Hukkaportin säätö?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Hukkaportin säätö?

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Kuinka säädetään ja mikä letku mihin? Vissiin jousi pitää saada mahdollisimman löysäksi. Tuosta päältä löytyy pinnapultin päästä kuusio ja tuo mutteri, sekä nuo kaksi letkun paikkaa.

Kuva
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Eli alempaan nippaan imusarjan paine, mutteri löysälle, tankoa löysemmälle ja mutteri kiinni.
:oops:

Kuinka onnistuis toteuttaa, ettei hukkis ala aueta ennen kuin paine on säädetyssä maksimissa? Ns. rajapaine venttiili vai?
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Tässä lienee se kauan odotettu GT42 volvoosi?Speksit?Meinaatko VW openiin tulla?

Asiaan.

Minkä valmistajan portti?

Ahtojen säätö menee tosiaan niin että mutu auki ja pulttia löysemmälle.

TÄSTÄ
sopiva vena jolla ahdot nousee nopeasti..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Suppari kirjoitti:Tässä lienee se kauan odotettu GT42 volvoosi?Speksit?Meinaatko VW openiin tulla?

Asiaan.

Minkä valmistajan portti?

Ahtojen säätö menee tosiaan niin että mutu auki ja pulttia löysemmälle.

TÄSTÄ
sopiva vena jolla ahdot nousee nopeasti..
Tai lähimmästä paineilma laitteita myyvästä putiikista vähemmän tuuniki vena. http://www.elisanet.fi/virveleena.enken ... ve_03.html

Maksanee n.17e

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Jep, kauan odotettu ahdin saapui vihdoin. Se on vain gt40, pakosiipi 60mm ja kompuransiipi about 60mm. Kompuran ar.58 ja turbiinista ei tietoa.

Ei muuta tietoa tuosta hukkiksesta, kuin että 50mm venttiilillä.

Taitaa olla tuo V-M:n ehdotus parempi mun lompakolle.

En varmaan viitti lähtee sinne kiikkalaan, kun olen itte Pohjanmaalta. Mutta pitää kyllä käydä koittamassa vartti aikaa kalajoella penkityksen lisäksi.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Pakosiipi sais varmaan olla isompi,mutuilua vaan.65mm tuntuu olevan yleinen vinokoneissa.

Täältä ohjeet noiden paineliitäntöjen kytkentään.Luulis sulla olevan sama periaate?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Suppari kirjoitti:Pakosiipi sais varmaan olla isompi,mutuilua vaan.65mm tuntuu olevan yleinen vinokoneissa.

Täältä ohjeet noiden paineliitäntöjen kytkentään.Luulis sulla olevan sama periaate?
Jep tuolta ohjeista se löytykin. Vissiin siihen ylempään laitettuna, saadaan myös kalvon päälle paine, jolloin spool aika paranee. Taidan sen vain jättää suoraan ilmakehään ja laittaa siihen alempaan rajapaineventtiilin.

Tuolla pienemmällä siivellä saa heräämistä hieman alemmas. Kyllä se varmaan riittää puskemaan jotain 350-400hv. Toivottavasti. Täällä on jo pitempään tehty kilpavarustelua moparin pikkulohkoa vastaan. :lol:

Kiitoksia hyvästä linkinstä!
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Vastaa Viestiin