Pohdiskelua äänistä pommarissa
Pohdiskelua äänistä pommarissa
Morjens
Tuossa ajattelin kysellä arvon raadilta täällä foorumin keskuudessä että mahtaneeko nuo autoni äänet olla ihan normaalit ja mistä kyseinen ääni johtuu tarkalleen (epäilys on mut haluaisin vielä varmuuden asiasta).
Eli autona on 9000 2.3i Turbo -91. Ja muutokset alkuperäiseen nähden ainoastaan:
-mitsun td04
-3" dp
-bmcn filsu
-pate racing säädettävä dumppi
Ja tässä video josta kuuluu noi äänet mitä tuo päästää.
http://koti.mbnet.fi/coyo/dump.mp4
eli video on kuvattu n. 30 asteen pakkasella ja autolla ajettu noin puoli kilometriä ja hetken seissyt käynnissä ennen ajoa eli kone suht kylmä. Ja kylmällä nuo äänet kuuluvat noin selvästi, lämmettyään tuo ns kalkkaro ääni vaimenee (joka on se jota ihmettelen että mistä tulee ja onko normaalia).
PS: niille joita mietityttää dumpin toimiminen, vastaan lyhyesti: Ei ole kertaakaan sammunut täydeltä kaasulta ja siitä kytkimelle (kerran on meinannut sammahtaa mutta ainakaan omalla ajolla ei sammunu vaan kierrokset kävi n 500rpm ja siitä palas normiksi). ja äänet kuuluu sekä tuntuu että ahdot nousee hieman nopeampaa..
Tuossa ajattelin kysellä arvon raadilta täällä foorumin keskuudessä että mahtaneeko nuo autoni äänet olla ihan normaalit ja mistä kyseinen ääni johtuu tarkalleen (epäilys on mut haluaisin vielä varmuuden asiasta).
Eli autona on 9000 2.3i Turbo -91. Ja muutokset alkuperäiseen nähden ainoastaan:
-mitsun td04
-3" dp
-bmcn filsu
-pate racing säädettävä dumppi
Ja tässä video josta kuuluu noi äänet mitä tuo päästää.
http://koti.mbnet.fi/coyo/dump.mp4
eli video on kuvattu n. 30 asteen pakkasella ja autolla ajettu noin puoli kilometriä ja hetken seissyt käynnissä ennen ajoa eli kone suht kylmä. Ja kylmällä nuo äänet kuuluvat noin selvästi, lämmettyään tuo ns kalkkaro ääni vaimenee (joka on se jota ihmettelen että mistä tulee ja onko normaalia).
PS: niille joita mietityttää dumpin toimiminen, vastaan lyhyesti: Ei ole kertaakaan sammunut täydeltä kaasulta ja siitä kytkimelle (kerran on meinannut sammahtaa mutta ainakaan omalla ajolla ei sammunu vaan kierrokset kävi n 500rpm ja siitä palas normiksi). ja äänet kuuluu sekä tuntuu että ahdot nousee hieman nopeampaa..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
onkos tuo liian tiukka dumppi haitaksi? taino, jos löysyttää niin tuo sammahtelee varmasti herkemmin. Mutta esim jo 0.2 bar ahdoilla sihahtaa...Stressfläkt kirjoitti:Liian tiukalta dumpilta tuo kuulostaa.
Se on ihan oma valinta sitten että ajaa millä haluaa.
tuo tiedosto on ihan normaali mp4 tiedosto, ja esim media player classic (netistä saa ladattua) osaa tuon avata ja toistaa. Ja mielestäni uusi winampi tuon osaa avata. Kuvattu nokian n91 kameralla..
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video ... lassic.cfm
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
juu eli tuota sakkausta epäilinkin Mutta haittaako tuo sitten turbon siipiä, kun ei tuo kuin kylmänä jonku aikaa ja lämpimänä ei juurikaan enää kuulu. Voisi siis kuvitella että dumppi toimii pakkasessa erilailla? noh pitää koettaa säätää tuota dumppia joskus aikansa kuluksi Ja kyllä tuolla tiheämmällä iivarin laatikolla tuokin jo hauska laite on
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Akseleita tolla sakkauksella voi saada poikki.Ei kai laakereillekkaan hyvää tee.So what,uusia turboja saa kaupasta.Sakkaus<3Boiga kirjoitti:juu eli tuota sakkausta epäilinkin Mutta haittaako tuo sitten turbon siipiä, kun ei tuo kuin kylmänä jonku aikaa ja lämpimänä ei juurikaan enää kuulu. Voisi siis kuvitella että dumppi toimii pakkasessa erilailla? noh pitää koettaa säätää tuota dumppia joskus aikansa kuluksi Ja kyllä tuolla tiheämmällä iivarin laatikolla tuokin jo hauska laite on
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Niin no onhan sillä muutakin tekoa kuin tuo rasite, eli tuo palaava ilmamassa ei pässin tai dumppernikkelin kautta toimiessa pysäytä tuota inertia voimaa vaan akseli on vielä liikkeessä ja reagoi siten nopeemmin kaasuun.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
juu tuo kaasuun vastaaminen ja ahtojen nostaminen nopeampaa on yksi positiivinen ilmiöV-M kirjoitti:Niin no onhan sillä muutakin tekoa kuin tuo rasite, eli tuo palaava ilmamassa ei pässin tai dumppernikkelin kautta toimiessa pysäytä tuota inertia voimaa vaan akseli on vielä liikkeessä ja reagoi siten nopeemmin kaasuun.
V-M
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla