Garrettin pakopesästä.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Garrettin pakopesästä.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No niin,tuli fin-turbolta paketti.Semmonen kysymys tässä olisi että mistä tunnistan tuon pakopesän koon?En oo näihin hyrriin sen paremmin tutustunut joten kysytääs täältä.
Kun tilasin tän 63 pesällä ja ei löydy mitään merkintöjä.Pelkkä pesäkin maksoi riittävästi joten haluaisin vielä varmistua jotenkin asiasta,ettei tyhmää vedätetty.
Googlettamalla ei löytynyt mitään järkevää eikä näiden sivustojen haulla.

Sinänsä jännä juttu että laskussa ei ollut eritelty mitään osia.
Lukee vain:Garrett tb03 kunnostus ja 720E.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

t04:sista löytyy ainakin pakopesän ''nielusta''

Mulla on myös t03 tolla isommalla pesällä,eikä siinäkään lue tuota kokoa.
Lukeeko pesässäsi edes Garrett?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ei lue varsinaisessa pesässä mitään.Pesän laipassa joka kiinnittyy pakosarjaan lukee R-125 ja toisella puolella F(ei oiken saa selvää tästä kirjaimesta) SMO.

Hukkaportissa/pakoputken lahtössä,joka siis kiinnittyy 5 mutterilla pakopesään,löytyy seuraavat merkinnät:DH4/4 garrett M4.

Niin ja nielussa ei tosiaan mitään merkintöjä.Kompurapuolelta merkinnät kyllä löytyvät nielustakin.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no kai kaikilla nyt muutama vakio .48 pesäinen pyörii irtonaisena niin siihen kun vertaa, huomaa selvästi eron kyllä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

mikkoimp kirjoitti:no kai kaikilla nyt muutama vakio .48 pesäinen pyörii irtonaisena niin siihen kun vertaa, huomaa selvästi eron kyllä...
No eipä löydy irrallisena.Täytyy ottaa hyrrä mukaan kun käy seuraavan kerran -79 satkua katsomassa.Siinä taisi olla vakionkokoinen garretti paikallaan.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mielestäni noissa "uusio" tuotanto pakopesissä ei ole merkintöjä A/R:stä, mistä lie tulevat mutta myydään Garretin hinnoilla :evil:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

V-M kirjoitti:Mielestäni noissa "uusio" tuotanto pakopesissä ei ole merkintöjä A/R:stä, mistä lie tulevat mutta myydään Garretin hinnoilla :evil:

V-M
Toivoa sopii että on hintansa arvoinen.Meinaan että ei halkeisi yhtä helposti kun garretin omat.Jos kestää enemmän niin sittenhän hinta/laatu suhde olisi ok.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Enpäole kuullut että olisivat yhtä helposti halkeavia. Kritisoinkin vain tuota hintaa... 8)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

oho
Viimeksi muokannut Suppari, Ti Tammi 16, 2007 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

V-M kirjoitti:Enpäole kuullut että olisivat yhtä helposti halkeavia. Kritisoinkin vain tuota hintaa... 8)

V-M
Ainakin erään suomalaisen turbopuljun myymät ''motorsport'' pesät näyttävät valultaan melko haperolta.Ainakin ne jota olen vierestä katsellut.Kokemuksia?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Suppari kirjoitti:
V-M kirjoitti:Enpäole kuullut että olisivat yhtä helposti halkeavia. Kritisoinkin vain tuota hintaa... 8)

V-M
Ainakin erään suomalaisen turbopuljun myymät ''motorsport'' pesät näyttävät valultaan melko haperolta.Ainakin ne jota olen vierestä katsellut.Kokemuksia?
Juu mutta niissä tais olla eri tekstit? Nuo numeroimattomat joita olen nähnyt on olleet jämäkänmpiä. Mutta mistäs noista tietää kun niitä tulee kiinasta ja malesiasta eri tehtaista :?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saapiko olla
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59

Viesti Kirjoittaja saapiko olla »

Suppari kirjoitti:
V-M kirjoitti:Enpäole kuullut että olisivat yhtä helposti halkeavia. Kritisoinkin vain tuota hintaa... 8)

V-M
Ainakin erään suomalaisen turbopuljun myymät ''motorsport'' pesät näyttävät valultaan melko haperolta.Ainakin ne jota olen vierestä katsellut.Kokemuksia?
On kokemuksia, hyviä. Näitähän kestää rääkätäkkin.
No saapi tietenki
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tomaatti kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:no kai kaikilla nyt muutama vakio .48 pesäinen pyörii irtonaisena niin siihen kun vertaa, huomaa selvästi eron kyllä...
No eipä löydy irrallisena.Täytyy ottaa hyrrä mukaan kun käy seuraavan kerran -79 satkua katsomassa.Siinä taisi olla vakionkokoinen garretti paikallaan.
noin vanhassa on muistaakseni 63 pesällä... hukkaportti kun tuli turboon integroiduksi niin taisi muuttua 48 pesäksi...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

mikkoimp kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:no kai kaikilla nyt muutama vakio .48 pesäinen pyörii irtonaisena niin siihen kun vertaa, huomaa selvästi eron kyllä...
No eipä löydy irrallisena.Täytyy ottaa hyrrä mukaan kun käy seuraavan kerran -79 satkua katsomassa.Siinä taisi olla vakionkokoinen garretti paikallaan.
noin vanhassa on muistaakseni 63 pesällä... hukkaportti kun tuli turboon integroiduksi niin taisi muuttua 48 pesäksi...
Kyllä joo.Autoon on laitettu -83 turbotekniikka joten oikeanlainen vertailukohta sieltä pitäisi löytymän.

EDIT:periaatteessa tekniikan vuosimalli on -96.On nääs tehty siihen -83 tekniikan luovuttaja-autoon täydellinen tekniikan vaihto uusista osista.Scan-autolla rovaniemellä 06-1996.Kuitin loppusummakin vaatimattomat 24500 markkaa.
Vastaa Viestiin