Paineensäätimen säätö

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Paineensäätimen säätö

Viesti Kirjoittaja orava »

Pitääkös se perusarvo (esim 3.2 bar) säätää bensanpaineensäätimeen letku irti, eli ilman ali/ylipainetta? Auto on 900T16 ja säädin FSE.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

kyllä
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Hieman asiaan liittyen..kun en kehdannut avata uutta topiccia tämän vuoksi.

Omassa tontussa on Malpassin kolmikalvoinen säädin, mikä lähtee mäkeen heti, kun saan kaavittua rahat säädettävään lisäruiskuun..Dynossa 3.5barin peruspaineilla kone käytännössä ui bensassa alakierroksilla, kun vasta huipputehojen tuntumassa seokset alkoi olla kohillaan. Ja tämän huomaa bensankulutuksessakin :( .

Lisäksi tuo Malpassi on ruvennut fuskaamaan painetta auton ollessa sammuksissa. Tuohon tosin auttaisi, jos laittaisi alkuperäisen säätimen paikalleen, ja tuon Malpassin vasta sen jälkeen.
Foxbody turbo
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Saman olen huomannut itekkin. Vaikka tuon FSE:n pitäisi olla ns. progressiivinen niin käytännössä toimii aika lailla "on off" periaattella. Alakierroksilla kone käy melkoisen rikkaalla ja bensaa kuluu tosi paljon.
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Lueskelin noita juttuja fse säätimestä tuli mieleen miksi pitää säätää peruspaineeksi 3,5 baria sehän sekoittaa seokset täysin .omassa 9000 turbossa paineet noin 0,3 baria enemmän lastu ruiskuboksissa ja hyvin riittää soppa 1,2 ahtopaineella . Eikä ole muutakaan ongelmaa ollut ja tehoja sais tietenkin lisää olla . Tietenään tämä viritys ei ole säädettävän ruiskun veroinen, eihän tonnarin ruisku muutenkaan ole kovin fiksua tekoa kun se ei syttöa ymmärrä . Omassa oli kulutus 1600kilometrin lenkillä matka ajossa noin 8 litraa joten en menis sanomaan sitä suureksi ottaen huomioon ruiskun alkeellisuuden . Fse on toiminut mainiosti autossani ja oma säädin on poistettu . Olen kuitenkin asentamassa kesällä säädettävää moottorin ohjausta joka sisältää suorasytkän ja reaaliajassa säädettävät parametrit .
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Omassa tontussa tuo 3.5bar peruspaine on minimi, yläkierroksilla menee seokset hitusen laihalle jo 0.9 barin paineilla. Tosin nuo ahdot ei ole enää suoraanverrannollisia alkuperäiseen cooleriin nähden.
Foxbody turbo
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Jaahas minulla sammuilemaan heti kone jos yritää laittaa peruspaineeksi 3,5 bar tuli mielen että mitkähän on minun koneessa suuttimet . Oletko mittaillut paineita kun ahtopaine on kilossa silloinhan sen fse kuuluisi nostaa polttoaineen paineen 1,5 kertaiseksi .
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

En muistanut katsoa bensanpaineita ahdoilla dynossa, mutta pitääpä kurkata seuraavan kerran. Mittari on konehuoneen puolella, ei oikein onnistu ajossa tuo tarkistus :) .
Foxbody turbo
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Kaverilla oli justiinsa sellainen ongelma että ei nostanutkaan ahdoilla tarpeeksi polttoaineenpainetta ahtopaineella ja syykin löytyi . Roska oli mennyt paineensäätimen rungossa olevaan venttiilin väliin ja se riitti että paikallaan säädettäessä paine kohdalleen kaikki ok ,mutta koneeseen ahdot päälle niin pauketta ja seos laihalle Puhdistuksen jälkeen painetta oli heleve... paljon . Kannattaa tsekata miten onko roskaa tai koneistuspursetta ko. venttiilissä . Muuten on toiminut säädin ja ahdoillakin riittää soppa voi vika olla myös polttoainepumpussa samaisen kaverin turbo uunossa väsyi pumppu ja tilalle laitettiin 900 turbon pumppu niin rupes kone saamaan keissiä ja kunnolla onhan se saabin osa kummiskin :D
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

onko nämä säädettävät bensapaineen säätimet todellakin näin leluja.

laitoin omaan pommiini fse:n 1kalvoisen säätimen saabin säätimen jatkoksi niin bensapainemittari rupesi räpättämään tosissaan, nytkin noin 3.2-3.6 barin väliä

saabin omalla säätimellä mittarin näyttämä on stabiili.

eli johtuuko tämä kahden säätimen käytöstä vai siitä että säädin on 1kalvoinen vai siitä että se on LELU.

mites muilla jotka ovat jättäneet oman säätimen paikoilleen

ihme kyllä saabbi vetää nykimättä mutta seoksista ei ole tietoa.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Turbokäyttöön pitäisi olla kolmikalvoinen malli, semmoisella oma saapas piti paineet liki tasallaan. Ei ollut eroa, oliko pelkästään se vai alkuperäisen säätimen kera paikallaan.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin