Paineensäätimen säätö
Paineensäätimen säätö
Pitääkös se perusarvo (esim 3.2 bar) säätää bensanpaineensäätimeen letku irti, eli ilman ali/ylipainetta? Auto on 900T16 ja säädin FSE.
Hieman asiaan liittyen..kun en kehdannut avata uutta topiccia tämän vuoksi.
Omassa tontussa on Malpassin kolmikalvoinen säädin, mikä lähtee mäkeen heti, kun saan kaavittua rahat säädettävään lisäruiskuun..Dynossa 3.5barin peruspaineilla kone käytännössä ui bensassa alakierroksilla, kun vasta huipputehojen tuntumassa seokset alkoi olla kohillaan. Ja tämän huomaa bensankulutuksessakin
.
Lisäksi tuo Malpassi on ruvennut fuskaamaan painetta auton ollessa sammuksissa. Tuohon tosin auttaisi, jos laittaisi alkuperäisen säätimen paikalleen, ja tuon Malpassin vasta sen jälkeen.
Omassa tontussa on Malpassin kolmikalvoinen säädin, mikä lähtee mäkeen heti, kun saan kaavittua rahat säädettävään lisäruiskuun..Dynossa 3.5barin peruspaineilla kone käytännössä ui bensassa alakierroksilla, kun vasta huipputehojen tuntumassa seokset alkoi olla kohillaan. Ja tämän huomaa bensankulutuksessakin

Lisäksi tuo Malpassi on ruvennut fuskaamaan painetta auton ollessa sammuksissa. Tuohon tosin auttaisi, jos laittaisi alkuperäisen säätimen paikalleen, ja tuon Malpassin vasta sen jälkeen.
Foxbody turbo
Lueskelin noita juttuja fse säätimestä tuli mieleen miksi pitää säätää peruspaineeksi 3,5 baria sehän sekoittaa seokset täysin .omassa 9000 turbossa paineet noin 0,3 baria enemmän lastu ruiskuboksissa ja hyvin riittää soppa 1,2 ahtopaineella . Eikä ole muutakaan ongelmaa ollut ja tehoja sais tietenkin lisää olla . Tietenään tämä viritys ei ole säädettävän ruiskun veroinen, eihän tonnarin ruisku muutenkaan ole kovin fiksua tekoa kun se ei syttöa ymmärrä . Omassa oli kulutus 1600kilometrin lenkillä matka ajossa noin 8 litraa joten en menis sanomaan sitä suureksi ottaen huomioon ruiskun alkeellisuuden . Fse on toiminut mainiosti autossani ja oma säädin on poistettu . Olen kuitenkin asentamassa kesällä säädettävää moottorin ohjausta joka sisältää suorasytkän ja reaaliajassa säädettävät parametrit .
Kaverilla oli justiinsa sellainen ongelma että ei nostanutkaan ahdoilla tarpeeksi polttoaineenpainetta ahtopaineella ja syykin löytyi . Roska oli mennyt paineensäätimen rungossa olevaan venttiilin väliin ja se riitti että paikallaan säädettäessä paine kohdalleen kaikki ok ,mutta koneeseen ahdot päälle niin pauketta ja seos laihalle Puhdistuksen jälkeen painetta oli heleve... paljon . Kannattaa tsekata miten onko roskaa tai koneistuspursetta ko. venttiilissä . Muuten on toiminut säädin ja ahdoillakin riittää soppa voi vika olla myös polttoainepumpussa samaisen kaverin turbo uunossa väsyi pumppu ja tilalle laitettiin 900 turbon pumppu niin rupes kone saamaan keissiä ja kunnolla onhan se saabin osa kummiskin 

onko nämä säädettävät bensapaineen säätimet todellakin näin leluja.
laitoin omaan pommiini fse:n 1kalvoisen säätimen saabin säätimen jatkoksi niin bensapainemittari rupesi räpättämään tosissaan, nytkin noin 3.2-3.6 barin väliä
saabin omalla säätimellä mittarin näyttämä on stabiili.
eli johtuuko tämä kahden säätimen käytöstä vai siitä että säädin on 1kalvoinen vai siitä että se on LELU.
mites muilla jotka ovat jättäneet oman säätimen paikoilleen
ihme kyllä saabbi vetää nykimättä mutta seoksista ei ole tietoa.
laitoin omaan pommiini fse:n 1kalvoisen säätimen saabin säätimen jatkoksi niin bensapainemittari rupesi räpättämään tosissaan, nytkin noin 3.2-3.6 barin väliä
saabin omalla säätimellä mittarin näyttämä on stabiili.
eli johtuuko tämä kahden säätimen käytöstä vai siitä että säädin on 1kalvoinen vai siitä että se on LELU.
mites muilla jotka ovat jättäneet oman säätimen paikoilleen
ihme kyllä saabbi vetää nykimättä mutta seoksista ei ole tietoa.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg