mäntä-by-pass

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

juuso kirjoitti:
Johnny V4 kirjoitti:Saadaanko nyt tolla forgen by-passilla ja vapaavirtaus suodattimella kuulumaan sitä haluttua pihinää :D. Autona on '92 tonnari ilmamäärämittarilla.
ei. sitä varten on dumpvalve.
Tiedän kyllä, mutta kun tuohon tonnariin ei voi sellaista laittaa. Niin tarkennetaan, eli kuuluuko noilla yhdistelmillä ääni yhtään sen paremmin kuin vakio vermeillä. Isääni rupesi lapsettamaan ja hän haluaisi, että autosta kuuluisi pihinää. :D
#2277
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mukavaa pihinää saa aikaan vakio bypassilla kun on modattu ilmanottoboksi (900T16 lucas, pohja leikattu pois boksista). Varmaan saman asian voisi ajaa vv-suodatin, vaikka onkin muuten turhahko kapistus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Johnny V4 kirjoitti:
T16 kirjoitti:Forge on minunkin Tonnarissa (yllättäen on näet työpaikan valikoimissa) ja on toiminut.

Jos autossa on ilmamäärämittari tai ilmamassamittari tarvitaan by pass eikä dump valve jos haluaa että auto toimii hyvin myös hitaassa ajossa.
Saadaanko nyt tolla forgen by-passilla ja vapaavirtaus suodattimella kuulumaan sitä haluttua pihinää :D. Autona on '92 tonnari ilmamäärämittarilla.
Hyvin suhahtaa kyllä ja imuäänet on todella hyvät! Ilman lämpötila ja kosteus vaikuttaa todella paljon äänien kovuuteen. Vakiona tuskin hirveän paljoa suhahtaa kun paineita ei esim. 9-3 lpt:ssä ole kuin 0.4bar tai jotain sinnepäin... Kaverin 9-3:ssa (T5, vakio) on dumppi ja ihan pieni aivastus kuuluu, mut niin pieni ettei sitä kuule ellei tiedä kuunnella sitä.
Saab 9³
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mitäs tolla on merkitystä jos hepoja on lähemmäs 250. Onko väli onko aeron vakio vai joku tuning sälä.

EDIT: BY-PASS
Viimeksi muokannut se93tbo, Su Maalis 13, 2005 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

edelleen uudelleen:

jos autossa on ilmamäärä- tai ilmamassamittari ei auto toimi kunnolla dump valve tyyppisen tuuletusventtiilin kanssa
auto toimii huonosti jonoajossa taajamassa ja jos on kattiversio saattaa hunoimmassa tapauksessa jopa katti hajota
(mitattua ilmaa päästetään ulos = menee hetkellisesti rikkaalle)

jos autossa on ilmamäärä- tai ilmamassamittari tarvitaan siis by pass mallinen tuuletusventtiili
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Forgen by-pass seinän läpi kuuluu ääni "Hiii" suht kovaa kun vaihtaa mutta siitä ei kuulu samanlaista ääntä kuin dump valvesta

Koska dump valvea ei kuitenkaan aina voi käyttää joutunee tyytymään siihen :)

Pääsyy vaihtaa vakion tilalle esim Forgen by pass on se että isoilla ahdoilla ei kalvo halkea koska on mäntätoiminen

--------------------

Kartiosuodattimen asennus lisää kaikkien imupuolen äänien kuuluvuutta

pitää vain olla tarkkana ja hommata joku kunnon puuvillasuodatin esim Green tai K&N, _ei vaahtomuovisuodatinta_.

Metalliverkkoisia on markkinoilla laidasta laitaan, _halvimmat eivät putsaa mitään_ ja ovat täysin rahat pois kiinankopioita ja parhaimmat ovat puuvillaisten luokkaa.

Laadukas puuvillasuodatin on siis varmin valinta jos haluaa kartiosuodattimen.
Viimeksi muokannut T16, Su Maalis 13, 2005 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mimmi kirjoitti:Ääntähän noilla tuuninkihimmeleillä saa, mutta ilmansuodatuksen kanssa niillä ei juurikaan ole tekoa.
Joo vakio paperi on tosi hyvä ja syytä tähän en jaksa alkaa säveltään, kun se on jo niin moneen kertaan käyty läpi tällä foorumilla. "HAKU" ja OBD testaus esim.
9-3.1972
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Onkos tämmöistä Forgea kenelläkään vielä kiinni. Aika uusi tuote, kun myyntiin Doc powerkin lupailee vasta helmikuun lopulla. Kallis on kun perkules, mutta jos tuolla nyt viimein sais niitä pihinöitä myös maailmamittarin kanssa. Niin ainakin Docin sivuilla lupaillaan.... :roll:

LINKKI
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

mulla toimii dump valve täysin moitteettomasti ja autohan on siis vm87 9000 turbo.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

e0000333 kirjoitti:Onkos tämmöistä Forgea kenelläkään vielä kiinni. Aika uusi tuote, kun myyntiin Doc powerkin lupailee vasta helmikuun lopulla. Kallis on kun perkules, mutta jos tuolla nyt viimein sais niitä pihinöitä myös maailmamittarin kanssa. Niin ainakin Docin sivuilla lupaillaan.... :roll:

LINKKI
Nuo hybridihässäkät voi unohtaa samantien. Ei toimi kunnolla, ei ainakaan T7-autossa..
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Joo 9-5 saa kuljettaa sellaisenaan paikasta a paikkaan b. Satkuprojektiin olisin suunnitellut. Jo hinta sinällään on sellainen, että sillä saa jotain paljon tuntuvampaa aikaiseksi kuin vain sihinää tuon ikäluokan autoihin...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Vastaa Viestiin