Og 900 + Trionic T5

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Og 900 + Trionic T5

Viesti Kirjoittaja AM »

Onko kukaan täällä vielä ehtinyt tuollaista Trionic T5:sta og satkuun rakentelemaan? Ruotsissahan noita jo löytyy.

Itsellä tuollainen projekti tässä menossa ja helpottaisi kummasti jos joku osaisi antaa vähän vinkkiä, jos ongelmia tulee.
Saab 9-5 Aero MY01
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Og 900 + Trionic T5

Viesti Kirjoittaja Vigge »

AM kirjoitti:Onko kukaan täällä vielä ehtinyt tuollaista Trionic T5:sta og satkuun rakentelemaan? Ruotsissahan noita jo löytyy.

Itsellä tuollainen projekti tässä menossa ja helpottaisi kummasti jos joku osaisi antaa vähän vinkkiä, jos ongelmia tulee.
Ei tietoa täällä, mutta postasin jonkun aikaa sitten jutun jossa T7 oli upotettu satkuun. Keskustelu löytyy saabscenen foorumista
http://www.saabscene.co.uk/cgi-bin/ulti ... 000746;p=0
Saattaa olla hyvä kontakti jos tulee ongelmia.
#1730
500whp.net member
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Og 900 + Trionic T5

Viesti Kirjoittaja AM »

Vigge kirjoitti:Ei tietoa täällä, mutta postasin jonkun aikaa sitten jutun jossa T7 oli upotettu satkuun. Keskustelu löytyy saabscenen foorumista
http://www.saabscene.co.uk/cgi-bin/ulti ... 000746;p=0
Saattaa olla hyvä kontakti jos tulee ongelmia.
Olen ollutkin yhteyksissä tuon Ericin kanssa.

Hänhän siis on laittanut T7 (9-5/ 2000- 9-3) kannen og900:een -ei siis Trionic T7:aa. Sytkänä hänen kulkineessaan on DI+APC ja ruiskuna LH2.2.

Mitä noiden kansien virtauksiin tulee, niin mielestäni ero B202 ja B212 kansien välillä on niin merkityksetön, että itse en moista konversiota lähtisi tekemään. Hyöty suhteessa rahan kulutukseen todella huono! Tuo T7 kansi jo virtaakin huomattavasti paremmin kuin B202 tai B212 kannet, mutta on paljon vaikeampi sovittaa paikalleen -joskaan ei mahdoton.
Saab 9-5 Aero MY01
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jep jep, niimpä näyttää että konversio kattaa vain kannen.
Ainoa asia mikä minulle tulee mieleen on softa, josta homma voi jäädä kantamaan. Paras olisi tietysti ajaa auto ruotsiin jollekkin viripajalla ja mapata ECUun custom softa. Tästä seuraa kyllä jonkun verran kuluja, mutta mitä sitä ei autonsa eteen tekisi.
Oletko muuten kysellyt viripajoista, mitkä ovat heidän mahdollisuudet?
#1730
500whp.net member
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

Vigge kirjoitti:Jep jep, niimpä näyttää että konversio kattaa vain kannen.
Ainoa asia mikä minulle tulee mieleen on softa, josta homma voi jäädä kantamaan. Paras olisi tietysti ajaa auto ruotsiin jollekkin viripajalla ja mapata ECUun custom softa. Tästä seuraa kyllä jonkun verran kuluja, mutta mitä sitä ei autonsa eteen tekisi.
Oletko muuten kysellyt viripajoista, mitkä ovat heidän mahdollisuudet?
Kyllä tuon varmasti saa toimimaan (lue käymään) ihan tonnarin tai 9-3:sen softalla, mutta parasta mahdollista toimintaa turha edes haaveilla.

Olen ollut tuonne lahden toiselle puolelle (Maptun&SQR) yhteydessä ja custom softa olisi tarkoitus laittaa kunhan se aikaa tulee. No eipä tuo matka tuonne Ruotsiin paljoa maksa ja muutenkin siellä tulee silloin tällöin poikettua.
Saab 9-5 Aero MY01
Vastaa Viestiin