Vigge kirjoitti:Omalta kohdalta voin sanoa että viggen viritys päättyy tällä erää tähän. Nyt kaikki "halpa" on tehty ja jos vielä lisää tehoa haluaa niin sitten MAKSAA. Viggen ahdin ei pysty paljon nykytasoa parempaa, eli se joutaisi vaihtoon, samoin suuttimien tuotto loppuu kesken. Myös nokat joutaa tässä yhteydessä vaihtoon. Ongelmat ei rajaudu pelkästään moottorin komponentteihin, vaan kytkin on myös kovilla. Pikaisesti laskettuna saa paalua lyödä pöytään noin 3000 Eur ko. setin ostamiseksi.
Sama juttu mulla. Luin just STCS:n palstalta, kuinka Bilsportissakin esitellyn 9-5 Viggenin (siis rakennettu) kone oli hajonnut p**lun päreiksi ja kaveri oli yrittänyt kunnostaa moottoria sen jälkeen. Rahaa oli palanut ja kaveri oli meinannut jo luovuttaa ja myydä auton. Toi juttu pisti kyllä ajattelemaan, että onhan se kivaa, että autossa on tehoa, mutta rajansa kaikella. Ei oo kiva alkaa sitten korjaamaan/laittamaan autoon uutta moottoria/vaihdelaatikkoa, kun se/ne särkyy.
Mielessä on käynyt kuluvan viikon aikana ohikiitävästi, että jos joskus hommais autoonsa Maptunin steg 4:n. Turbo pitäis vaihtaa Garrettin T25/T28:aan (8500 SEK) ja siihen palaisi rahaa, eikä ole enää varmaa, että kytkin kestää tota raakkia. Sitten olisin saanut Mitsun TD04-15T:n 3500 SEK:llä, mutta siinä on suurempi turboviive kuin tossa em. hybridigarrettissa, ja kytkin & laatikko olisivat siinäkin tosi kovilla (siis jos tähtäisi steg 4:een tolla Mitsun ahtimella). Mun auto ei sentään ole enää mikään uutukainen, joten taitaa olla taloudellisesti (ja muutenkin) kannattavinta jättää homma tähän.
No katsotaan sitten ensi keväänä, mikä on mieliala silloin
P.S. Ehkä sitä pitäis jossain vaiheessa ostaa 9-5 farkku ja alkaa laittelemaan sitä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
2.0t:stäkin saa irti Maptunin steg 3 -setillä 240 hv, 360 Nm
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)