T7 kylmärikastuksella lisää tehoa?
T7 kylmärikastuksella lisää tehoa?
Voisiko Trionic 7 (9-5 Aero 2000) huijata antamaan enemmän bensaa (=tehoa) moottorin lämpötila-tietoa muuttamalla?
Ne muutamat kerrat, kun olen joutunut kylmällä koneella (="rikastus-moodi") reippaamin painamaan kaasua on auto selvästi pirteämmällä tuulella kuin lämmettyään normaaliin käyntilämpötilaan.
Ne muutamat kerrat, kun olen joutunut kylmällä koneella (="rikastus-moodi") reippaamin painamaan kaasua on auto selvästi pirteämmällä tuulella kuin lämmettyään normaaliin käyntilämpötilaan.
9-5 Aero
Niin, eikä T7:n huijaaminen oikein muutenkaan onnistu, sillä se kompensoi kaikki muutokset tavalla tai toisella.jthing kirjoitti:Just just. Voisikohan mitenkään olla että tuo johtuisi enemmänkin sisääntulevan ilman lämpötilasta. Enpä ole ennen kuullut että bensan lisääminen lisäisi tehoja jos ilmamassa ei lisäänny samassa suhteessa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Voisikos tuo vaikuttaa ahtimen heräämiseen, kun kylmällä koneella (=veden lämpötila) rikastetaan seosta? Mutta toi kylmän koneen pirteys ei kyllä ole hatusta revitty, vaan olen sitä pitempään jo pähkäillyt... esimerkiksi sutiminen risteyskestä reippaammin lähdettäessä on kylmällä koneella useammin toistuva ilmiö, kuin lämpimällä.Tobbana kirjoitti:Niin, eikä T7:n huijaaminen oikein muutenkaan onnistu, sillä se kompensoi kaikki muutokset tavalla tai toisella.jthing kirjoitti:Just just. Voisikohan mitenkään olla että tuo johtuisi enemmänkin sisääntulevan ilman lämpötilasta. Enpä ole ennen kuullut että bensan lisääminen lisäisi tehoja jos ilmamassa ei lisäänny samassa suhteessa.
-Sami
9-5 Aero
Lopettaisin muutenkin kylmällä koneella revittelyn. Jos kylmällä koneella ajelu olisi auton mielestä mukavaa, ei autossa olisi termostaattia ollenkaan.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Itselläni oli samanlainen suuri ero kylmä / lämmin moottori OG 9-3 Saabissa ja ero lähes poistui, kun vaihdoin ilmanmassamittarin ja
nimenomaan tehokkaampaan suuntaan.
Tarkemmin linkissä: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=54657
nimenomaan tehokkaampaan suuntaan.
Tarkemmin linkissä: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=54657
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo