9-5 ahtopaineet melko korkeella?
Tosiaan tuo 300hv on on 9-5:n vakio pannulle ihan liikaa
Vakio Aeron pannussa noissa tehoissa loppuu jo ainakin turbo,suuttimet,männät myös putkisto ja cuuleri on perseestä
Tuossa kuvia Aeron koneesta missä oli viallinen immu
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html
Vakio Aeron pannussa noissa tehoissa loppuu jo ainakin turbo,suuttimet,männät myös putkisto ja cuuleri on perseestä
Tuossa kuvia Aeron koneesta missä oli viallinen immu
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59
Kaikkein viisain mahtanee olla heittää koko roska immu menemään ja laittaa oikea ruisku tilalle. Perusasiat kuntoon ja alkaa sitten puhumaan mäntien kystävyydestä. Onko täällä foorumilla paljon nuita t7 autoja, missä on nämä perusasiat kunnossa ja sen jälkeen puhuttu niitten mäntien kestävyyksistä?
No saapi tietenki
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59
Juu. En kysellyt onko niitä viritetty ja tiedän että on. Kyselen käyttäjiltä kommentteja jotka on tuon vakio moottoriohjauksen vaihtanu aftermarket versioon, kertokaa kaikki vaihdetut osat ja muutokset ja mikä oli moottoririkon todellinen syy. Vielä en ole tältä foorumilta löytänyt haulla, kuin nakutuksen aiheuttamat viat ja voitelu ongelmat.
No saapi tietenki
No männät on paskat. Se on ihan 100% fakta vaikka itkee ja seisoo päällään. "perusasiat kunnossa" tarkottaa tässä tapauksessa että männät vaihdetaan parempiin.
Vastauksia kysymykseesi et varmaankaan löydä, kaikki jotka menevät riittävän pitkälle vaihtaakseen moottorinohjauksen vaihtaa kyllä männätkin samalla.
Vastauksia kysymykseesi et varmaankaan löydä, kaikki jotka menevät riittävän pitkälle vaihtaakseen moottorinohjauksen vaihtaa kyllä männätkin samalla.
Aki Peltola #1132
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59
Oishan se mukava ajella closed loop eculla, edut, mitä ne on? Cp:llä on ainakin t5 valmista mäntää, etä tuohon t7 mottiin? En vielä ole päässyt mäntiä katselemaan, mutta kovasti on ilmeisesti sitten eroa kun t5 männillä penkitetään yli 500hv:n tehoja ja t7 ei edes kolmensadan...tää oon tätä...
No saapi tietenki
Kyllä T7:n löytyy yhtäläillä hyviä mäntiä, esim Wössner ja JEsaapiko olla kirjoitti:Oishan se mukava ajella closed loop eculla, edut, mitä ne on? Cp:llä on ainakin t5 valmista mäntää, etä tuohon t7 mottiin? En vielä ole päässyt mäntiä katselemaan, mutta kovasti on ilmeisesti sitten eroa kun t5 männillä penkitetään yli 500hv:n tehoja ja t7 ei edes kolmensadan...tää oon tätä...
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Closed loopissahan se Trionic seiskakin vetelee suuren osan ajastaan.. En nyt oikein tiedä mitä ajat takaa, mutta minusta wideband lambdan avulla closed loopissa ajelu täyskaasullakin on aika turhaa ja jopa vähän arveluttavaakin. Kyllä se moottorinohjaus pitää olla sen verran hyvin säädetty, ettei seokset karkaa käsistä. Ja entäpä sitten kun lambda-anturi hajoaa? Kalibroidakkin se pitäisi puhtaalla ilmalla aika usein.saapiko olla kirjoitti:Oishan se mukava ajella closed loop eculla, edut, mitä ne on? Cp:llä on ainakin t5 valmista mäntää, etä tuohon t7 mottiin? En vielä ole päässyt mäntiä katselemaan, mutta kovasti on ilmeisesti sitten eroa kun t5 männillä penkitetään yli 500hv:n tehoja ja t7 ei edes kolmensadan...tää oon tätä...
Itse ajelen wb:llä varustetulla itse ohjelmoitavalla moottorinohjauksella ja vallan hyvin pysyy parametrit hanskassa vaikka ei closed looppia jatkuvasti pitäisi päällä. Eri asia tietysti pitää AFR-mittaria jatkuvasti näkösällä rankemmin viritetyssä autossa, ehdottomasti hyvä idea nakutusvalon ja ahtailla pakopesillä varustetuilla ahtimilla EGT:n kanssa..
T7 on kuitenkin tällä hetkellä vakioautojen moottorinohjauksista ehdottomasti sieltä kehittyneimmästä päästä (mm. suorasytytyksen ionisaatiomittaus, sähköisen kaasuläpän ohjaus, MAF+MAP+IAT anturit). Ainoa syy miksi sitä haukutaan on se, etteivät tämänhetkiset viripuljut Hirschiä lukuunottamatta yksinkertaisesti osaa tehdä sille toimivaa ja luotettavaa virisoftaa.
Niin ja T7 männät ja renkaat ovat todellakin totaalisen erilaisia vrt. T5 kaluihin, matalakitka on avainsana. T5 mäntienkin kohdalla 500+ tehoilla hieman kaksi eri asiaa se, että kestääkö ne penkitystä ja muutamia lyhyitä vetoja vai kestääkö ne jatkuvaa kovaa rääkkiä jossa täysiä tehoja käytetään koko ajan (tyyliin rata-ajo). Vaikuttaa aika ilmeiseltä että ensinmainittua kestävät kyllä, mutta jälkimmäisessä antautuvat melko lyhyessä ajassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59
ota MAFin liitin irti, sillähän siitä selviää... Laskaa tämän jälkeen ilmamassavirran kuten normi speed density ohjaus (RPM, MAT, MAP, VE). Vai tarkoititko että haluat laittaa sinne toisen tyyppisen immun?saapiko olla kirjoitti:onko kenelläkään ohjelmoitu tuota imm sisääntuloa eri anturityypille? en taho tuota imm:ua. Lisäksi laajakaista?
Jos näin niin mikäköhän mahtaa olla se hyöty?
Laajakaista kannattaa sitten laittaa ihan externaalina, sillä ei se ECU sillä tiedolla mitään tee kun koko anturia ei lueta open loop tilassa ja closed looppia varten se resoluutio ei ainakaan ko. vaihdon myötä parane.
Jos ongelmia välttämättä haluaa niin suosittelen lämpimästi kääntymään jonkun pelle svenssonin puoleen, että turaa sulle sellaisen softa missä ko. muutokset tehty
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59
saapiko olla kirjoitti:Oishan se mukava ajella closed loop eculla, edut, mitä ne on? Cp:llä on ainakin t5 valmista mäntää, etä tuohon t7 mottiin? En vielä ole päässyt mäntiä katselemaan, mutta kovasti on ilmeisesti sitten eroa kun t5 männillä penkitetään yli 500hv:n tehoja ja t7 ei edes kolmensadan...tää oon tätä...
Ai ei t7:sta penkitetä yli 300 onx joku todistanu
9-3.1972