä letku irtos vai menikö tulppa. Aikani tutkittuani huomasin MAP anturin letkun olevan irti ja sen kiinni laittamalla kone alkoi taas toimimaan. :) Täytyy varmaan vetää nippuside tuohon, ettei turhia irtoile.

Lähinnä nyt mietyttää koneen käyttö ennen softa muutoksia. Autossa on Steg 1, hommattu klubilaiselta vuonna -01, jolloin päivitin tuon matalapaineen täyspaineiseksi. Softan alkuperästä ei ole kyllä varmaa tietoa, Jyväskylän seudulta se silloin haettin. Aikaisemmin vanhalla ahtimella ahdot kävi piikissä jossain 1,3barin kieppeillä. Mutta nyt koeajolla ahtopaineet huitelivat Equusin laatuahtopainemittarin mukaan yli asteikon. Välistä fuel cut iski ja meno hyytyi. Millä paineilla tuo fuel cut tulee? Mitä se tekee koneelle? Tarkoitus olis hommata uusi softa vastaamaan rautaa tulevaisuudessa, mutta pitäkö silloin muuttaa rautaa vielä suuremmilla suuttimilla ja 3barin Mapilla? Tallissa odottelee asennusta 3"-putkisto.

Kertokaa nyt viisaammat ja kokeneemmat mitä kannataa tehdä.
Jos ei ole haluja niitä tähän laittaa niin pistäkää viestiä YV:llä.

PVI
9-5 Aero Wagon Aut -01
9000 CDE 2,3t -95
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Sama turbo

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Itsellä on 2.0t:ssä sama turbo ja steg 3. Välillä kakkosella ja kolmosella kiihdyttäessä iskee fuel cut, varsinkin jos on ollut boksi irti. Mielestäni uusi turbo nostaa paineet pienillä vaihteilla liian nopeasti trionicin ahtopaineen säädölle.

Ainakin vielä on kestänyt, mutta mäntäpistiäisen vaara saattaa olla olemassa, mutta sitten rakennetaan pihassa oleva 2.3 kone kuntoon.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Tuo 0,6bar peruspaine varmaan hieman edistää fuel cuttia. Ainakin mulla peruspaineen nosto herkisti fuel cutin ilmaantumista. Kokeile pienentää sitä normaaliin 0,4-0,5 välille.

Sitten kun saat sen 3" röörin alle niin hanki 3bar mappi esim. tuolta http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku ja sitä tukeva custom softa juuri tuolle turbolle. 3bar mappia ei kannata pultata paikalleen ellei softa tue sitä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Vastaa Viestiin