Halpoja heppoja, onko niitä? (9-5 2.3t)
Halpoja heppoja, onko niitä? (9-5 2.3t)
Elikkäs auto on 9-5 2.3t ja tarttis saada vähä lisää potkua pellin alle halvalla... En tiedä paljoa ahtojen nostamisesta, jotain olen täältä foorumista lueskellut. Semmoinen juttu että mitäs auto tykkää jos esim. jäykistän hukkaportin kelloa (esim. lisäjousella) tai laitan bleederin. Ajatuksissa olisi 0.7 barin ahdot että kestävyys säilyisi...(ainakin näin alkuun) Luin juuri juttua apc:n modaamisesta, mutta näytti sen verran vaativalta ja pikkutarkalta säätö hommalta että parempi on minun olla kajoamatta siihen. Eli laittaako auton tietokoneboksit tms. hanttiin kovasti jos hieman ahtoja nostaa?
Ihan oikeesti...jos sulla on ton hintaluokan auto kuin 9-5 niin kannattaako ruveta pelleilemään jos tietämyskin on tolla tasolla että luulet että autossas on APC-purkki. En tarkota tätä v.....luna vaan ihan sillä että jos tollasia suunnittelet niin parempi tietää mitä tekee ettei satu lompakkoon. Tietoahan löytyy jyskälässä pcs:ltä
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Kannattaa aina muistaa, että kokonaisuus ratkaisee ja kustannuksia saattaa syntyä lisää yllättäviltä tahoilta jos "virit" ei toimi.
Suosittelen suosiolla satsamaan kerralla kunnon viritykseen, niin ei tarvitse myöhemmin katua. Netissä sattaa törmätä "vippaskonsteihin", mutta niiden toimivuus on usein huono saabissa, johtuen siitä että Trionic on turhan älykäs. Tässä muutama poiminto
MBC:n (manual boost controller, turboruuvi) voit unohtaa, se kikka ei toimi T7:n kanssa kunnolla. Saat ehkä aavistuksen lisää painetta ja pikkasen viiveitä pois.
Antureita ei voi "huijata" siinä toivossa että ECU antaisi lisää boforia. Tämä johtuu siitä, että lähes jokaisella anturilla on oma varajärjestelmänsä.
Filtteri
Turha vaiva
cat back putkisto
lähes sama kuin edellä
Halvat ECUt/ lastut ja piggyback systeemit
en suosittele, koska haravassa putkassa on tietoa miten Trionic 7 toimii.
Piggy back:it harvemmin toimii ollenkaan, tai jos toimii niin hetken päästä on kaikki arvot pyllystä.
Eli suosiolla seuraaviin putkiin
Maptun, Nordic, SP, Hirsch, tai miksei vaikka saabin oma jos autoosin sen saa, ei toisin halvin mahdollinen...
Suosittelen suosiolla satsamaan kerralla kunnon viritykseen, niin ei tarvitse myöhemmin katua. Netissä sattaa törmätä "vippaskonsteihin", mutta niiden toimivuus on usein huono saabissa, johtuen siitä että Trionic on turhan älykäs. Tässä muutama poiminto
MBC:n (manual boost controller, turboruuvi) voit unohtaa, se kikka ei toimi T7:n kanssa kunnolla. Saat ehkä aavistuksen lisää painetta ja pikkasen viiveitä pois.
Antureita ei voi "huijata" siinä toivossa että ECU antaisi lisää boforia. Tämä johtuu siitä, että lähes jokaisella anturilla on oma varajärjestelmänsä.
Filtteri
Turha vaiva
cat back putkisto
lähes sama kuin edellä
Halvat ECUt/ lastut ja piggyback systeemit
en suosittele, koska haravassa putkassa on tietoa miten Trionic 7 toimii.
Piggy back:it harvemmin toimii ollenkaan, tai jos toimii niin hetken päästä on kaikki arvot pyllystä.
Eli suosiolla seuraaviin putkiin
Maptun, Nordic, SP, Hirsch, tai miksei vaikka saabin oma jos autoosin sen saa, ei toisin halvin mahdollinen...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Tämän takia en sen enempää informoinut kuin http://WWW.MAPTUN.FI. Eipähän ainakaan tule liian suuria pettymyksiä. Kyllä toi 9-5 on niin hieno peli ajaa, että en alkaisi sen tekniikkaa pilaamaan (Voi tulla vielä paljon kalliimmaksi kuin esim. STEGE1,2,3 jne.).Maikki kirjoitti:Ihan oikeesti...jos sulla on ton hintaluokan auto kuin 9-5 niin kannattaako ruveta pelleilemään jos tietämyskin on tolla tasolla että luulet että autossas on APC-purkki. En tarkota tätä v.....luna vaan ihan sillä että jos tollasia suunnittelet niin parempi tietää mitä tekee ettei satu lompakkoon. Tietoahan löytyy jyskälässä pcs:ltä
9-3.1972
Jees kiitoksia tiedoista. Ja ihan pihalla kyllä olenkin noista saabin jutuista. Täytyypi sitten alkaa säästää maptunin vermeisiin:) Toisaalta se BSR:n PPC boksi ois hyvä kun voi vaihtaa sen vakio ohjelman takas jos tarvii ja ois jonku verran halvempi, vaik monilla täällä ollu kyl negatiivista sanottavaa siitä... mut täytyy katella...
Sanotaan nyt vaikka näin, allekirjoittaneella ei ole mitään hyvää sanottavaa SP:stä, ei tuotteista ja ei varsinkaan henkilökunnasta.Juha Laitinen kirjoitti:Miksi SP keltaisella? Huonon palvelun tai saatavuuden takia vai kenties heidän myymiensä tuotteiden puutteiden tai vikojen takia?Vigge kirjoitti:Eli suosiolla seuraaviin putkiin
Maptun, Nordic, SP, Hirsch, tai miksei vaikka saabin oma jos autoosin sen saa, ei toisin halvin mahdollinen...
Oma SP episodi alkoi reilu vuosi sitten ja päättyi viime syksynä. Sen jälkeen on ehdä tapahtunut SP:llä parannuksia tai sitten ei., siitä minulla ei ole kokemuksia.
Älkää kuitenkaan sotkeko SP ja PCS:ää keskenään, koska omat ongelmat olivat vain ja ainoastaa hurrien aikaansaannoksia.
Haulla löytyy lisää, jos aihe kiinnostaa enemmän.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Ongelma ja ei
Osa bokseista toimii ja osa ei. Velipojalla on 9-5 Aerossa SP:n boksi ja siinä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.Juha Laitinen kirjoitti:Miksi SP keltaisella? Huonon palvelun tai saatavuuden takia vai kenties heidän myymiensä tuotteiden puutteiden tai vikojen takia?Vigge kirjoitti:Eli suosiolla seuraaviin putkiin
Maptun, Nordic, SP, Hirsch, tai miksei vaikka saabin oma jos autoosin sen saa, ei toisin halvin mahdollinen...
Oma tapaus on sitten asia erikseen:
-kesti pikkuisen yli 1,5 vuotta
-Bokseja kaiken kaikkiaan 4kpl
-toimitus ajat välillä tolkuttoman pitkiä (Pisin 9kk)
SP:llä tapahtui joitakin henkilöpoliittisia muutoksia, mutta viimeisimpien kuukausien aikana toiminta on ollut jo ihan OK.
SP käyttää BSR:n bokseja ja ilmeisesti alemmat tasot ainakin Trionic 7 yhteydessä toimivat ihan hyvin.
-Tällä hetkellä autossani on kiinni SP Steg 3 (sain boksin ilmaiseksi Steg 1 tilalle) ja se toimii kohtuullisen hyvin. Sopivasti kaasun kanssa leikkimällä saan auton vieläkin nykimään, mutta se ei haittaa normaali ajoa. Pitää vielä tehdä muutamia pikku putsauksia ja säätöjä kaasuläpän toimintaa, jos vaikka saisi ne pienetkin nykimiset pois.
Saamani palvelu oli välillä aika huonoa (ei vastattu), mutta yleisesti ottaen OK. Jos ostat boksin PCS:ltä, niin ei tule minun kaltaisia ongelmia, koska ostin boksin suoraan ennen PCS:n perustamista ja asioin paljon suoraan SP:n kanssa.
PS.Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx