Halpoja heppoja, onko niitä? (9-5 2.3t)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Juggis
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 21:19
Paikkakunta: Jkl

Halpoja heppoja, onko niitä? (9-5 2.3t)

Viesti Kirjoittaja Juggis »

Elikkäs auto on 9-5 2.3t ja tarttis saada vähä lisää potkua pellin alle halvalla... En tiedä paljoa ahtojen nostamisesta, jotain olen täältä foorumista lueskellut. Semmoinen juttu että mitäs auto tykkää jos esim. jäykistän hukkaportin kelloa (esim. lisäjousella) tai laitan bleederin. Ajatuksissa olisi 0.7 barin ahdot että kestävyys säilyisi...(ainakin näin alkuun) Luin juuri juttua apc:n modaamisesta, mutta näytti sen verran vaativalta ja pikkutarkalta säätö hommalta että parempi on minun olla kajoamatta siihen. Eli laittaako auton tietokoneboksit tms. hanttiin kovasti jos hieman ahtoja nostaa?
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9-3.1972
Juggis
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 21:19
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Juggis »

Juu juu tiedetään...rahalla saa ja hevosella pääsee...nuo maptunin jutut ois kyl hyviä, mutta tässä vaiheessa vielä liian syviä lovia rahapussille... :( Jos ja kun niitä hieman halvempiakin vaihtoehtoja olisi...
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Joo mä herärin yöllä ja kävin sammuttamassa koneen. Mä en henk.koht. alkaisi fixailemaan, mutta katso löytyykö tastä koko foorumista mitään. etsi vaikka haulla. Itse kun liityin foorumiin luin päivässä läpi kaikki omaan autoon liittyvän, niin sain jonkunlaisen kuvan tuosta virittelystä.
9-3.1972
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Jos haluaisin edullisesti saada lisää heppoja, kyttäisin käytettynä viriboksia.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Ihan oikeesti...jos sulla on ton hintaluokan auto kuin 9-5 niin kannattaako ruveta pelleilemään jos tietämyskin on tolla tasolla että luulet että autossas on APC-purkki. En tarkota tätä v.....luna vaan ihan sillä että jos tollasia suunnittelet niin parempi tietää mitä tekee ettei satu lompakkoon. Tietoahan löytyy jyskälässä pcs:ltä :D
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kannattaa aina muistaa, että kokonaisuus ratkaisee ja kustannuksia saattaa syntyä lisää yllättäviltä tahoilta jos "virit" ei toimi.
Suosittelen suosiolla satsamaan kerralla kunnon viritykseen, niin ei tarvitse myöhemmin katua. Netissä sattaa törmätä "vippaskonsteihin", mutta niiden toimivuus on usein huono saabissa, johtuen siitä että Trionic on turhan älykäs. Tässä muutama poiminto

MBC:n (manual boost controller, turboruuvi) voit unohtaa, se kikka ei toimi T7:n kanssa kunnolla. Saat ehkä aavistuksen lisää painetta ja pikkasen viiveitä pois.

Antureita ei voi "huijata" siinä toivossa että ECU antaisi lisää boforia. Tämä johtuu siitä, että lähes jokaisella anturilla on oma varajärjestelmänsä.

Filtteri
Turha vaiva

cat back putkisto
lähes sama kuin edellä

Halvat ECUt/ lastut ja piggyback systeemit
en suosittele, koska haravassa putkassa on tietoa miten Trionic 7 toimii.
Piggy back:it harvemmin toimii ollenkaan, tai jos toimii niin hetken päästä on kaikki arvot pyllystä.

Eli suosiolla seuraaviin putkiin
Maptun, Nordic, SP, Hirsch, tai miksei vaikka saabin oma jos autoosin sen saa, ei toisin halvin mahdollinen...
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Maikki kirjoitti:Ihan oikeesti...jos sulla on ton hintaluokan auto kuin 9-5 niin kannattaako ruveta pelleilemään jos tietämyskin on tolla tasolla että luulet että autossas on APC-purkki. En tarkota tätä v.....luna vaan ihan sillä että jos tollasia suunnittelet niin parempi tietää mitä tekee ettei satu lompakkoon. Tietoahan löytyy jyskälässä pcs:ltä :D
Tämän takia en sen enempää informoinut kuin http://WWW.MAPTUN.FI. Eipähän ainakaan tule liian suuria pettymyksiä. Kyllä toi 9-5 on niin hieno peli ajaa, että en alkaisi sen tekniikkaa pilaamaan (Voi tulla vielä paljon kalliimmaksi kuin esim. STEGE1,2,3 jne.).
9-3.1972
Juggis
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 21:19
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Juggis »

Jees kiitoksia tiedoista. Ja ihan pihalla kyllä olenkin noista saabin jutuista. Täytyypi sitten alkaa säästää maptunin vermeisiin:) Toisaalta se BSR:n PPC boksi ois hyvä kun voi vaihtaa sen vakio ohjelman takas jos tarvii ja ois jonku verran halvempi, vaik monilla täällä ollu kyl negatiivista sanottavaa siitä... mut täytyy katella...
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni on tullut tähän asti halpoja heppoja, kun sain velipojaltani "lainaan" vakio Aeron boksin. Tällä hetkellä parhaillaan ahtoja n1.1 baria.

ja auto on 2.3t -00 ja boksi on -01:sta automaatti Aerosta!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

BSR voitti testin Ruotsin uudessa tekniikanmaailman testissä, ja auto
johon eri lastuja, bokseja/ohjelmia testattiin oli Saab 9-5 2,3t.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Saabanan kirjoitti:BSR voitti testin Ruotsin uudessa tekniikanmaailman testissä, ja auto
johon eri lastuja, bokseja/ohjelmia testattiin oli Saab 9-5 2,3t.
Ja saabin olsalta mukana oli
BSR
Trendab
KCR
#1730
500whp.net member
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Vigge kirjoitti:Eli suosiolla seuraaviin putkiin
Maptun, Nordic, SP, Hirsch, tai miksei vaikka saabin oma jos autoosin sen saa, ei toisin halvin mahdollinen...
Miksi SP keltaisella? Huonon palvelun tai saatavuuden takia vai kenties heidän myymiensä tuotteiden puutteiden tai vikojen takia?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Juha Laitinen kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Eli suosiolla seuraaviin putkiin
Maptun, Nordic, SP, Hirsch, tai miksei vaikka saabin oma jos autoosin sen saa, ei toisin halvin mahdollinen...
Miksi SP keltaisella? Huonon palvelun tai saatavuuden takia vai kenties heidän myymiensä tuotteiden puutteiden tai vikojen takia?
Sanotaan nyt vaikka näin, allekirjoittaneella ei ole mitään hyvää sanottavaa SP:stä, ei tuotteista ja ei varsinkaan henkilökunnasta.

Oma SP episodi alkoi reilu vuosi sitten ja päättyi viime syksynä. Sen jälkeen on ehdä tapahtunut SP:llä parannuksia tai sitten ei., siitä minulla ei ole kokemuksia.

Älkää kuitenkaan sotkeko SP ja PCS:ää keskenään, koska omat ongelmat olivat vain ja ainoastaa hurrien aikaansaannoksia.
Haulla löytyy lisää, jos aihe kiinnostaa enemmän.
#1730
500whp.net member
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Ongelma ja ei

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Juha Laitinen kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Eli suosiolla seuraaviin putkiin
Maptun, Nordic, SP, Hirsch, tai miksei vaikka saabin oma jos autoosin sen saa, ei toisin halvin mahdollinen...
Miksi SP keltaisella? Huonon palvelun tai saatavuuden takia vai kenties heidän myymiensä tuotteiden puutteiden tai vikojen takia?
Osa bokseista toimii ja osa ei. Velipojalla on 9-5 Aerossa SP:n boksi ja siinä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

Oma tapaus on sitten asia erikseen:
-kesti pikkuisen yli 1,5 vuotta
-Bokseja kaiken kaikkiaan 4kpl
-toimitus ajat välillä tolkuttoman pitkiä (Pisin 9kk)
SP:llä tapahtui joitakin henkilöpoliittisia muutoksia, mutta viimeisimpien kuukausien aikana toiminta on ollut jo ihan OK.
SP käyttää BSR:n bokseja ja ilmeisesti alemmat tasot ainakin Trionic 7 yhteydessä toimivat ihan hyvin.
-Tällä hetkellä autossani on kiinni SP Steg 3 (sain boksin ilmaiseksi Steg 1 tilalle) ja se toimii kohtuullisen hyvin. Sopivasti kaasun kanssa leikkimällä saan auton vieläkin nykimään, mutta se ei haittaa normaali ajoa. Pitää vielä tehdä muutamia pikku putsauksia ja säätöjä kaasuläpän toimintaa, jos vaikka saisi ne pienetkin nykimiset pois.

Saamani palvelu oli välillä aika huonoa (ei vastattu), mutta yleisesti ottaen OK. Jos ostat boksin PCS:ltä, niin ei tule minun kaltaisia ongelmia, koska ostin boksin suoraan ennen PCS:n perustamista ja asioin paljon suoraan SP:n kanssa.

PS.Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :oops:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin