Pohdiskelua äänistä pommarissa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Pohdiskelua äänistä pommarissa

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Morjens

Tuossa ajattelin kysellä arvon raadilta täällä foorumin keskuudessä että mahtaneeko nuo autoni äänet olla ihan normaalit ja mistä kyseinen ääni johtuu tarkalleen (epäilys on mut haluaisin vielä varmuuden asiasta).

Eli autona on 9000 2.3i Turbo -91. Ja muutokset alkuperäiseen nähden ainoastaan:
-mitsun td04
-3" dp
-bmcn filsu
-pate racing säädettävä dumppi

Ja tässä video josta kuuluu noi äänet mitä tuo päästää.

http://koti.mbnet.fi/coyo/dump.mp4

eli video on kuvattu n. 30 asteen pakkasella ja autolla ajettu noin puoli kilometriä ja hetken seissyt käynnissä ennen ajoa eli kone suht kylmä. Ja kylmällä nuo äänet kuuluvat noin selvästi, lämmettyään tuo ns kalkkaro ääni vaimenee (joka on se jota ihmettelen että mistä tulee ja onko normaalia).

PS: niille joita mietityttää dumpin toimiminen, vastaan lyhyesti: Ei ole kertaakaan sammunut täydeltä kaasulta ja siitä kytkimelle (kerran on meinannut sammahtaa mutta ainakaan omalla ajolla ei sammunu vaan kierrokset kävi n 500rpm ja siitä palas normiksi). ja äänet kuuluu sekä tuntuu että ahdot nousee hieman nopeampaa..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Liian tiukalta dumpilta tuo kuulostaa.
Se on ihan oma valinta sitten että ajaa millä haluaa.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Aika outo tuo tiedosto muoto.
edit. jaa niinkun uudempi mp3, no ei löydy semmosta.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Stressfläkt kirjoitti:Liian tiukalta dumpilta tuo kuulostaa.
Se on ihan oma valinta sitten että ajaa millä haluaa.
onkos tuo liian tiukka dumppi haitaksi? taino, jos löysyttää niin tuo sammahtelee varmasti herkemmin. Mutta esim jo 0.2 bar ahdoilla sihahtaa...

tuo tiedosto on ihan normaali mp4 tiedosto, ja esim media player classic (netistä saa ladattua) osaa tuon avata ja toistaa. Ja mielestäni uusi winampi tuon osaa avata. Kuvattu nokian n91 kameralla..

http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video ... lassic.cfm
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Hevoset sulla siellä vain hirnuu.. :D Siltä se lähinnä kuullostaa..
VW transporter 2.5tdi vm.99
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tjoo tuo kalkkaroääni on nyt sitä sakkausta eli dumppia löysäämällä häipyis. Toisaalta sillon se varmasti sammuilis + vakioautotkin sakkailee vähintään tuon verran.. :)
Aki Peltola #1132
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

juu eli tuota sakkausta epäilinkin :) Mutta haittaako tuo sitten turbon siipiä, kun ei tuo kuin kylmänä jonku aikaa ja lämpimänä ei juurikaan enää kuulu. Voisi siis kuvitella että dumppi toimii pakkasessa erilailla? noh pitää koettaa säätää tuota dumppia joskus aikansa kuluksi :) Ja kyllä tuolla tiheämmällä iivarin laatikolla tuokin jo hauska laite on :D
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Boiga kirjoitti:juu eli tuota sakkausta epäilinkin :) Mutta haittaako tuo sitten turbon siipiä, kun ei tuo kuin kylmänä jonku aikaa ja lämpimänä ei juurikaan enää kuulu. Voisi siis kuvitella että dumppi toimii pakkasessa erilailla? noh pitää koettaa säätää tuota dumppia joskus aikansa kuluksi :) Ja kyllä tuolla tiheämmällä iivarin laatikolla tuokin jo hauska laite on :D
Akseleita tolla sakkauksella voi saada poikki.Ei kai laakereillekkaan hyvää tee.So what,uusia turboja saa kaupasta.Sakkaus<3
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Juu, monet vetää kokonaan iliman dumppia ja sakkaa kovillaki ahdoilla. Eipä se kai niin paljoa rasita turboa kumminkaan.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Niin no onhan sillä muutakin tekoa kuin tuo rasite, eli tuo palaava ilmamassa ei pässin tai dumppernikkelin kautta toimiessa pysäytä tuota inertia voimaa vaan akseli on vielä liikkeessä ja reagoi siten nopeemmin kaasuun.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

V-M kirjoitti:Niin no onhan sillä muutakin tekoa kuin tuo rasite, eli tuo palaava ilmamassa ei pässin tai dumppernikkelin kautta toimiessa pysäytä tuota inertia voimaa vaan akseli on vielä liikkeessä ja reagoi siten nopeemmin kaasuun.

V-M
juu tuo kaasuun vastaaminen ja ahtojen nostaminen nopeampaa on yksi positiivinen ilmiö :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

No en luokittelis tuota tonnarin sakkausta vaaralliseksi kun kumminkin heti isommilla paineilla dumppi hoitaa hommansa eli valtavia paineiskuja ei pääse syntymään. Siihen viittasin kun sanoin että vakioautotkin sakkailee saman verran, kyllähän niissäkin ahtimet kohtuudella kestää. :)
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin