Ahdin on siis TD04HL-15t #6 pakopesällä, portatulla hukkiksella ja Forgen 0,6bar akulla. No sitten piti vielä yön pimeinä tunteina käydä testaamassa peliä. Kyllähän se nyt taas kulkee

Töistä tullessa täyskaasukiihdytyksessä kävi hassusti, kun meno tuntui motarilla loppuvan kuin seinään. No kohta syttyi check engine ja kone kävi huonosti. Onneksi olin jo melkein kotona joten pihalla tutkimaan, että mikä letku irtos vai menikö tulppa. Aikani tutkittuani huomasin MAP anturin letkun olevan irti ja sen kiinni laittamalla kone alkoi taas toimimaan.

Lähinnä nyt mietyttää koneen käyttö ennen softa muutoksia. Autossa on Steg 1, hommattu klubilaiselta vuonna -01, jolloin päivitin tuon matalapaineen täyspaineiseksi. Softan alkuperästä ei ole kyllä varmaa tietoa, Jyväskylän seudulta se silloin haettin. Aikaisemmin vanhalla ahtimella ahdot kävi piikissä jossain 1,3barin kieppeillä. Mutta nyt koeajolla ahtopaineet huitelivat Equusin laatuahtopainemittarin mukaan yli asteikon. Välistä fuel cut iski ja meno hyytyi. Millä paineilla tuo fuel cut tulee? Mitä se tekee koneelle? Tarkoitus olis hommata uusi softa vastaamaan rautaa tulevaisuudessa, mutta pitäkö silloin muuttaa rautaa vielä suuremmilla suuttimilla ja 3barin Mapilla? Tallissa odottelee asennusta 3"-putkisto.
Kertokaa nyt viisaammat ja kokeneemmat mitä kannataa tehdä.
Jos ei ole haluja niitä tähän laittaa niin pistäkää viestiä YV:llä.
PVI
9-5 Aero Wagon Aut -01
9000 CDE 2,3t -95