AnttiR kirjoitti:Tuntuu pieneltä rahalta toi 2000 euroa , jos haluaa luotettavan .Tehojen puolesta ei varmaankaan tarvitse käyttää niinkään paljon.
1.virisofta -600-800 E
Ei taida -80 luvun tonnariin ihan noin paljon kustantaa...hintaluokka 50-200€
AnttiR kirjoitti:
2,ilmansuodatin 50-100E
Turha muutos alle 400hp tehoilla (isot pojat ainakin näin väittää) 0€
AnttiR kirjoitti:
3.pakoputki mukaan lukien katti ja dp 1200-2500
Katti 100€ (jos edes on), DP 250€ uutena, loppuputki on optional. Rahamiehet tietysti tilaa Maptuunilta kiiltävää forever-takuulla olevaa rosteriputkea alusta loppuun.
AnttiR kirjoitti:
4.isompi välijäähdytin 500-1000 E
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. 300heppaan takuulla virtaava KiinaIC n. 150€
AnttiR kirjoitti:
5.kytkin 600-1200 E
Mitä lie maksaa 2.3T:n vauhtipyörä asetelmineen? Kytkinpaketti on n. 250€ uutena, vauhtipyörä käytettynä muutaman kynpin. Kestänee 300hp oikein käytettynä ihan riittävän pitkään.
AnttiR kirjoitti:
6.isompi turbo 1000 - 1500 E
Tonni riittänee 300hp turboon.
AnttiR kirjoitti:
6.alustasarja 700 -1500 E
Madallusjouset 150€, Motonetistä Sachsin normi-iskarit n. 250€ koko kierros. Ei ehkä paras alusta, mutta ainakin riittävän jäykkä.
AnttiR kirjoitti:
7.jarrujen päivitys 500- 1000 E
Jarrut on vauhdin surma! No joo...kannattaa ainakin miettiä päivitystä, vähintäänkin uudenkarheet orkkislevyt, jotkut green/redstuff tms. jarrupalat ja hyvälaatusta jarrunestettä. Noilla pärjää jo arkiliikenteessä. Tunninmittaiset täysillä vedettävät ratasessiot erikseen.
AnttiR kirjoitti:
8.pikku sälää (puslia ,pantoja ,letkuja jne) 300-800 E Hinnat suuntaa antavia , mutta kuten huomaat ei 2000 riitä.
Ei riitä, mutta pääsee jo mukavaan alkuun. Ehkä ei kuitenkaan kannata mennä kymppitonnia hukkaamaan viritangeleihin 80-luvun näkkärinrapeaan turbotonttuun, kun samoihin tehoihin pääsee hiukan halvemmallakin...