Tulipas "sattumalta" mieleen, että kuinka herkät sisuskalut turboissa on, kestävätkö kolistelua kuinka paljon irtaallaan?
Esim. jos tuollainen käyttämätön Aeron Mitsu TD04HL-15T saa kuljetuksessa/varastoinnissa senkin verran kovan kolhun, että downpipen laipan pinnapultti napsahtaa juuresta poikki, niin mitähän ahtimen laakerit ja siivet siitä tykkäävät?
Katkenneen pinnapultin tumpin luultavasti saa kohtuullisella vaivalla irroitettua, laipan mahdolliset murtumat luultavasti hokaa ihan tarkalla syynillä jne.
Tapauskohtaista tietenkin, mutta...
Uskaltaako tuollaista ahdinta ostaa käyttöautoon, vielä toimivan Garrett GT17:n korvaajaksi?
Turboahtimen iskunkestävyys
Turboahtimen iskunkestävyys
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ei oikein onnistu nuo toimenpiteet, kun kyseessä on ahdin, joka ehkä vaihtaa omistajaa käteistä vastaan ihan ilman mittausvälineitä.jani kirjoitti:Pura ahdin ja katso onko siivet ottanut kiinni pesiin jos ei niin kiinni vain . Toinen on millä voi selvittää onko vauriota tullut niin heittokellolla mittaus akselilta jos ei heittoa ahdin ok mutta jos heittää yli ohjearvon niin sitten vaatii muita toimenpiteitä.
Minä siis ostajana.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen