NG900 -98, jotain tälläistä.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
nsn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:56
Paikkakunta: Lahti

NG900 -98, jotain tälläistä.

Viesti Kirjoittaja nsn »

Juu, eli nyt kun auto hommattu niin voisi tännekkin jotain pistää.

Nopeaa photoshoppausta harrastin ja jotain tälläistä toivoisin saavani. Nuo vanteet ajattelin tilata. Sivuhelmat ja takaa tuo yksi osa olisi mukava saada auton värisiksi(kuten siis kuvassa). Onkos kukaan maalauttanut noita vakio helmoja? Minkä hintaiseksi mahtaa tulla?

Minkäkokoiset vanteet tuonne menee alle? 17" ja varmaan 18":kin?

Kuva
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: NG900 -98, jotain tälläistä.

Viesti Kirjoittaja hz81 »

nsn kirjoitti:Juu, eli nyt kun auto hommattu niin voisi tännekkin jotain pistää.

Nopeaa photoshoppausta harrastin ja jotain tälläistä toivoisin saavani. Nuo vanteet ajattelin tilata. Sivuhelmat ja takaa tuo yksi osa olisi mukava saada auton värisiksi(kuten siis kuvassa). Onkos kukaan maalauttanut noita vakio helmoja? Minkä hintaiseksi mahtaa tulla?

Minkäkokoiset vanteet tuonne menee alle? 17" ja varmaan 18":kin?
Nuo kuvan vanteet ovat varmaan suhteutettuna tuohon kuvaan vähintään luokkaa 19, ellei jopa 20 tuumaiset! Ainakin minun silmin! 8) Tosin vanteiden osin tumma väri saattaa hämätä. Toisekseen kumit näyttää olevan olemattomat...;) Mutta kyllä sinne 17 tuumaiset ja 18 tuumaset heittämällä melkein menee, riippuu tietysti vähän ET:stä, mutta ET n.40 ja siitä ylöspäin on aika turvallinen ja hyvä lähtökohta.

Tuossa sigun linkissä alla 18 tuumaiset vanteet ja näyttä aika paljon pienemmiltä! :lol:

Ja se kuuluisa HAKU-nappi tuossa ylhäällä kertoo paljon lisää aiheesta.;)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: NG900 -98, jotain tälläistä.

Viesti Kirjoittaja saapasi »

nsn kirjoitti:Sivuhelmat ja takaa tuo yksi osa olisi mukava saada auton värisiksi(kuten siis kuvassa). Onkos kukaan maalauttanut noita vakio helmoja? Minkä hintaiseksi mahtaa tulla?
Todella helppo maalata itse. Ei tarvitse edes helmoja irroittaa saatikaan takapuskuria. Otat kasan hesaria ja rullan maalarinteippiä. Haulla löydät tarkemmat maalausohjeet, itsekin olen niitä kirjoittanut. Alkuperäisen tarkan värin saat esim. Decoväristä (.fi) 20€/plo ja tuohon hommaan uppoaa 2-3 ploa. Lisäksi 1-2ploa muovipohjaa ja lakkaa riittää varmaan 1plo. Siinä se.
nsn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja nsn »

Juu, mittasuhteet ei ehkä ole ihan kohillaan. Tuon helmanmaailaushommat taiden sitten toteuttaa noin.

Nyt mietityttää vielä tuo vanteen koko suhteessa ajomukavuuteen :-)
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tosiaan 18" ei vielä ole mikään ongelma kunhan vanteen mitat ovat muuten kunnossa (leveys, ET, renkaan leveys). Haku-toiminnolla löytyy paljon tarkempaa infoa aiheesta!

Niin ja onnittelut uudesta autosta ja tervetuloa tänne foorumille :)
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG900 -98, jotain tälläistä.

Viesti Kirjoittaja AP »

saapasi kirjoitti:Todella helppo maalata itse. Ei tarvitse edes helmoja irroittaa saatikaan takapuskuria. Otat kasan hesaria ja rullan maalarinteippiä. Haulla löydät tarkemmat maalausohjeet, itsekin olen niitä kirjoittanut. Alkuperäisen tarkan värin saat esim. Decoväristä (.fi) 20€/plo ja tuohon hommaan uppoaa 2-3 ploa. Lisäksi 1-2ploa muovipohjaa ja lakkaa riittää varmaan 1plo. Siinä se.
Kylläpä ne helmat ainakin kannattaa irti ottaa, kun alkaa maalaan. Jos ei nyt välttämättä halua teipillä kikkailla :wink: . Niin ja väri ja lakka ruiskulla jos mahdollista.
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

Ne paukkupullot kannattaa unohtaa heti jos hyvän haluaa.
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

19" vanne pyörii alla ettei mitään 8), kun on oikea ET
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

pomppo kirjoitti:Ne paukkupullot kannattaa unohtaa heti jos hyvän haluaa.
Melkein uskaltaisin olla samaa mieltä. Jos ei krakeloi yhden talven jälkeen, niin melko varmasti haalistuu liotinaineesta pestessä. Eli jos kestävää oikeasti kiiltävää haluaa, niin ehdottomasti ruiskulla.
Paukkumaalaukset aivan liian pehmeitä, varsinkin helmassa, missä kivet ropisee.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
nsn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja nsn »

Ok, ruiskumaalaukseen ei ainakaan itsellä ole mahdollisuutta. Täytyy varmaan muutama maalaamo soittaa läpi ja kysellä hintoja.

Nuo kuvassa olevat vanteet tilasin, tosin vain 17":sina. Yritin ajatella ulkonäön suhdetta ajomukavuuteen ja toisaalta niitä ei saanut kuin tuon kokoisina ;-)
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ei se ruiskumaalaus tuollaisessa kohteessa välttämättä vaadi mitään huippuolosuhteita. Ja esim motonetistä saa 50 ekulla ruiskun, millä luusin (ei kokemusta ko.ruiskusta) että saa ihan riittävän hyvää jälkeä. Se ruiskuttaminen niin vaikeaa ole, vähän ensin treenaa.

Mutta esim konepeltiä maalatessa kunnon tilat jo huomaa, koska roskien määrä kasvaa, vrt. itse maalaat pystyssä olevaa pintaa. Ja varmasti pienellä trenillä saat homattavasti paremman ja kestävämmän pinnan kuin paukkupullolla. Onhan niitä liene hyviä paukkupullomaaleja, mutta hinta likimain sama, joten suosittelen ruiskun ostamista ja pinetä treeniä, siitä ei tule olemaan tulevaisuudessakaan haittaa...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
nsn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja nsn »

Tämmöstä tässä vaiheessa..

Kuva

Kuva

Kuva
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Ihan hyvältä näyttävät 8)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Hienot 8)
Juuri sopivan tummanpuhuvat.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Juu hienot on ja sopivan erikoiset, mutta helmat alkaa heti huutamaan sitä korinväriä. Itellä vähän sama ongelma uusien 18":ten kanssa, pitäs se korisarja jo saada.

edit: niin onkos tota vielä otettu alemmas? Näyttäs ainakin perä olevan aika ylhäällä.
Vastaa Viestiin