Ahtojen heittelystä
Ahtojen heittelystä
Helle toi esiin dramaattiset paineiden heittelyt. Välillä mennään hienosti 1.2-1.3 bar ja toisinaan kärri käy peruspaineella. Veto voi alkaa normaalisti ja 4000 rpm putoaa kuin lehmän häntä. Taas hetki ja saattaa toimia normaalisti. Vai onko kyseessä joku muu feilu esim.dumppi tai bensasuodatin. Vai yksinkertaisesti vakiocoolerin tehottomuus näillä lämpötiloilla.
Tankissa on 98:sia ja peruspaineet on ~ 0.5 bar
Tankissa on 98:sia ja peruspaineet on ~ 0.5 bar
93SC TTiD
Naku pudottaa joo mutta kuinka kauan trionic "toipuu" nakuilusta . Mulla kaasun nosto ja pieni odottelu palauttaa paineet taas hetkeksi. Kävin tossa viileemmällä testaamassa ja oireet oli samat kuin lämpimällä.
Autossa on BCR 8 ES kynttilät joilla sahattu joku 7 tkm. Suodatin tarvii vaihtaa. Tosin autolla on ajettu vasta noin 49 tkm. Toisaalta eihän sitä tiedä jos vaikka pikkupojat olis hiekkaa tankkiin pistäny
Autossa on BCR 8 ES kynttilät joilla sahattu joku 7 tkm. Suodatin tarvii vaihtaa. Tosin autolla on ajettu vasta noin 49 tkm. Toisaalta eihän sitä tiedä jos vaikka pikkupojat olis hiekkaa tankkiin pistäny
93SC TTiD
Mulla meni suodatin tukkoon ihan hetkessä, eli kävin tankkaamassa ja siinä se oli.
Ensin meinasin että bensassa oli vikaa mutta vika oli suodattimessa.
Ensin meinasin että bensassa oli vikaa mutta vika oli suodattimessa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Varmistuksen vuoksi, oletko sorkkinut tulppien kärkiväliä?Sportti kirjoitti:Naku pudottaa joo mutta kuinka kauan trionic "toipuu" nakuilusta . Mulla kaasun nosto ja pieni odottelu palauttaa paineet taas hetkeksi. Kävin tossa viileemmällä testaamassa ja oireet oli samat kuin lämpimällä.
Autossa on BCR 8 ES kynttilät joilla sahattu joku 7 tkm. Suodatin tarvii vaihtaa. Tosin autolla on ajettu vasta noin 49 tkm. Toisaalta eihän sitä tiedä jos vaikka pikkupojat olis hiekkaa tankkiin pistäny
En usko että tulpista on kiinni, mutta kunhan kyselen...
Kuten aiemmin olen maininnut niin ahtopaine on see viimeinen parametri, mihin trionic puuttuu nakun yhteydessä. Ensin sorkitaan sytkää ja sitten bensansyöttöä lisätään. Nämä muutokset siis pytty kohtaisia, kun taas ahtopaine vaikuttaa yhtenäisesti kaikkiin.
Mutta tarkista se bensa puoli ja jos ei auta, niin hae tech avuksi.
Varmistuksen vuoksi onko kyseessä T5 vai 7?
Trionic nostaa ne paineet aika äkäseen takaisin tarvittaessa vaikka saman kiihdytyksen aikana mikäli naku pysyy kurissa. Tässä video mun dynovedosta, josta näkyy miten trionic säätää paineita kun järjestelmä toimii oikein nakutuksen yhteydessä.
http://viggen93.mine.nu/viggen/dyno.wmv
kokoa jotain 7mb...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Auto on Trionic 5:lla. Tulpat on säädetty 1mm kärkivälille. Kylmillä keleillä ei ollut ongelmia joten yksi syy lienee ahtojen lämmöissä. 3" downpipe utan kat odottelee asennusta joten ainakin alun ahdistus poistuu . Sitten se cooleri ja 3 softa tilaukseen...
Kuinka muilla pysyy ahdot näin kesäkuumalla. Lähinnä siis steg 1 porukka Jos teitä vielä on
Kuinka muilla pysyy ahdot näin kesäkuumalla. Lähinnä siis steg 1 porukka Jos teitä vielä on
93SC TTiD
Tällä vielä yksi onneton steg 1 -nyhverö
No proplem! Ahdot pysyy sen mitä niiitä kerkeää kattelemaan! Tällä viikolla pitää keskittyä nopeusmittarin katteluun kun on "pohjoismainen tehovalvontaviikko"
No proplem! Ahdot pysyy sen mitä niiitä kerkeää kattelemaan! Tällä viikolla pitää keskittyä nopeusmittarin katteluun kun on "pohjoismainen tehovalvontaviikko"
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Peruspaineeen pudotus poisti ongelman. Nyt paineet vedätyksessä n. 1.2 bar. Toisaalta vitosella kun polkasee 100 km/h niin käydään aika liki 1.5 bar mutta boxi korjaa sinne 1.2. Ihmetyksen aihe kuitenkin on että hukkaportissa ei ole tällä hetkellä laisinkaan esijännitystä, mikä tietysti aiheuttaa pientä paineiden odottelua. Kolmen "portaan" kiristys aiheuttaa välittömästi paineen putoamisen. Tarkkaa puuhaa
93SC TTiD