Joko se perskuleen Steg-1 tuntuu lussulta!?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Joko se perskuleen Steg-1 tuntuu lussulta!?

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Juu, ei kauaa mennyt kun on jo tottunut tuohon Steg-1: sen kyytiin. Sen kun asensin niin mietin että "tuo mulle sitten riittääkin" mutta kuinkas kävikään :lol:

Toisaalta kun osan porukan juttuja seuraa niin ilmeisesti tuo tehon hakeminen ei lopu koskaan, aina pitää saada potkua lisää... :wink:
Sen kyllä arvaa mitä "hallitus" sanoo, tulee kovat ja pitkät neuvottelut ennen ku seuraava viritelmä on totta Kuva
Mutta who care's, TEHOA ON SAATAVA LISÄÄ! Kuva
Onneksi on talvi aikaa jallittaa muijaa Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Joko se perskuleen Steg-1 tuntuu lussulta!?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:Juu, ei kauaa mennyt kun on jo tottunut tuohon Steg-1: sen kyytiin. Sen kun asensin niin mietin että "tuo mulle sitten riittääkin" mutta kuinkas kävikään :lol:

Toisaalta kun osan porukan juttuja seuraa niin ilmeisesti tuo tehon hakeminen ei lopu koskaan, aina pitää saada potkua lisää... :wink:
Sen kyllä arvaa mitä "hallitus" sanoo, tulee kovat ja pitkät neuvottelut ennen ku seuraava viritelmä on totta Kuva
Mutta who care's, TEHOA ON SAATAVA LISÄÄ! Kuva
Onneksi on talvi aikaa jallittaa muijaa Kuva
Samat sävelet myös täällä. Stage ykkönen ei pitänyt tyytyväisenä edes yhtä kesää :lol:
Kohta kolmonen alla...

Omalta kohdalta voin sanoa että viggen viritys päättyy tällä erää tähän. Nyt kaikki "halpa" on tehty ja jos vielä lisää tehoa haluaa niin sitten MAKSAA. Viggen ahdin ei pysty paljon nykytasoa parempaa, eli se joutaisi vaihtoon, samoin suuttimien tuotto loppuu kesken. Myös nokat joutaa tässä yhteydessä vaihtoon. Ongelmat ei rajaudu pelkästään moottorin komponentteihin, vaan kytkin on myös kovilla. Pikaisesti laskettuna saa paalua lyödä pöytään noin 3000 Eur ko. setin ostamiseksi.

Virittely pitäisi myös ulottaa alustaan ja se onkin ostolistalla seuraavana. Tietysti sliksit kumit pitää ensin uusia :lol: . Jos auto on mulla vielä muutaman vuoden päästä niin ehkä silloin voisi harkita moottorin viritystä uudelleen. Nyt kuitenkin riittää, tai eihän koskaan riitä, mutta kukkarolle kuitenkin.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joko se perskuleen Steg-1 tuntuu lussulta!?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Omalta kohdalta voin sanoa että viggen viritys päättyy tällä erää tähän. Nyt kaikki "halpa" on tehty ja jos vielä lisää tehoa haluaa niin sitten MAKSAA. Viggen ahdin ei pysty paljon nykytasoa parempaa, eli se joutaisi vaihtoon, samoin suuttimien tuotto loppuu kesken. Myös nokat joutaa tässä yhteydessä vaihtoon. Ongelmat ei rajaudu pelkästään moottorin komponentteihin, vaan kytkin on myös kovilla. Pikaisesti laskettuna saa paalua lyödä pöytään noin 3000 Eur ko. setin ostamiseksi.
Sama juttu mulla. Luin just STCS:n palstalta, kuinka Bilsportissakin esitellyn 9-5 Viggenin (siis rakennettu) kone oli hajonnut p**lun päreiksi ja kaveri oli yrittänyt kunnostaa moottoria sen jälkeen. Rahaa oli palanut ja kaveri oli meinannut jo luovuttaa ja myydä auton. Toi juttu pisti kyllä ajattelemaan, että onhan se kivaa, että autossa on tehoa, mutta rajansa kaikella. Ei oo kiva alkaa sitten korjaamaan/laittamaan autoon uutta moottoria/vaihdelaatikkoa, kun se/ne särkyy.

Mielessä on käynyt kuluvan viikon aikana ohikiitävästi, että jos joskus hommais autoonsa Maptunin steg 4:n. Turbo pitäis vaihtaa Garrettin T25/T28:aan (8500 SEK) ja siihen palaisi rahaa, eikä ole enää varmaa, että kytkin kestää tota raakkia. Sitten olisin saanut Mitsun TD04-15T:n 3500 SEK:llä, mutta siinä on suurempi turboviive kuin tossa em. hybridigarrettissa, ja kytkin & laatikko olisivat siinäkin tosi kovilla (siis jos tähtäisi steg 4:een tolla Mitsun ahtimella). Mun auto ei sentään ole enää mikään uutukainen, joten taitaa olla taloudellisesti (ja muutenkin) kannattavinta jättää homma tähän.

No katsotaan sitten ensi keväänä, mikä on mieliala silloin :wink:

P.S. Ehkä sitä pitäis jossain vaiheessa ostaa 9-5 farkku ja alkaa laittelemaan sitä :wink: 2.0t:stäkin saa irti Maptunin steg 3 -setillä 240 hv, 360 Nm :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Joo, taitaa olla niin että tuohon 3-settiin riittää kohtuullinen raha, siitä ylöspäin alkaa "hummat" maksamaan todella paljon kun alkaa "rautaa" mennä uusiksi. :?
Mutta ei passaa taas vannoa ettei koskaan... :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

TS:lle vain vihjeeksi, että kyllä ehdottomasti sitten se 2.3l kone. On sen verran mukavempi veitikka!
STCF #3
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Speedou kirjoitti:TS:lle vain vihjeeksi, että kyllä ehdottomasti sitten se 2.3l kone. On sen verran mukavempi veitikka!
Enpä tuota paremmin itse osaisi sanoa... :lol: Ylihyvä kone.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tuo on kyllä totta että äkkiä näihin tehoihin tottuu. :cry: Oon nyt yrittäny kaasautella vain tarvittaessa ettei ala enempää tuntua siltä että :twisted: :twisted:
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: Joko se perskuleen Steg-1 tuntuu lussulta!?

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Turbo Sensonic kirjoitti: Sama juttu mulla. Luin just STCS:n palstalta, kuinka Bilsportissakin esitellyn 9-5 Viggenin (siis rakennettu) kone oli hajonnut p**lun päreiksi ja kaveri oli yrittänyt kunnostaa moottoria sen jälkeen. Rahaa oli palanut ja kaveri oli meinannut jo luovuttaa ja myydä auton. Toi juttu pisti kyllä ajattelemaan, että onhan se kivaa, että autossa on tehoa, mutta rajansa kaikella. Ei oo kiva alkaa sitten korjaamaan/laittamaan autoon uutta moottoria/vaihdelaatikkoa, kun se/ne särkyy.
Mulla on jo kokemusta palikoiden hajoilun suhteen Steg3:lla. Ettei kytkimen ja IC:n lisäksi löytyisi vielä palanut venttiili tms. joka aiheuttaa päästöongelmia :(

Vielä loppukesään asti oli fiilis että on saatava lisää ruutia, mut nyt korjailut alkavat jo osoittautua aika kalliiksi, joten empä tiedä enää...

Tuskin olisi ilman virityksiä vähän yli 100tkm ajettu -98 näin paljon remontointia kaivannut.

Kyllä siihen virityksen puhtiin tottuu, mutta hetken tuntui taas oma auto rajulta menijältä kun ajelin faijan orkkis 200hv 2,3tonnarilla.

Oliskohan rahansäästövinkki vauhtihulluille seuraava:
Mikä tahansa turbo Saab jo steg1:lläkin tuntuu rajulta kun käy välillä "resetoimassa" itsensä jonkun ahtamattoman auton ratin takana :D
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Joko se perskuleen Steg-1 tuntuu lussulta!?

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Oliskohan rahansäästövinkki vauhtihulluille seuraava:
Mikä tahansa turbo Saab jo steg1:lläkin tuntuu rajulta kun käy välillä "resetoimassa" itsensä jonkun ahtamattoman auton ratin takana :D
Pitää vissiin ajella mutsin 2.0i Sierralla muutama kilsa... :wink: ...jos se sais taas oman saappaan tuntumaan tykiltä :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Oliskohan rahansäästövinkki vauhtihulluille seuraava:
Mikä tahansa turbo Saab jo steg1:lläkin tuntuu rajulta kun käy välillä "resetoimassa" itsensä jonkun ahtamattoman auton ratin takana
Tuo on muuten totta! Tuossa keväästä (en itse asiassa omistanut silloin edes tuota nykyista tonnariani) tuli ajeltua appien Almera 1.4:lla täydessä lastissa. Sen jälkeen jopa kaasarisatku tuntui "rivakalta" 8O :D

-Ville
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Milli kirjoitti:Tuo on kyllä totta että äkkiä näihin tehoihin tottuu. :cry: Oon nyt yrittäny kaasautella vain tarvittaessa ettei ala enempää tuntua siltä että :twisted: :twisted:
Ehkä joidenkin mielestä suorastaan masokistinen ajatus kun tehoihin on kerran satsattu ja niitä ehkä kuukausitolkulla sitten odoteltu, mutta kuitenkin ehkä jonkunlainen tehovimmaa jarruttava tekijä on repiä tuo Steg-x irti talvikaudeksi talvirenkaiden vaihdon yhteydessä ja vaihtaa tilalle takaisin alkuperänen tai heikompitehoisempi laatikko, mikäli vielä löytyy. Näin itse olen tehnyt nyt parina talvena ja aion jatkossakin. Mikäs sen mukavampaa sitten keväällä kun kevätaurinko alkaa paistaa, tiet sulaa, ja voi taas ottaa kesätassut alle ja kaivaa puuttuvat hevoset kaapin/autotallin perältä takasin laitumelle. Kaikkihan tietää fiiliksen kun saa kesänakit alle. Siihen vielä viriboksi päälle niin kyllä venyy suu messingille :D
Tai sitten alottaa varovaisemmin, vaikka pelkästään renkaiden vaihdolla niin tulee vakiovehkeeseenkin vähintään 10 virtuaalikaakkia lisää :) Hieman myöhemmin sitten softapäivitystä..

Mä en näe tosta muuta kun hyötyä talviajossa, sutii se muutenkin ja säästää nastoja jos semmoset on käytössä ja bensaa kuluu, ja ehkä tuokin tehojen puuttuminen osaltaan hillitsee jonkin verran menohaluja.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:
Milli kirjoitti:Tuo on kyllä totta että äkkiä näihin tehoihin tottuu. :cry: Oon nyt yrittäny kaasautella vain tarvittaessa ettei ala enempää tuntua siltä että :twisted: :twisted:
Ehkä joidenkin mielestä suorastaan masokistinen ajatus kun tehoihin on kerran satsattu ja niitä ehkä kuukausitolkulla sitten odoteltu, mutta kuitenkin ehkä jonkunlainen tehovimmaa jarruttava tekijä on repiä tuo Steg-x irti talvikaudeksi talvirenkaiden vaihdon yhteydessä ja vaihtaa tilalle takaisin alkuperänen tai heikompitehoisempi laatikko, mikäli vielä löytyy. Näin itse olen tehnyt nyt parina talvena ja aion jatkossakin. Mikäs sen mukavampaa sitten keväällä kun kevätaurinko alkaa paistaa, tiet sulaa, ja voi taas ottaa kesätassut alle ja kaivaa puuttuvat hevoset kaapin/autotallin perältä takasin laitumelle. Kaikkihan tietää fiiliksen kun saa kesänakit alle. Siihen vielä viriboksi päälle niin kyllä venyy suu messingille :D
Tai sitten alottaa varovaisemmin, vaikka pelkästään renkaiden vaihdolla niin tulee vakiovehkeeseenkin vähintään 10 virtuaalikaakkia lisää :) Hieman myöhemmin sitten softapäivitystä..

Mä en näe tosta muuta kun hyötyä talviajossa, sutii se muutenkin ja säästää nastoja jos semmoset on käytössä ja bensaa kuluu, ja ehkä tuokin tehojen puuttuminen osaltaan hillitsee jonkin verran menohaluja.
Mä meinaan tehä juuri noin, vaihdan orkkisboxin takas talveksi ja annan "oma kullan" nukkua tukevan talviunen että taas keväällä se jaksaa ja voi hyvin ja antaa hyvää kyytiä. :mrgreen:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Juu, kyllä kannattaa välillä resetoida "tehotuntuma" jollain tuhnulla pirssillä. Itse ajelen (toistaiseksi) -89 1,3 corollalla ja kyllä menee hymy korvasta korvaan, kun pääsee ajelemaan vanhempien tonnarilla (vaikka onkin vain 170hp lpt).

80-90 vauhtia -> kickdownilla kakkonen pesään -> jiihaa, tällänen pitää saada!!! :twisted: :P :twisted:

Ja vielä kun pääsis jotain oikeasti tehokasta saappia kokeilemaan... :wink:

Outoa sinänsä, ettei 300-kaakkinen E500 mersu aiheuttanut läheskään yhtä hyviä "kicksejä", kun pääsin sellaista testaamaan tuossa loppukesästä. Kyllä noissa ruotsin raudoissa on vaan sitä jotain... :D
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Musti kirjoitti:Entäpä pelkkä magn.venttiilin piuhan irrotus ja talvi peruspaineilla? Silleenhän 2.0t:stäkin pitäisi löytyä vielä 150 kaakkia.
Olisi vain vaivattomampi homma molempiin suuntiin.

mietiskelee Musti
Joo, tuo on toinen vaihtoehto, ja vaivaton sellainen. :wink:

:idea: Vetää ton mankkuvenan piuhat silleen että se "lupsahtaa" toimintaan kun kun tääntää katkaisijasta kabiinissa :lol:
Meinaan jos tulee talvella kisaa niin sitten vaan katkaisijasta "NAKS" ja menox :mrgreen:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Oon kyllä mietiskellyt tota vaihtoehtoa että ottas ton viriboxin irti ja sit taas keväällä laittas takasi.Kun tuo vakioboxikin löytyy tuolta kaapista.Jospa ois siihen mennessä saanut sen 3" etuputkenkin hommattua/teetettyä.
Vastaa Viestiin